Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første svangerskap. 
Lurer på hvor lenge man bør vente med å eventuelt kontakte føden ved redusert liv/bevegelse? Har jo hørt at man ikke skal nøle med å kontakte, men nå var han svært aktiv i løpet av natten og jeg har jo kjent han litt nå og da i dag. Er 36+0, kan man eventuelt forvente at bevegelsesmønsteret blir annerledes rundt denne tiden?

Aner ikke hvordan han ligger, om han har festet seg eller noen ting😅 har også drukket søtt og kaldt, spist mat og ligget på siden. Skal heller ikke til jordmortjenesten før muligens Fredag, føler jeg blir urolig om jeg skal vente så lenge uten en viss pekepinn.

Anonymkode: 418bb...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ringte fikk jeg beskjed om å drikke saft, legge meg på venstre side og kjenne etter liv i halvannen til to timer - deretter ta kontakt igjen hvis ikke jeg kjente noe

Skrevet

Ring heller føden en gang for mye enn å vente for lenge. De er der nettop for at du skal kunne få råd 

Anonymkode: cf779...5a8

• Liker 3
Skrevet

Ring føden

Anonymkode: 7fb6a...376

Skrevet

Ring heller en gang for mye! De er der for å hjelpe. Det kan være de sier du må drikke noe å kjenne etter bevegelser, eller de kan be deg komme inn.

Ring heller en gang for mye!

Anonymkode: fa25d...f76

Skrevet

Kjenn på magefølelsen og ring, heller en gang for mye enn for lite og endringer i bevegelser skal du ta på alvor.

Anonymkode: c876c...3fa

Skrevet
Fame skrev (1 time siden):

Da jeg ringte fikk jeg beskjed om å drikke saft, legge meg på venstre side og kjenne etter liv i halvannen til to timer - deretter ta kontakt igjen hvis ikke jeg kjente noe

Hvorfor saft? 

Anonymkode: 675da...a32

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor saft? 

Anonymkode: 675da...a32

Søtt og kaldt, babyen reagerer på det.

Anonymkode: c876c...3fa

Skrevet

Ring føden. Du kommer ikke til å sove godt i natt om du ikke gjør det. 

Anonymkode: b1ccd...eae

Skrevet

Dette er for å skremme vettet av deg til å faktisk forstå at det ikke behøver å være normalt for deg! Ring føden! Asap!! De skal være aktive, det skal ikke være for mye, men heller ikke for lite og bevegelses mønstrene skal helst ikke ha forandringer selv om 90 prosent av de forandres grunnet plass mangel..  Å gå gravid, er faktisk en fulltids jobb og mye å passe på angående den lille. Morsrollen din begynner allerede når du er gravid og resten av livet. Jeg har fem svangerskap bak meg og ulike bevegelser på alle, og tok det for gitt at det var helt vanlig med fjerdemann med slike bevegelser. I følge andre på forumer, som jeg leste. Men mamma hjernen og magefølelsen sa noe helt annet at det ikke var vanlig. Og magefølelsen stemte dessverre så hun døde til termin. Her har du gode tips fra meg: når det gjelder barnets bevegelser kontakter du ALLTID føden. Ikke les på forumer eller nett om andre sine erfaringer for det trenger ikke nødvendigvis være sånn for deg. Og at det var vanlig hos andre her i svarene, er ikke sikkert vanlig for deg eller babyen ! Stol på magefølelsen din. Du kjenner ditt barn, og ditt barn er ikke andre sine barn. Men skal sies, vi hadde så maks uflaks dom det går ann å ha. Gikk bra nå med femte mann, men jeg var ekstremt overbeslyttet, konstant redd og ringte føden i hytt og gevær. Men skal sies jeg hadde første pri på sjekk, og lavterskel for å komme inn. Jeg var inne og pga magefølelsen min sa noe ikke stemte. Han hadde det suverent heldigvis, pga morkaka lå på fremsiden  og han lå overalt, kunne han være en løk å finne hjertet til, så måtte virkelig leite mange ganger. Men det visste jeg jo og var kjent med fra starten av. Og hadde uansett kontroller hele tiden. Men jeg ba de undersøke grundig, og de gjorde det fra ultralyder, ctg og til undersøkelse av meg og prøver. Var symptomfri uvi. Som ble satt på antibiotika asap. Og den hang igjen hele svangerskapet, som var ti uker igjen av. Mange tar ikke magefølelse eller barnets bevegelser på alvor og tror alt går bra, og er bra. Men det er ikke nødvendigvis det gitt !! Jeg blir forbanna på idiot svar at alt er sikker bra, var helt vanlig for meg og babyen. Gikk bra med oss osv. Idiot svar faktisk. Babyer er forskjellige og ikke alt behøver å være bra. Repeterer meg selv: du har et ansvar for at babyen din har det bra. 

Anonymkode: 1bae5...5b7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ringte du føden, ts?❤️ hvordan går det?

Anonymkode: 88cd1...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...