AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Han skal på julebord med jobben, så skal han med vennegjengen sin, så skal han med et styre han sitter i, og til slutt skal han med sin tidligere arbeidsgiver (de bruker å arrangere årlig julebord i bygget de holder til, og inviterer venner, kunder, tidligere ansatte...) Er jeg helt urimelig når jeg mener at dette blir for mye? Han drikker godt når han er på julebord, altså. Anonymkode: c960d...f3e 1
Ava+, Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Jeg tenker at det kommer veldig an på om dere har barn eller ikke. 36 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Har dere barn? Er dere samboere? Hva er grunnen til at du synes det blir for mye? Anonymkode: c0c20...c0e 7
Solskinn Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Kommer det i veien for dere, familieliv osv? Jada, litt kjipt når partner skal mye ut, men jeg ser ikke problemet med julebord alene. Drikker han seg hinsides dritings slik at hele helgen ødelegges, eller om dere er småbarnsforeldre og det blir mye ansvar på deg så er jo det en ting. Men at julebord alene er et problem har jeg vanskelig med å se 23 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Jeg vet ikke, det kommer egentlig helt an på mange faktorer. Har dere barn sammen? Bor dere sammen? Har dere egentlig andre planer når julebordene skal holdes? Anonymkode: 61fa7...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Hva har du med om det er for mye eller ikke? Anonymkode: 91d5e...04c 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Hva er problemet? At han drikker godt? Hvorfor? Må du betale for det? Blir han ufin/voldelig/infantil? Anonymkode: 3d5ce...062 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har du med om det er for mye eller ikke? Anonymkode: 91d5e...04c TS skal sikkert på 0 og er furt for å bli sittende mutters alene. Anonymkode: 9b27c...e9b 17 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Ja, jeg velger 0 pga vil ha tid med min familie etter jobb. Anonymkode: a07de...54b 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Når du skriver typen, tolker jeg det sånn at dere ikke bor sammen, eller har barn. I såfall gjør det vel ingenting. Anonymkode: ee9c8...155 17
c_buk Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Jeg forstår ikke hva du har med det å gjøre? Har dere barn så er jo det noe dere må finne ut av, men ellers så forstår jeg ikke hvorfor dette skulle ha noe med deg å gjøre. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Hvis han drikker slik som min samboer gjør når han er på julebord ville jeg blitt veldig bekymra om han skulle på 4 stk!!. Min samboer er heldigvis kun på ett julebord hvert år med jobben sin. Ifjor kom han hjem fullere enn jeg noen gang har sett han. Han snublet inn gjennom ytterdøra og kikket seg rundt og skjønte ikke hvor han var når han kom hjem.. Anonymkode: b1f59...dbd 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Vi har ikke barn, men vi er midt i oppussing av boligen - også skal vi få besøk av hele familien til jul. Han er av typen som blir liggende i senga hele dagen etter en tur ute på byen. Anonymkode: c960d...f3e 2
c_buk Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Har dere planer så mener jeg du absolutt kan forvente at han følger opp på det. Og som voksen får man ikke alltid fritak fra huslige oppgaver dagen etter en fest. Så da får han evt. bare drikke noe færre enheter. Men om han har tid, altså at det ikke påvirker deres felles planer, og lyst så har du ikke noe med om han drar på 1 eller 20 julebord. Hvis man blir så eiesyk forstår jeg ikke hvorfor man i det hele tatt velger å bo med noen. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Hvorfor mener du at du kan bestemme over en voksen mann? Dere har jo ikke barn en gang Anonymkode: 6a6f9...0e0 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Ja, du er urimelig. Hadde vært en annen sak om dere hadde barn. Anonymkode: 40da0...8c5 5
BobbySocks Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har ikke barn, men vi er midt i oppussing av boligen - også skal vi få besøk av hele familien til jul. Han er av typen som blir liggende i senga hele dagen etter en tur ute på byen. Anonymkode: c960d...f3e Da setter dere av disse fire dagene til avslapping. Resterende til oppussing. 16 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, jeg velger 0 pga vil ha tid med min familie etter jobb. Anonymkode: a07de...54b Huff, så tråkigt. Anonymkode: 7b135...bdf 6 1
GammelKaktus Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 Ser ikke helt problemet her jeg, dere er begge voksne uten barn la nå mannen få gå på julebord. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har ikke barn, men vi er midt i oppussing av boligen - også skal vi få besøk av hele familien til jul. Han er av typen som blir liggende i senga hele dagen etter en tur ute på byen. Anonymkode: c960d...f3e Ja, men da må han innrette seg etter det da. Forberedelser kan han være med på før han stikker på julebord og oppussingen er vel ikke så viktig at han ikke kan ta seg pause de dagene han er på julebord. Det går seg jo til på et vis. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #20 Skrevet 7. november 2023 Det er viktig å føle seg prioritert, og at dere også sammen har noe kos i jula. Men det er kanskje en annen sak? Han prioriterer å gå på 4 julebord. Ingen av dem med deg! ...og han sover hele dagen etterpå. Min mann skal på 3 julebord. 2 av dem er med meg. Hvis hele hans liv var uten meg selskapelig, så tror jeg kanskje at jeg hadde sett meg om etter en annen mann. Anonymkode: 8ab42...344 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå