AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Alle snakker om at desember er så travel. Julebord med jobben, julebord med venner, førjulsreise til utland/innland, osv. Hva mer er det alle gjør som gjør at desember er så travel egentlig? Men jeg skal ingenting, og det føles litt sårt. Jobben skal ikke ha julebord i år grunnet økonomi. Mine venner er alle småbarnsforeldre og har ikke ledige helger. Jeg har ikke mann eller barn. Jeg drar nok på et julemarked i byen min, og ser en julefilm eller to. Men jeg har absolutt hver eneste helg i desember ledig, både fredag og lørdag. Føler meg utrolig alene om dette. Vil lufte litt følelser, og høre deres tanker. Er vi flere i samme båt? Anonymkode: 49083...f15 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Vi er flere i samme båten. Bortsett fra julehøytiden er desember som hvilken som helst annen måned, ingenting skiller seg ut. Dette med å være travel tror jeg generelt gjelder småbarnsforeldre Anonymkode: 2f27e...c3f 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Rett ut på sofaen og fyre opp Playstationen😍 Anonymkode: fee67...887 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Har heller ingen avtaler i desember. Men skal kjøpe julegaver, og levere dem. Vaske hus, bake litt, å pynte. Det holder. Skal jo jobbe hele desember også. Flere år siden sist jeg var på julebord, savner ikke det. Anonymkode: 0ed16...81d 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Jeg er i samme båt, og jeg elsker det. Men nå har jeg valgt dette selv da, så ser ikke på meg selv som et offer. Ønsker du forandring, må du nesten ta ansvar selv Finnes mange aktiviteter man kan være med på her jeg bor, uten å måtte ha mann og barn for det. Anonymkode: 1bea5...d5d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Kun et lite julebord med jobben, for første gang i mitt liv. Ellers bare eksamensforberedelser og null planer i helgene. Aldri hatt det travelt i desember på privaten. Anonymkode: 9955a...bb7 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Samme her og synes mest det er godt. Eneste jeg kjenner veldig på er romjulen… Da føler jeg meg dønn ensom og sitter stort sett bare hjemme alen og synes litt synd på meg selv.. Anonymkode: 73444...f9b 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Vi er samboere og har en 1-åring. Skal feire julaften kun oss, frivillig. Ellers skal samboeren og jeg på en julekonsert en lørdag og så er vi invitert på juleverksted til en familie en søndag. Tenker å invitere de nærmeste naboene på gløgg og julesnacks en annen søndag. Og så må vi vel dra en helgedag på julemarked i byen + julegrantenning et annet sted. Vi har jo litt planer, men vi har jo laget dem selv. Det er kun én ting vi er invitert bort på, ellers er det jo eget initiativ. Vi kunne selvfølgelig valgt og ikke gjøre noen ting også Hver enkelt må gjøre det de selv ønsker. Om man føler seg ensom må man jo ta initiativ til ting med andre, eller oppleve juleting alene. Tror mange (selvfølgelig ikke alle) synes synd på seg selv, men gjør lite med situasjonen. Anonymkode: 11418...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Ingen avtaler her heller. Hvem er disse "alle" som er så travle? Folk som flasher på sosiale medier. Har kjøpt to billetter til en julekonsert jeg har lyst å gå på, så håper jeg får med meg noen. Hvis ikke går jeg alene. Skal bake julekaker med ungene og ellers bare ta livet med ro. Anonymkode: 938e1...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Husk at det er alltid de som har planer som prater om det. Derfor virker det som "alle" har mange planer i desember, at alle skal på ferie på sommern osv. De som ikke har noen planer sier ofte mye mindre eller ingen ting. Anonymkode: 07550...a4d 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Jeg har ikke mange planer jeg heller. Mannen har tre julebord, mitt ene ble akkurat flyttet til januar, så jeg får nøye meg med julekonsert med mamma og pappa, og førjulsmiddag hos tanta til mannen. Kan hende det blir julebord med jobben dersom sjefen klarer å skrape sammen noen kronasjer, men tipper det også blir i januar. Da er det jo nytt budsjettår 🤪 Anonymkode: 224bd...d2a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Du får vel lage deg noen planer da, hvis du savner det? Inviter en venninne på julekonsert for eksempel. Det er ofte på søndager eller i ukedagene. Eller på julelunsj en lørdag. Har du noen gamle slektninger du kan glede med et besøk? Du kan melde deg som frivillig til å stå ved julegryten til Frelsesarmeen eller engasjere deg i annet frivillig arbeid. Kan virke som om det du trenger er å utvide nettverket ditt. Anonymkode: 638e4...b08 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Jeg skal på en julekonsert alene. Pluss en med ungene (i november). Og så har jeg planer om å dra på julemarked, også det alene. Ingen julebord i år, men det kommer nok et annet år. Anonymkode: eefba...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Jeg har en drøss med avtaler med psykologen om eksponeringsterapi for min største fobi. Utover det, ingen avtaler i desember nei. Bytte? 😄 Anonymkode: 87571...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Ingen planer her heller. Anonymkode: 2c32b...f72 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Alle snakker om at desember er så travel. Julebord med jobben, julebord med venner, førjulsreise til utland/innland, osv. Hva mer er det alle gjør som gjør at desember er så travel egentlig? Men jeg skal ingenting, og det føles litt sårt. Jobben skal ikke ha julebord i år grunnet økonomi. Mine venner er alle småbarnsforeldre og har ikke ledige helger. Jeg har ikke mann eller barn. Jeg drar nok på et julemarked i byen min, og ser en julefilm eller to. Men jeg har absolutt hver eneste helg i desember ledig, både fredag og lørdag. Føler meg utrolig alene om dette. Vil lufte litt følelser, og høre deres tanker. Er vi flere i samme båt? Anonymkode: 49083...f15 Inviter noen da og problemet er løst. Anonymkode: 0ea1d...36b 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 Man er sin egen lykkes smed vet du. Lag avtaler med noen, finn noen som ikke har unger å forholde seg til. Gå på arrangement og treff folk. Jeg hadde heller ikke hatt avtaler om jeg ikke lagde de selv, man kan ikke sitte å vente på at folk banker på døra. For da skjer det aldri noe. Anonymkode: 60f31...04c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 Tror nok at desember -travelhet gjenspeiler litt hvordan man er som person og hvor ekstrovert man er ellers i året. Tror også det kommer an på tilfeldigheter. I den nye jobben min er jeg nå invitert til 2 middager + julebord. Det blir også juleverksted , men i fjor gjorde jeg ingenting, og hadde ingen invitasjoner utenom julebordet med jobb . har ingen vennegjeng og har aldri hatt, og det er jo gjerne her sånne tradisjoner oppstår - så dette har jeg aldri hatt. Mine foreldre er høyst oppegående folk men kan ikke heller huske at de var spesielt opptatt i desember.. og de hadde stort sett nok med barn og jobber resten av året også. Så ja, det at alle er opptatt er nok langt fra sant og hvem vet, neste år har du plutselig flere invitasjoner. Men det fordrer nok at du endrer noe i ditt liv, ved å utvide den sosiale kretsen din.. få nye bekjentskaper, hva med å ta en ekstrajobb, melde deg inn i frivillig arbeid. Hadde jeg vært alene , uten barn hadde jeg booket meg en utenlandstur til London, køben eller innad i Norge ! Hotell, god frokost og shopping ..:) Anonymkode: 07c20...d2c 1
Minlillelykke Skrevet 7. november 2023 #20 Skrevet 7. november 2023 Vi har en travel førjulstid, og jeg liker det😊 Vi har to helger med bursdag før julen trer inn. Men det er pepperkakebaking med hele storfamilien, det er julebord, både med jobb og gruppa i stallen, det er arrangementer med koret til minstemor, også jobber jeg en full helg pga søndagsåpnet og vipps går jeg i ferie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå