AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Litt små pinlig å skrive her. Men kanskje dere eksperter der ute kan gi noen råd. Uten, for mange detaljer... har det oppstått noe mellom meg og en annen. Men vi kan aldri, aldri... krysse en vis formal grense. Likevel, mener jeg at det har oppstått en gnist mellom oss. Dere vet, en sånn ubevisst tenning... uten konkrete ord eller handlinger. Den er bare der. Poenget mitt her er... kan han bevist ... oppføre seg slik at det egentlig kan forveksles med noe helt annet. Når noe skal vises, hans hender gjør... litt spesielle bevegelser. Eller pusten hans, liksom ubevisst er annen... Dette ble veldig skjult budskap, men redd for å dele alt åpent. Problemet er at jeg må ta avstand før det går for langt. Men, er dette bevist fra hans side? Har dere forsøkt å forføre noen..."liksom" ubevisste handlinger som viser noe annet... Anonymkode: f316a...eb1
Even Tuell Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Det er definitvt mye rom i sosiale relasjoner til at en part tolker oppførsel, kommunikasjon og situasjoner fullstendig anerledes enn andre. Det mangler ikke på situasjoner hvor en part har trodd de har hatt en vanlig vennskapelig tone og den andre tolket det som sjekking... eller motsatt; en part prøvde å sjekke om den andre, mens han/hun ikke forstod hva som var greia. En god ide kan være å bare la den spesielle tonen forsette og se hva som skjer. Uansett om det blir noe mer eller ikke, så er det vel hyggelig så lenge det pågår. Men du bør uansett forberede deg på at det ikke blir noe mer. Det er nok lurt å være bevisst på det, særlig før dere har snakket mer om hva 'dere' er. Om du er vågal, så kan du rett og lett invitere han ut på noe. Du kan ta første steget. Da finner du ut hva som er, og eventuelt ikke er.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Formal? 😂 Anonymkode: 1416d...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Formal? 😂 Anonymkode: 1416d...a7c Synes det er mer irriterende med feil staving av "bevisst", mens "ubevisst" er rett stavet... Anonymkode: 80ae2...75e 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Det er råd begge deler. Har hatt en sånn ting med en, vi klarte ikke å stoppe selv om vi prøvde. Helt elektrisk og all tilfeldig og bevisst berøring var helt syk! Har prata en del om det og han mener at jeg gjorde en del ting bevisst. Jeg er uenig, for mye av det som han nevnte gjorde jeg ikke med vilje. F.eka jeg frøs og henta et teppe. Spurte om han trengte, han tok det som et tegn på "ta på meg for faen"🤣 og det var første gangen. Så needles to say, det ble ganske heftig etterhvert 🙈 Ofte går det over etter man har krysset linjen da, spenning fører ofte med seg litt ekstra. De fleste flørter veldig åpenlyst for andre(de det ikke gjelder ser det) som overdrevent mye berøring, smil, vil sitte nære, ler osv Anonymkode: a7c76...0a4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Slutt med overtenkingen er mitt råd. Snakk om å tolke alt ihjel da… Anonymkode: 021eb...2ef 3
Topper og daler Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt små pinlig å skrive her. Men kanskje dere eksperter der ute kan gi noen råd. Uten, for mange detaljer... har det oppstått noe mellom meg og en annen. Men vi kan aldri, aldri... krysse en vis formal grense. Likevel, mener jeg at det har oppstått en gnist mellom oss. Dere vet, en sånn ubevisst tenning... uten konkrete ord eller handlinger. Den er bare der. Poenget mitt her er... kan han bevist ... oppføre seg slik at det egentlig kan forveksles med noe helt annet. Når noe skal vises, hans hender gjør... litt spesielle bevegelser. Eller pusten hans, liksom ubevisst er annen... Dette ble veldig skjult budskap, men redd for å dele alt åpent. Problemet er at jeg må ta avstand før det går for langt. Men, er dette bevist fra hans side? Har dere forsøkt å forføre noen..."liksom" ubevisste handlinger som viser noe annet... Anonymkode: f316a...eb1 Hvorfor må du ta avstand før det går for langt?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Topper og daler skrev (1 time siden): Hvorfor må du ta avstand før det går for langt? Tipper gifte kollegaer! og TS, vært der selv. Vi var begge i lange forhold (10-25 år) med barn på hver side. Fra øyeblikket vi tok hverandre i hånden (jobber forskjellig land) så var det helt elektrisk kjemi. Vi ble som magneter. Snakket løst og ledig om jobbrelaterte ting par ganger i mnd før han åpnet seg etter ett halvt år å sa han var omtrent forelsket og Mega forvirret. For vi kjente jo ikke hverandre engang. vi hadde snakket sammen par ganger og sett hverandre en gang i noen få timer. Jeg fortalte han at jeg var blitt meget sjokkert selv og aldri følt på en slik elektrisk kjemi selv. Var ett tullete. Etter ett år så (nå møttes 3 ganger og Max type 10 timer totalt i jobbsammenheng) klarte vi ikke mer for vi skjønte begge at vi kunne risikere såre folk vi elsket og jobbet jo tross alt i samme selskap. Nå var han der at han vurderte flytte fra kone og barn (utroskap uaktuelt for begge) så han starter med å bytte jobb. Vi hadde en lang samtale sammen over teams pgr avstand hvor vi begge var forholdsvis fra oss, gråt litt men begge var enig i at vi kunne ikke, vi hadde faktisk tatt ett valg før vi møtte hverandre. Så vi begge gråt litt igjen før vi ble enig i å blokkere hverandre fra mobil så ikke fristelsen skulle dukke opp igjen. + some, selvom vi aldri fulgte hverandre. gått noen år nå, hender jeg tenker på han og hva som kunne vært men begge ble i forholdene. men det er det mest sinnsyke jeg har vært med på. Kanskje vi møtes på den andre siden når vi begge er gått bort. Anonymkode: 0f9ee...c76 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Også har man de, muligens deg, som tar alt til seg. Som tar alt som flørting, som at en mann vil ha deg, som at blikk betyr «knull meg», som at kollegaen bare lengter etter å få deg fordi han egentlig bare er hyggelig og eier folkeskikk. Dessverre viser det seg litt for ofte at mannen bare er hyggelig, har det supert med familien og fruen, mens kollegaen bare overtolker absolutt alt. Anonymkode: 6b0ea...936
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 14 hours ago, Even Tuell said: Det er definitvt mye rom i sosiale relasjoner til at en part tolker oppførsel, kommunikasjon og situasjoner fullstendig anerledes enn andre. Det mangler ikke på situasjoner hvor en part har trodd de har hatt en vanlig vennskapelig tone og den andre tolket det som sjekking... eller motsatt; en part prøvde å sjekke om den andre, mens han/hun ikke forstod hva som var greia. En god ide kan være å bare la den spesielle tonen forsette og se hva som skjer. Uansett om det blir noe mer eller ikke, så er det vel hyggelig så lenge det pågår. Men du bør uansett forberede deg på at det ikke blir noe mer. Det er nok lurt å være bevisst på det, særlig før dere har snakket mer om hva 'dere' er. Om du er vågal, så kan du rett og lett invitere han ut på noe. Du kan ta første steget. Da finner du ut hva som er, og eventuelt ikke er. Takk for svaret 😉 Du forstår... det kan aldri bli noe. Altså ikke ønsker jeg det heller. Virkelig ikke. Han er ... ett problem med sin være måte. Nei, han er ikke gift. Det er heller ikke jeg. Kan ikke gå mer inn på detaljer, men ett forhold... uansett hvordan forhold... kan det aldri bli noe av. Selv om han skulle ønske det. Han er ett problem med sin oppførsel. Jeg må samtidig forholde meg til det... for han er en del av min hverdag. Han er en sånn farlig greie, man ikke bør rote seg bort i. Men hvordan gjøre det, samtidig som man er "normal". Eks: på kvelden kan han legge igjen mange, lange meldinger... om sitt liv. Da må jo jeg svare... eller kan jeg la være? Det er noe med hans oppførsel som gjør at jeg er nærmere han... enn de andre. Anonymkode: f316a...eb1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svaret 😉 Du forstår... det kan aldri bli noe. Altså ikke ønsker jeg det heller. Virkelig ikke. Han er ... ett problem med sin være måte. Nei, han er ikke gift. Det er heller ikke jeg. Kan ikke gå mer inn på detaljer, men ett forhold... uansett hvordan forhold... kan det aldri bli noe av. Selv om han skulle ønske det. Han er ett problem med sin oppførsel. Jeg må samtidig forholde meg til det... for han er en del av min hverdag. Han er en sånn farlig greie, man ikke bør rote seg bort i. Men hvordan gjøre det, samtidig som man er "normal". Eks: på kvelden kan han legge igjen mange, lange meldinger... om sitt liv. Da må jo jeg svare... eller kan jeg la være? Det er noe med hans oppførsel som gjør at jeg er nærmere han... enn de andre. Anonymkode: f316a...eb1 Du jobber i et fengsel eller på en slags institusjon, og er blitt forelsket i en innsatt/bruker? Hold deg unna er mitt tips. Anonymkode: 68070...753
Macro Skrevet 8. november 2023 #12 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svaret 😉 Du forstår... det kan aldri bli noe. Altså ikke ønsker jeg det heller. Virkelig ikke. Han er ... ett problem med sin være måte. Nei, han er ikke gift. Det er heller ikke jeg. Kan ikke gå mer inn på detaljer, men ett forhold... uansett hvordan forhold... kan det aldri bli noe av. Selv om han skulle ønske det. Han er ett problem med sin oppførsel. Jeg må samtidig forholde meg til det... for han er en del av min hverdag. Han er en sånn farlig greie, man ikke bør rote seg bort i. Men hvordan gjøre det, samtidig som man er "normal". Eks: på kvelden kan han legge igjen mange, lange meldinger... om sitt liv. Da må jo jeg svare... eller kan jeg la være? Det er noe med hans oppførsel som gjør at jeg er nærmere han... enn de andre. Anonymkode: f316a...eb1 Slutt å gi næring til det. Du er mest trolig for gammel til å drive med sånn teenagers-in-love-but-it-can-never-be-us-drama uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå