AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Vondt i hele brystet, prikking i huden, spesielt i hendene, og veldig vondt i hodet. Føles nesten som at jeg skjelver litt i kroppen også. Mulig hodepinen kommer fra nakken, det kan kjennes slik ut, da jeg har en liten prolaps og er generelt veldig stiv i nakken. I tillegg har jeg veldig vondt i korsryggen, den er også helt stiv, men der finner de ikke noe på mr. Og til sist, for ca 1,5 mnd siden fikk jeg 3 epilepsianfall, og i forbindelse med det fikk jeg 3 brudd i ryggen, fordi krampene var så voldsomme. Jeg har ikke hatt anfall før, og jeg har ikke fått noen diagnose. Eeg'en viste ikke noe spesielt. De tror anfallene kom pga mye stress som jeg har stått i den siste tiden, samt at jeg hadde sovet lite, og ingenting natten før. Hva tenker folk det kan være? Anonymkode: 26de6...c5a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Aner ikke, men fastlegen må vurdere videre utedning på dette. Diskusjonen «hva kan det være» er uansett utredning eller ikke noe du best tar med din fastlege - og som vil gi deg best utgangspunkt for et riktig svar Anonymkode: ffc2c...2fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Hvis hvilepulsen din er 143 kombinert med brystsmerter, synes jeg du bør ringe legevakta nå, det kan være noe med hjertet, hjerterytmeforstyrrelse e.l. Anonymkode: ec231...b30 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Gir mening at disse symptomene også kommer av stress. Men du bør kanskje ta en ny time med legen din. Anonymkode: 0d6f9...f77 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Den enkleste forklaringen er magnesiummangel. Behovet for magnesium øker også ved stress, både mentalt stress og også fysisk stress, trening osv. Prøv å begynne med tilskudd for å se om det hjelper! Anonymkode: ef0c5...a0c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den enkleste forklaringen er magnesiummangel. Behovet for magnesium øker også ved stress, både mentalt stress og også fysisk stress, trening osv. Prøv å begynne med tilskudd for å se om det hjelper! Anonymkode: ef0c5...a0c Nei. Den enkleste forklaringen er den forklaringen TS har fått av legen, hvilket er stress. Hvis du er bekymret for at det er noe akutt galt i kveld TS så ringer du legevakten for å få råd. Anonymkode: 0d6f9...f77 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Magnesiummangel blir av en eller annen grunn ofte oversett av helsearbeidere, men det kan føre til symptomene ts nevner. Jeg gikk med magnesiummangel i mange år, før jeg fant ut av hva det var. Symptomene forsvant rimelig raskt etter jeg begynte med tilskudd. Utdrag fra https://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-naring/naring-og-vitaminer/magnesium-terapi/#:~:text=magnesiumnivå i kroppen.-,Magnesiummangel,muskelkramper%2C epileptiske anfall%2C personlighetsendringer. Sitat Tidlige tegn på magnesiummangel er tap av matlyst, kvalme, brekninger, slapphet og svakhet. Noen klager over nummenhet og prikking i armer og ben, muskelspenninger og muskelkramper, epileptiske anfall, personlighetsendringer. Tilstanden kan også forårsake unormale hjerterytmer og sammentrekninger (spasmer) i koronararteriene til hjertet, noe som gir angina pectoris. Stress fører som sagt til økt behov av magnesium.... Anonymkode: ef0c5...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Legevakt! Nå! Håper du snakket med lege i sted. Hvordan går det nå? Anonymkode: 39577...690 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Ring 113 eller legevakt. Anonymkode: 0fecd...aaf
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Er du nylig covid-vaksinert så bør du sjekke deg ASAP for myokarditt og perikarditt. Anonymkode: dc6c7...168
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva tenker folk det kan være? Jeg tenker at alle tråder der noen ber anonyme, ukjente mennesker om å komme med diagnoser på sine plager bør slettes og erstattes med en standard melding om å kontakte fastlege eller legevakt og ringe 113 om det er akutt. Anonymkode: e72ab...117
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 Jeg opplevd enoe veldig lignende etter koronavaksine (ja, det er konkludert med at det var årsak). En økende puls i tiden etter, som jeg ikke la merke til der og da, før det etter et par uker førte til noe som først ble mistenkt som førstegangs epilepsianfall. EEG utelukket dette. Går i dag på hjertemedisiner for å senke pulsen, det fungerer fint. Viktig å være klar over at jeg er sjekket opp ned og i mente, alt fra MR av hjernen til grundige hjerteundersøkelser, ingen funn utover økt puls. Minner om POTS-syndrom. Anonymkode: 19ae5...8de
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #13 Skrevet 8. november 2023 Som flere skriver høyt stress over tid kan rett og slett konke ut det autonome nervesystemet og kroppen helt og man kan tenke man er dødssjuk. Vært og er der selv nå. Men det må uansett utredes og utelukkes andre ting som kan gi samme symptomer. Så bør du også jobbe med stressreduksjon. Anonymkode: 031f0...add
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som flere skriver høyt stress over tid kan rett og slett konke ut det autonome nervesystemet og kroppen helt og man kan tenke man er dødssjuk. Vært og er der selv nå. Men det må uansett utredes og utelukkes andre ting som kan gi samme symptomer. Så bør du også jobbe med stressreduksjon. Anonymkode: 031f0...add Støtter også en over her som nevner POTs. Det slår ut på veldig høy pulsøkning så lenge man er sittende/sårende og pulsen vil roe seg når man legger seg flatt. Anonymkode: 031f0...add
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #15 Skrevet 8. november 2023 Ts her. Takker for alle svar!🙏 Jeg har bestilt time til fastlegen, men det er ikke før om 2 uker, første ledige, men jeg har sendt mld til legen og fortalt, så får se hva hun sier. Jeg var ganske bekymret i går kveld, var nesten redd jeg holdt på å få slag, nye anfall, eller noe, men er samtidig så "imot" å oppsøke legevakten, heldigvis gikk det jo bra🙈 Jeg har ikke så intens hodepine i dag, pulsen, altså hvilepulsen, er mellom ca 85-115, men det er ganske vanlig hos meg. Jeg har ikke tatt vaksine ennå i år, så det er ikke noe sånt. Jeg skal sjekke ut ang magnesium. Og jeg vet at ingen her kan gi meg svar på hva det er, men det er noe med det å lufte tankene. Jeg vet at jeg har en aversjon mot legevakt/sykehus, av flere grunner og det er ikke alltid så bra. Så når jeg spør her, så kan jeg enten få et puff til å faktisk ta kontakt med lege, eller jeg kan få svar som beroliger meg. Til slutt, jeg har en mann som passer på som en hauk, og går det for langt/jeg blir for dårlig, så "tvinger" han meg til lege.. Anonymkode: 26de6...c5a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Magnesiummangel blir av en eller annen grunn ofte oversett av helsearbeidere, men det kan føre til symptomene ts nevner. Jeg gikk med magnesiummangel i mange år, før jeg fant ut av hva det var. Symptomene forsvant rimelig raskt etter jeg begynte med tilskudd. Utdrag fra https://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-naring/naring-og-vitaminer/magnesium-terapi/#:~:text=magnesiumnivå i kroppen.-,Magnesiummangel,muskelkramper%2C epileptiske anfall%2C personlighetsendringer. Stress fører som sagt til økt behov av magnesium.... Anonymkode: ef0c5...a0c Nå må du slutte med den magnesiummangelen som svar på samtlige problemer her inne. Selv om du har hatt en åpenbaring og hjelp av dette så er ikke det svaret på alt. Anonymkode: 77d96...fd6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Takker for alle svar!🙏 Jeg har bestilt time til fastlegen, men det er ikke før om 2 uker, første ledige, men jeg har sendt mld til legen og fortalt, så får se hva hun sier. Jeg var ganske bekymret i går kveld, var nesten redd jeg holdt på å få slag, nye anfall, eller noe, men er samtidig så "imot" å oppsøke legevakten, heldigvis gikk det jo bra🙈 Jeg har ikke så intens hodepine i dag, pulsen, altså hvilepulsen, er mellom ca 85-115, men det er ganske vanlig hos meg. Jeg har ikke tatt vaksine ennå i år, så det er ikke noe sånt. Jeg skal sjekke ut ang magnesium. Og jeg vet at ingen her kan gi meg svar på hva det er, men det er noe med det å lufte tankene. Jeg vet at jeg har en aversjon mot legevakt/sykehus, av flere grunner og det er ikke alltid så bra. Så når jeg spør her, så kan jeg enten få et puff til å faktisk ta kontakt med lege, eller jeg kan få svar som beroliger meg. Til slutt, jeg har en mann som passer på som en hauk, og går det for langt/jeg blir for dårlig, så "tvinger" han meg til lege.. Anonymkode: 26de6...c5a Så bra du er litt bedre og at du har noen som passer på deg ❤️ Vil bare nevne en ting til som jeg angret på at jeg ikke skrev i forrige post. Dersom det viser seg å være magnesiummangel, kan det være lurt å også sjekke ut kalsium og kalium-nivåene, samt bentetthet. Dette kan jeg ikke så mye om, så kan ikke gi deg noen konkrete tips her, men kom til å tenke på det siden du nevnte i ditt innlegg at du fikk noen brudd i ryggen i forbindelse med de epilepsianfallene. Dette kan jo indikere beinskjørhet som kan oppstå etter magnesium-mangel. Ville bare dele det, just in case 🙂 Ønsker deg masse god bedring og lykke til! Anonymkode: ef0c5...a0c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #18 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra du er litt bedre og at du har noen som passer på deg ❤️ Vil bare nevne en ting til som jeg angret på at jeg ikke skrev i forrige post. Dersom det viser seg å være magnesiummangel, kan det være lurt å også sjekke ut kalsium og kalium-nivåene, samt bentetthet. Dette kan jeg ikke så mye om, så kan ikke gi deg noen konkrete tips her, men kom til å tenke på det siden du nevnte i ditt innlegg at du fikk noen brudd i ryggen i forbindelse med de epilepsianfallene. Dette kan jo indikere beinskjørhet som kan oppstå etter magnesium-mangel. Ville bare dele det, just in case 🙂 Ønsker deg masse god bedring og lykke til! Anonymkode: ef0c5...a0c Jeg skal utredes for osteoporose, jeg skal ta en test i januar, pga bruddene jeg fikk, så det var ikke en dum tanke du hadde😊 Takker for lykkeønskninger🙏 Anonymkode: 26de6...c5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå