AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Nå fikk jeg akkurat en SMS fra flyktninghjelpen som tigger meg om penger pga situasjonen på Gaza. Jada, situasjonen er tragisk, men det unnskylder på ingen måte å trenge inn i min private sfære og presse meg for penger via SMS?? Jeg har aldri vært medlem eller støttet flyktninghjelpen tidligere da flyktninger generelt ikke er en sak jeg interesserer meg for (jeg støtter andre veldedige organisasjoner, så jeg er ikke et ondskapsfullt menneske), har derfor aldri oppgitt mitt nr eller samtykket til at de kan tigge meg for penger. Kjenner jeg ble skikkelig provosert! Anonymkode: 53f2f...bef 1
aksase Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Sikker på at det er fra Flyktninghjelpen og ikke et svindelforsøk? Jeg ville sjekket nøye før jeg sendte penger. Og er det en tvilsom innsamling eller et svindelforsøk, styr unna. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 aksase skrev (14 minutter siden): Sikker på at det er fra Flyktninghjelpen og ikke et svindelforsøk? Jeg ville sjekket nøye før jeg sendte penger. Og er det en tvilsom innsamling eller et svindelforsøk, styr unna. Jeg har ikke tenkt å sende en eneste krone. Det ser forøvrig legit ut. Ikke det som irriterer meg, det som irriterer meg er å bli tigget av på sms fra en organisasjon jeg ikke har interesse av. Anonymkode: 53f2f...bef
aksase Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke tenkt å sende en eneste krone. Det ser forøvrig legit ut. Ikke det som irriterer meg, det som irriterer meg er å bli tigget av på sms fra en organisasjon jeg ikke har interesse av. Anonymkode: 53f2f...bef Ja, det kan jeg forstå. Har opplevd det selv også. Det går an som privatperson å reservere seg mot telefonsalg, og antar SMS faller inn under det. Men om du har et mobilabonnement som er registrert på et firma, tror jeg ikke reservasjon mot salg er mulig.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 aksase skrev (8 minutter siden): Ja, det kan jeg forstå. Har opplevd det selv også. Det går an som privatperson å reservere seg mot telefonsalg, og antar SMS faller inn under det. Men om du har et mobilabonnement som er registrert på et firma, tror jeg ikke reservasjon mot salg er mulig. Ja, det er jobben som har abonnementet! Det høres logisk ut at det er derfor sånt ramler inn! Takk for nyttig svar 😊 Anonymkode: 53f2f...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå