AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Jeg blir så frustrert og forbannet på vegne av min samboer, som aldri klarer å stå opp for seg selv og si nei til sin datters mor og datterens besteforeldre. De årene jeg og han har vært sammen har jeg opplevd mange ganger i forbindelse med høytider og festdager, at moren og særlig morens foreldre kupper samværet som min samboer skulle hatt. Feks: Når min samboer skal feire julaften med datteren, kommer mormoren noen dager før med en god vinflaske og en unnskylding og spør om hennes barnebarn kan få feire julaften med de og hele storfamilien. Når det er 17 mai og det har vært bestemt et år i forveien at barnet skal være hos faren, så sier barnets mor at det er så mye bedre for datteren at hun feirer 17.mai med de, fordi de har så fine tradisjoner og så flott 17.mai frokost. Min samboer sier alltid ja men etterpå får han raserianfall og tar det ut på inventar og blir så lei seg og frustrert over at de snapper samværet foran nesen på han. Mormoren har de siste månedene spurt sitt barnebarn om hun vil komme på overnatting den helgen jenta skal være hos oss ,og så ringer min bonusdatter til sin far og sier at besteforeldre har invitert henne på overnatting sammen med hennes andre kusiner, og de skal være der et døgn og så etterpå komme inn til faren. Faren føler da at han bare må si at det er greit selv om man blir frustrert og lei seg etterpå.e E helg hadde datteren mye fritidsaktiviteter i tillegg til at bestemoren hadde invitert henne på overnatting, og da sa faren til datteren at det var ikke vits at hun kom til han, fordi deommektil å se hverandre to timer i løpet av en helg. Jeg kan ikke forstå hvorfor de holder på sånn og at de har så lite respekt for min bonusdatters far. Det er også trist for meg som gjerne ønsker at datteren skal være her. Anonymkode: 8661a...c38 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 7. november 2023 Så...du er sammen med en umoden, voldelig dott. Definitivt like greit at ungen er mer hos besteforeldrene. Anonymkode: 024f5...be6 45 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Han tar det ut på inventaret? Tuller du? Høres ut som denne jenta begynner å bli stor. Da vil ofte planer med venner og fritidsaktiviteter fylle mye av tiden. Kan ikke samboeren din stille opp på fritidsaktivitetene hennes da? Ellers så er det jo opp til han om han sier ja eller nei til forespørsler. Hvis han sier ja, så virker det rart at han blir forbannet etterpå. Da må han vel si nei da? Anonymkode: c5bce...97e 13 1 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Han må jo si nei, ingen andre måter å løse det på. Anonymkode: abdb9...562 12 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Hvorfor forsvarer dere barnets mor og besteforeldre og deres oppførsel og mangel på respekt for faren og oss? Når jeg skrev at han tar det ut på inventaret så mener jeg at han smeller knyttneven i veggen, slenger seg fra seg bahen hardt på gulvet eller kaster en tallerken i vasken. Ts Anonymkode: 8661a...c38 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Han må jo klare å si nei selv, det er ingen andre som kan gjøre det. Anonymkode: d02cb...645 16 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Han må stå opp for seg selv. Han må si klart fra til eks kone og besteforeldre, samt dattera at når det er pappa tid så vil han gjerne tilbringe tid med barnet sitt og slik blir det. Kan han ikke bare si nei? De kidnapper jo ikke barnet? Anonymkode: 3e110...220 19 2
Mufle Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Han virker veldig umoden. Da er det like greit at jentungen slipper tenker jeg. 14 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 Populært innlegg #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor forsvarer dere barnets mor og besteforeldre og deres oppførsel og mangel på respekt for faren og oss? Når jeg skrev at han tar det ut på inventaret så mener jeg at han smeller knyttneven i veggen, slenger seg fra seg bahen hardt på gulvet eller kaster en tallerken i vasken. Ts Anonymkode: 8661a...c38 Fordi normale voksne ikke oppfører seg som du beskriver din partner. Anonymkode: 024f5...be6 46 1 12
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Forsvarer på ingen måte oppførselen til mor og besteforeldre, men den eneste løsningen her er jo å si nei når de spør. Si at framover vil han ha samvær når han skal ha samvær, eventuelt bytte helger/høytider, så besteforeldre må legge planer for de helgene barnet er hos mor. Hvis samværsprosenten hans går ned, så si at han vil ha reduksjon i det han betaler i bidrag. Anonymkode: abdb9...562 13 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Ikke rart de holder på sånn, han lar dem jo bare drive på. Ikke de som er problemet her, det er noen som må lære seg ordet nei. Anonymkode: 4fc6c...cd6 13 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor forsvarer dere barnets mor og besteforeldre og deres oppførsel og mangel på respekt for faren og oss? Når jeg skrev at han tar det ut på inventaret så mener jeg at han smeller knyttneven i veggen, slenger seg fra seg bahen hardt på gulvet eller kaster en tallerken i vasken. Ts Anonymkode: 8661a...c38 Det er virkelig ikke normal oppførsel av en voksen mann. Anonymkode: 8a2be...9d9 23 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Han lar seg overkjøre. Anonymkode: db8e6...524 4 2
Miss.Hol Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Din samboer må ta en samtale med mor, og si at fra nå av skal samværet gå som planlagt. Om hun protesterer, så får han si at de får ta det på fvk. Men helt seriøst, så må han begynne å stå opp for seg selv, og bare si nei. Det er hans samvær, og far og barn har rett på å se hverandre, og ikke bare når det passer mor og hennes foreldre. 5 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor forsvarer dere barnets mor og besteforeldre og deres oppførsel og mangel på respekt for faren og oss? Når jeg skrev at han tar det ut på inventaret så mener jeg at han smeller knyttneven i veggen, slenger seg fra seg bahen hardt på gulvet eller kaster en tallerken i vasken. TsAnonymkode: 8661a...c38 Du skjønner at her på Kjerringguiden så er det mor og hennes familie som blir tatt i forsvar. Far får beskjed om å skaffe seg baller, å stemor får beskjed om at dette har hun ingenting med. Rart at du enda ikke har fått beskjed om å ligge unna, men det kommer nok. Ellers så støtter jeg å ta en prat med mor om at far skal ha samvær på hans uker/ dager osv, å at det vil bli reduksjon av bidrag hvis de fratar han samvær. Skjønner jo at han har problemer med å si nei da han sikkert er redd for å bli sett på som en drittsekk, å at mor og besteforeldre skylder på at det er hans feil at barnet ikke får gjort det hun og de ønsker. Anonymkode: 8af18...381 6 5
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 (endret) Om dattra ikke har tid til sin far bør han droppe samværene datteren velger jo bort sin far så Endret 7. november 2023 av Maskinfører
koktreke Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 Det er jo ingen som tvinger han. De spørr og han sier ja... Kanskje han bør øve litt på å si "nei" i stedet for å rase rundt. Legg ansvaret der det hører hjemme i alle fall. 10 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 Hvorfor blander du deg inn i samvær mellom far og hans barn? For alt du vet så er det barnet som ønsker å være med mor og hennes familie fremfor hos han. Når barna blir større har de rett til å mene noe om hvor de skal være. Høres ut som denne mannen har sinneproblemer. Anonymkode: 37fcc...318 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du skjønner at her på Kjerringguiden så er det mor og hennes familie som blir tatt i forsvar. Far får beskjed om å skaffe seg baller, å stemor får beskjed om at dette har hun ingenting med. Rart at du enda ikke har fått beskjed om å ligge unna, men det kommer nok. Ellers så støtter jeg å ta en prat med mor om at far skal ha samvær på hans uker/ dager osv, å at det vil bli reduksjon av bidrag hvis de fratar han samvær. Skjønner jo at han har problemer med å si nei da han sikkert er redd for å bli sett på som en drittsekk, å at mor og besteforeldre skylder på at det er hans feil at barnet ikke får gjort det hun og de ønsker. Anonymkode: 8af18...381 Der kom den første. Tok ikke lang tid heller... AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor blander du deg inn i samvær mellom far og hans barn? For alt du vet så er det barnet som ønsker å være med mor og hennes familie fremfor hos han. Når barna blir større har de rett til å mene noe om hvor de skal være. Høres ut som denne mannen har sinneproblemer. Anonymkode: 37fcc...318 Anonymkode: 8af18...381 3 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #20 Skrevet 7. november 2023 Så bra at HUN er heldig som har GODE besteforeldre. Så får din 15årige samboer slå løs på TV en og ødelegge dører😬 All verden...Håper virkelig ikke dere har barn selv som be vitner hans atferd!! Anonymkode: 528fa...d8d 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå