Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Here it goes. Beklager tekst vegg.

Har en kompis som er helt rådløs. Dette gjelder da ikke meg men han har betrodd meg dette.

Han er gift og har 2, gutter 14 og 16.

Ingen store problemer. Bra utdanning, økonomi, jobb. A4 familie, alt på stell sett utenifra.

Han har nå fått "Jeg er glad i deg men har ikke kjæreste følelser lenger". Den klassiske.

Han har gjort som mange menn og har vært "den beste kjæreste " for å vinne hennes kjærlighet tilbake i lang tid. Det har ikke virket. Hun er kald og avvisende.

Så jokeren. Hun har blitt kjent med en ny mann. De er fortrolige og upassende sms er oppdaget. Hun hevder ingenting har skjedd. Han mistenker sterkt at hun ikke forteller sannheten. Hotell seminar møter sammen med denne mannen i gruppe fra jobben. Hun ringer hjem og sier godnatt kl.23:30. Men forlater rommet 2-3 timer i løpet av natten. Hevder søvnproblemer og snakket med en venninne i en stengt bar. Massevis av røde flagg men ingen bevis.

Han ga opp for en tid tilbake og ville skilles. Da ble han plutselig overøst med kjærlighet og tenkte at ting var ok igjen noen uker .Men etter et hotell besøket er hun igjen kald og usikker igjen. Den andre mannen er samboer men voksne barn og har hintet om at forholdet ikke er bra.

Det er en berg og dalbane av følelser og han har oppsøkt psykolog for å få hjelp.

Han elsker henne men jeg mistenker at hun er ferdig, utro og prøver å forlate han uten å få utro ryktet på seg. Han mistenker at ny man blir offisiell om 6mnd. Men hun jobber for å selge historien om at de hadde vokst fra hverandre. Fasaden er viktig, semikjente i bygda.

Hva tror dere damer. Er løpet kjørt? Hva kan han egentlig gjøre?

Anonymkode: ee8bb...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løpet er kjørt.

Hun mistet nok følelsene for lenge siden.  

Prøver han få hun tilbake, vil hun ikke respektere han.

Hvorfor, hvordan og med hvem, hadde jeg ikke brukt tid på.

Hadde bare sagt rett ut at vi må finne ut hvordan vi skal dele hus, biler, ect

Anonymkode: 73a79...bf1

• Liker 22
  • Nyttig 12
Skrevet

Løpet er jo kjørt når også han har lyst til å forlate forholdet.

Bare de to vet om det er mulig å redde forholdet. Mulig samlivsterapi kan være et sted å begynne.

Men den dama har garantert vært utro.

Og det er jo synd han er den beste kjæresten når dama har mistet interessen. Når skal folk forstå at det er FØR partner mister interessen av deg at du må være den beste kjæresten du kan være. Da mister nemlig ikke kjæresten din interessen i deg. Rart det der. ;)

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg skal være ærlig. 

Han vinner ikke en dritt på å prøve og ta henne i noe. Hun har sagt at hun er ferdig, hun vil ikke ha han mere. Hun vil gå videre! 

Hva skal han med å finne ut om hun faktisk har vært utro eller ikke ? 

Hva hjelper det ? 

Hva er målet ? 

Gå videre, begynn og fokusere på deg selv, og finne ny bolig finn en ny livsgnist. Ta med kids på noen kule gutte aktiviteter og ha det så FETT de bare kan, uten at samboer har noe å si på det. 

Finn konsert biletter, eller racing cars eller aner ikke noe dere gutta kan gjøre sammen, som er gøy og samlende! 

Hun har sikkert følelser for han andre, og kanskje ender hun opp med han, kanskje ikke... Nå, må han bare gi slipp. Det er det beste han kan gjøre! 

Begynn å trene, sjekke om det er noen andre damer å sjekke opp, kanskje ha litt spenstig morro han også ;)  Masse muligheter der ute, begynn å se etter de :D 

Anonymkode: c7e77...995

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror ikke en dame kan svare på dette bedre enn en mann, men dame her . Det høres ut som en fryktelig berg og dalbane for han det gjelder. Slik du har formulert det er hun enten usikker på fyren eller over hodet ikke interessert. Kanskje gir han henne en trygghet men hun trenger spenning fra en annen kant. Hennes begrunnelse spiller ingen rolle for en ting er sikkert og det er at et forhold med kompisen din IKKE er hennes første prioritet. La henne gå. Ingen fortjener å være sin partners «trygge, men ikke bra nok». 

Anonymkode: 37a05...f5b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Åja! Når vi damer er ferdig. DA er vi VIRKELIG ferdig... 

DA har vi gitt ALT i åresvis, uten at det har ført noen steder.... 

Min eks mann sa når jeg dro. At det kom som et sjokk... HÆÆÆÆ? det kom over hodet ikke som noe SJOKK.. Sykeste jeg har hørt... 

Jeg hadde sjekket ut for flere år siden... 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Det eneste han kan gjøre er å snakke med henne. Spørre henne om hun ønsker å redde ekteskapet, eller om hun vil skilles. Dersom hun ønsker å fortsette ekteskapet, må han sette noen krav, f.eks parterapi og at hun ikke deltar på noe der han mannen er (helt uavhengig av om hun har gjort noe eller ikke).

Han må også gjøre seg opp en mening selv. Er han villig til å gjøre jobben som trengs for å berge ekteskapet? Eller har han gitt opp og resignert?

Anonymkode: 403b6...eb0

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eneste han kan gjøre er å snakke med henne. Spørre henne om hun ønsker å redde ekteskapet, eller om hun vil skilles. Dersom hun ønsker å fortsette ekteskapet, må han sette noen krav, f.eks parterapi og at hun ikke deltar på noe der han mannen er (helt uavhengig av om hun har gjort noe eller ikke).

Han må også gjøre seg opp en mening selv. Er han villig til å gjøre jobben som trengs for å berge ekteskapet? Eller har han gitt opp og resignert?

TS her.

Hun har gått med på parterapi. Han mistenker at det er bortkastet siden hun har kontakt med den andre mannen og motivasjonen er at "hun har forsøkt". Men det er kun for å redde ansikt.

Dette er da IKKE en latsabb mann. Han står på hodet for henne og fikser alt. Pusset opp et helt hus alene. Som hun nå ønsker å beholde. Ikke røyker, fester, voldelig. Men kan jobbe mye siden de trenger inntekten. Har kuttet mye ned siste årene siden hun klaget på det.

Mistenker at hun har tatt han for gitt gjennom mange år og måten hun hundser med han tyder på at respekten ikke er der.

Den andre mannen er fremdeles samboer og kompisen mistenker at hun står i limbo. Den andre er ikke 100% tilgjengelig (enda)og blir det kanskje aldri. Mulig hun har fått elskerinne talen og han har lovet å skilles. Men har fått kalde føtter. (Spekulerer her).

Det oppsiktsvekkende er at når han først sto opp for seg selv, sluttet å være hennes logrende valp og satte ned foten. DA ble hun kosete igjen. Men så kom hotelloppholdet og usikkerheten igjen. Når hun mister kontrollen bruker hun sex for å få situasjonen tilbake i hennes kontroll og på hennes timeplan.

Mitt klare råd er å gi henne det hun vil ha. Flytte ut av soverommet, dele økonomien, ta ut skillsmisse. La henne føle kulda og konsekvenser. Ikke lenger være en hun kan lene seg på. Det vil muligens riste henne ut av den koselige hverdagen han tilrettelegger for henne samtidig som hun får sitt dop fra den andre.

Men han elsker henne og sliter med å stå opp for seg selv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Hun har gått med på parterapi. Han mistenker at det er bortkastet siden hun har kontakt med den andre mannen og motivasjonen er at "hun har forsøkt". Men det er kun for å redde ansikt.

Dette er da IKKE en latsabb mann. Han står på hodet for henne og fikser alt. Pusset opp et helt hus alene. Som hun nå ønsker å beholde. Ikke røyker, fester, voldelig. Men kan jobbe mye siden de trenger inntekten. Har kuttet mye ned siste årene siden hun klaget på det.

Mistenker at hun har tatt han for gitt gjennom mange år og måten hun hundser med han tyder på at respekten ikke er der.

Den andre mannen er fremdeles samboer og kompisen mistenker at hun står i limbo. Den andre er ikke 100% tilgjengelig (enda)og blir det kanskje aldri. Mulig hun har fått elskerinne talen og han har lovet å skilles. Men har fått kalde føtter. (Spekulerer her).

Det oppsiktsvekkende er at når han først sto opp for seg selv, sluttet å være hennes logrende valp og satte ned foten. DA ble hun kosete igjen. Men så kom hotelloppholdet og usikkerheten igjen. Når hun mister kontrollen bruker hun sex for å få situasjonen tilbake i hennes kontroll og på hennes timeplan.

Mitt klare råd er å gi henne det hun vil ha. Flytte ut av soverommet, dele økonomien, ta ut skillsmisse. La henne føle kulda og konsekvenser. Ikke lenger være en hun kan lene seg på. Det vil muligens riste henne ut av den koselige hverdagen han tilrettelegger for henne samtidig som hun får sitt dop fra den andre.

Hun har gått med på parterapi. Men han går halvhjertet inn i det. Da vil det jo ikke ha ønsket effekt. Uansett må han ta det opp i parterapien, at han mistenker at hun ikke egentlig ønsker å redde ekteskapet men bare vil fremstå som "har prøvd alt".

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her.

Hun sier ikke at hun har forsøkt, for å redde ansikt som dere så fint påstår! 

Kjenner jeg blir irritert over måten dere snakker om henne. Dere er veldig avfeiende og har laget dere, deres egne teorier om at han er prefekt og hun er bare krevende og forlanger i bøtter å spann.. 

Hun har nok prøvd, hun har sikkert fortalt hva hun har ønsket også. Men, det høres ut som om dere vet hva som skal til for å være en perfekt mann, og han er jo perfekte mannen så, han kan vel umulig være problemet ? hahah... 

Fy faen!. 

Hun klarer seg nok fint skal dere se!. Værre med mannen vil jeg tro ;) 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trenger ikke ha noe med han å gjøre  kjærligheten er rar. Noen ganger bare har vi ikke riktige følelser uten at det er noe som helst problem der. Bare ikke rett kjemi foreksempel.

Hun er ikke noe snill mot ha  da, og han bør komme seg videre om hun virkelig er utro. Han vil komme til et punkt hvor han ikke har følelser lengre og kan åpne seg for ei annen, selv om det er vondt nå. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun sier ikke at hun har forsøkt, for å redde ansikt som dere så fint påstår! 

Kjenner jeg blir irritert over måten dere snakker om henne. Dere er veldig avfeiende og har laget dere, deres egne teorier om at han er prefekt og hun er bare krevende og forlanger i bøtter å spann.. 

Hun har nok prøvd, hun har sikkert fortalt hva hun har ønsket også. Men, det høres ut som om dere vet hva som skal til for å være en perfekt mann, og han er jo perfekte mannen så, han kan vel umulig være problemet ? hahah... 

Fy faen!. 

Hun klarer seg nok fint skal dere se!. Værre med mannen vil jeg tro ;) 

Om hun er utro så er hun jo ikke snill, det er lovlig å forlate et forhold i Norge, hun kunne rett å slett gått før hun begynte å dele seng med andre menn. Han trenger ikke være perfekt, men han er hvertfall ikke utro og kaster bort tid med å bøye seg i støvet for denne dama som uansett ikke elsker han og ikke er lojal heller. 

Anonymkode: b3c89...185

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

TS her.

Han har spurt henne hva som skal til. Han har booket time hos terapeut og hun har gått med på å bli med.

Hun hevder hun prøver å finne tilbake følelsen. Samtidig har hun kontakt med den andre.

Det er det som sliter han ut. Hun gir han hele tiden små smuler av håp. Han går på eggeskall og prøver å så godt han kan. Å nevne den andre mannen får han ikke. Da straffes han med kulde og stillhet i dager. Han er livredd for å presse henne lenger unna. Og hun snur situasjonen til at hun er offeret for hans utspørring.

Og dette har foregått i ett år.

Fyrens nerver er helt frynsete.

• Liker 1
Skrevet

Det er over. Hun vil ha i pose og sekk. Hvorfor skal hun få det?

Enten er det slutt, eller så kutter hun all kontakt med denne mannen og er med i parterapi. Det er ingen middelvei her.

Han må også finne ut om han har noe selvrespekt igjen. Man skal ikke la seg tråkke på på denne måten av en som liksom bare er glad i en. Hvorfor godtar han smulene hennes? 

Anonymkode: 78998...517

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trenger ikke ha noe med han å gjøre  kjærligheten er rar. Noen ganger bare har vi ikke riktige følelser uten at det er noe som helst problem der. Bare ikke rett kjemi foreksempel.

Hun er ikke noe snill mot ha  da, og han bør komme seg videre om hun virkelig er utro. Han vil komme til et punkt hvor han ikke har følelser lengre og kan åpne seg for ei annen, selv om det er vondt nå. 

Om hun er utro så er hun jo ikke snill, det er lovlig å forlate et forhold i Norge, hun kunne rett å slett gått før hun begynte å dele seng med andre menn. Han trenger ikke være perfekt, men han er hvertfall ikke utro og kaster bort tid med å bøye seg i støvet for denne dama som uansett ikke elsker han og ikke er lojal heller. 

Nei, det er klart at det å være utro er jo ikke greit. 

Men, det virker veldig som om disse to har laget en agenda om at han er så perfekt, og hun vil bare redde annsikt, og at hun er utro og kravstor, og får mannen til å være et lite frynseteppe av et lite stakkars mannebarn. 

Synes vinklingen her er unøytral. Jeg kjøper den ikke! 

Til mannen, hun har sikkert prøvd. Du har sikkert ikke hørt. 

Nå, er det bare en ting å gjøre, siden hverken han eller hun virker ærlige nok, eller motiverte nok til å ta i det take, som faktisk kreves for å skulle få alt dette på rett kjør igjen. For det er MYE jobb.. 

Da er nok det beste for alle, og se fremover. Og holde fokuset på seg selv og barna. Finne en ny livsgnist rett og slett. Det går nok veldig mye bedre enn det han er redd for :) 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Parterapi er bortkastet tid og ressurser. Utroskap er utroskap

Utilgivelig

Skrevet (endret)

Det høres ut som den kvinnen er ferdig med forholdet, men ikke vil gå før han andre er ute av sitt sånn at hun har et sted å bo. En ny mann å dele  boutgifter og alle kostnader med. Kanskje hun ikke tjener så bra og er redd for å bli "fattig alenemor"?

Jeg ville rådet kameraten til å be om skilsmisse. pga de har barn under 16 er de nødt til å gå til mekling hos familievernkontoret før de kan ta ut skilsmisse/separasjon og den attesten på mekling er gjort må de ha.

Endret av Million
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Åja! Når vi damer er ferdig. DA er vi VIRKELIG ferdig... 

DA har vi gitt ALT i åresvis, uten at det har ført noen steder.... 

Min eks mann sa når jeg dro. At det kom som et sjokk... HÆÆÆÆ? det kom over hodet ikke som noe SJOKK.. Sykeste jeg har hørt... 

Jeg hadde sjekket ut for flere år siden... 

Ja, mange damer gir og gir fra første dag i relasjonen, ofte for å vinne mannen og overbevise ham om at hun er bra nok. 

Når de har fått mannen, og bundet ham med barn og hus, fortsetter de å gi og gi i håp om at mannen skal forstå hva hun trenger og gi henne akkurat det samme tilbake. Så glemmer de å være seg selv, kommunisere tydelig hvilke behov de har og sette grenser for seg selv underveis. Til slutt sjekker de ut følelsesmessig og håper mannen tankeleser hva han skal gjøre for å vinne henne tilbake. Så går de ut av forholdet som et offer. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har nå fått "Jeg er glad i deg men har ikke kjæreste følelser lenger". Den klassiske

TS: denne damen elsker ikke kameraten din. Hun ønsker sterke og intense følelser, ikke kjærlighet basert på verdier og å bygge en familie sammen. Hun har vært følelsesmessig utro og er ikke åpen og ærlig. Det beste han kan gjøre er å komme dit at han forstår at han er verdt mer en smuler. Enten må hun være åpen, ærlig, sårbar, stille opp motivert i terapi og kutte all kontakt med ny mann, ellers må han gå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er klart at det å være utro er jo ikke greit. 

Men, det virker veldig som om disse to har laget en agenda om at han er så perfekt, og hun vil bare redde annsikt, og at hun er utro og kravstor, og får mannen til å være et lite frynseteppe av et lite stakkars mannebarn. 

Synes vinklingen her er unøytral. Jeg kjøper den ikke! 

Til mannen, hun har sikkert prøvd. Du har sikkert ikke hørt. 

Nå, er det bare en ting å gjøre, siden hverken han eller hun virker ærlige nok, eller motiverte nok til å ta i det take, som faktisk kreves for å skulle få alt dette på rett kjør igjen. For det er MYE jobb.. 

Da er nok det beste for alle, og se fremover. Og holde fokuset på seg selv og barna. Finne en ny livsgnist rett og slett. Det går nok veldig mye bedre enn det han er redd for :) 

Det betyr ingenting at hun har prøvd. Hun skulle ha gått når hun kom fram til konklusjonen istede for å kaste bort tiden hans. 

• Liker 1
Skrevet
ESFP skrev (3 minutter siden):

Ja, mange damer gir og gir fra første dag i relasjonen, ofte for å vinne mannen og overbevise ham om at hun er bra nok. 

Når de har fått mannen, og bundet ham med barn og hus, fortsetter de å gi og gi i håp om at mannen skal forstå hva hun trenger og gi henne akkurat det samme tilbake. Så glemmer de å være seg selv, kommunisere tydelig hvilke behov de har og sette grenser for seg selv underveis. Til slutt sjekker de ut følelsesmessig og håper mannen tankeleser hva han skal gjøre for å vinne henne tilbake. Så går de ut av forholdet som et offer. 

TS: denne damen elsker ikke kameraten din. Hun ønsker sterke og intense følelser, ikke kjærlighet basert på verdier og å bygge en familie sammen. Hun har vært følelsesmessig utro og er ikke åpen og ærlig. Det beste han kan gjøre er å komme dit at han forstår at han er verdt mer en smuler. Enten må hun være åpen, ærlig, sårbar, stille opp motivert i terapi og kutte all kontakt med ny mann, ellers må han gå. 

Helt sant! 

Jeg gikk i den fellen.  (Mange har gått i den fellen desverre... Vanskelig å vikle seg ut av den.. ) 

Har heldigvis lært. Og skal ikke være selvutslettende igjen. Men, vanskelig og vite noe man ikke vet før, man har lært ;) 

Jeg har aldri påstått at jeg er et offer. Vet ikke om TS kone har sagt at hun er et offer eller.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det betyr ingenting at hun har prøvd. Hun skulle ha gått når hun kom fram til konklusjonen istede for å kaste bort tiden hans. 

Men, ingen her vet om hun har vært utro... 

Min eks var helt overbevist når jeg dro at jeg hadde vært utro også! 

Han, overvåket meg med kamera tilogmed... 

Jeg var ikke utro, jeg hadde heller ikke kontakt med noen mann. Bare ta det, denne mannen sier, med en klype salt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...