Gå til innhold

Tips om pelsstell av langhåret katt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Min datter og jeg har en langhåret hunkatt som nå er 8 mnd. Kattens far er ragdoll og kattens mor er 50/50  ragdoll/skogskatt. 

Det er den første langhårede katten vi har. Vi børster katten daglig med en skånsom børste som har «plastknopper» ytterst på stålspissene. Er det noen med erfaring med pelsstell av långhårede katter, så setter jeg stor pris på anbefalinger på gode børster eller annet utstyr 😊

Vi lurer også på om katten trenger en dusj med egnet shampoo innimellom?  Tips til god shampoo mottas med takk. Dette er en innekatt, og skal alltid være det. 
IMG_4047.thumb.jpeg.7c9211ae3ee0244f0dee02691cade76f.jpeg

Endret av Brassy
Legge til informasjon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nydelig hun er 😻Jeg har to langhårede katter som også krever litt pelsstell. Favorittbørsten min (og kattene sin) er «Furminator first groomer». Jeg har både en rosa «Kitten» og en blå «Puppy» utgave, og jeg liker best den som egentlig er for valper. Jeg klarte dessverre ikke finne en norsk lenke i farten, men kanskje du finner den selv med litt leting.

Vanligvis skal man ikke trenge å bade katter, men mine har hatt dårlig mage et par ganger og har derfor behøvd litt hjelp til å få pelsen bak ren. Jeg har da brukt «Espree Cat Silky Show Schampo», og denne synes jeg er helt ok.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...