Gå til innhold

Er jeg bare en utrolig kjip person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig. Sammenlignet med det jeg ser av vanlige mennesker rundt meg, så føler jeg meg bare .. lat og tiltaksløs?

Her er noen av mine rariteter:

- Jeg synes det er vanskelig å opprettholde vennskap/relasjoner da jeg er dårlig til å svare på SMS/telefon. Jeg svarer i hytt og pine når jeg kommer på det - og jeg skjønner at mange ser på dette som respektløst fra min side. Heldigvis for min del har jeg et par nære venner som skjønner at jeg bare er sånn. Telefonskrekk eller ikke - jeg vet ikke. Jeg liker ikke å være tilgjengelig er vel egentlig sannheten. Men jeg ønsker absolutt ikke være respektløs mot mennesker jeg er glad i - så jeg jobber jo med saken og tar meg sammen.

- Jeg er så sinnsykt rotete. Hadde politiet dukket opp her, så har jeg sett nok på «innsatslederne» til at de ville antatt at det var et narkoreir. Plutselig får jeg ånden over meg og rydder/vasker en time, men dette er i bunn og grunn fordi jeg er flau over å ha det sånn. Tenk om det kommer noen? Tenk om jeg plutselig skulle dø - og folk skulle inn hit og rydde (😂)? Men det blir rotete i løpet av 24t.

- Jeg blir sosialt utslitt etter 4t på byen. Jeg jobber med mange mennesker ila en uke, noe som sikkert går ut over min «sosiale kapasitet», men jeg har bare ikke energi til å være sosial og pratsom i mange mange timer. Noe av problemet er sikkert at jeg først er veldig utadvendt og sosial når jeg først står i det, så bare dabber det av - og jeg klarer ikke tenke på noe annet enn at jeg vil hjem og sove. 2-3x i livet har jeg kost meg så lenge at jeg har vært overrasket selv 🙉..  Jeg blir sliten av å måtte tenke tror jeg. Å føle at man må prestere sosialt smart hele tiden..

- Jeg vil helst ligge hjemme, og bare slappe av. Jeg kunne ligget og halvsovet i senga en hel dag uten problemer. Høres deilig ut, men noe jeg er fornuftig nok til å skjønne at blir for dumt.

- Klarer ikke se en hel film, for da sovner jeg. Zoomer ut midt i filmen, og fokuserer jeg for mye, så sovner jeg.zz 😅

Så….. Kjenner noen seg igjen her. Eller er det bare jeg som er slik?😂

Anonymkode: c1ee6...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg delvis igjen. Jeg blir også fort sosialt utslitt. Ti minutter på et travelt kjøpesenter så er hodet mitt kokt. Og selv om jeg trives med å være med mine venner så er jeg fornøyd om jeg ser dem mindre enn en gang i måneden. Jeg har rett og slett ikke så mye behov for sosial kontakt som de mer ekstroverte.

Vil si det er vanlig tegn på å være introvert.

Men det at du ikke klarer å konsentrere seg om å se en film eller at du kunne tenke deg å halvsove en helg dag er noe jeg ville undersøkt litt mer. Kanskje har du vitaminmangel, er sliten eller det er en annen grunn som ligger bak som kan være lurt å nøste litt opp i.

Anonymkode: 564c8...b45

Skrevet

Jeg kjenner ikke igjen meg selv, men jeg kjenner igjen en nær venninne. Nesten så jeg mistenker deg for å være henne 😁

Anonymkode: 4d0f5...d99

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt ærlig. Sammenlignet med det jeg ser av vanlige mennesker rundt meg, så føler jeg meg bare .. lat og tiltaksløs?

- Jeg synes det er vanskelig å opprettholde vennskap/relasjoner da jeg er dårlig til å svare på SMS/telefon. Jeg svarer i hytt og pine når jeg kommer på det - og jeg skjønner at mange ser på dette som respektløst fra min side. Heldigvis for min del har jeg et par nære venner som skjønner at jeg bare er sånn. Telefonskrekk eller ikke - jeg vet ikke. Jeg liker ikke å være tilgjengelig er vel egentlig sannheten. Men jeg ønsker absolutt ikke være respektløs mot mennesker jeg er glad i - så jeg jobber jo med saken og tar meg sammen.

- Jeg er så sinnsykt rotete. Hadde politiet dukket opp her, så har jeg sett nok på «innsatslederne» til at de ville antatt at det var et narkoreir. Plutselig får jeg ånden over meg og rydder/vasker en time, men dette er i bunn og grunn fordi jeg er flau over å ha det sånn. Tenk om det kommer noen? Tenk om jeg plutselig skulle dø - og folk skulle inn hit og rydde (😂)? Men det blir rotete i løpet av 24t.

- Jeg blir sosialt utslitt etter 4t på byen. Jeg jobber med mange mennesker ila en uke, noe som sikkert går ut over min «sosiale kapasitet», men jeg har bare ikke energi til å være sosial og pratsom i mange mange timer. Noe av problemet er sikkert at jeg først er veldig utadvendt og sosial når jeg først står i det, så bare dabber det av - og jeg klarer ikke tenke på noe annet enn at jeg vil hjem og sove. 2-3x i livet har jeg kost meg så lenge at jeg har vært overrasket selv 🙉..  Jeg blir sliten av å måtte tenke tror jeg. Å føle at man må prestere sosialt smart hele tiden..

- Jeg vil helst ligge hjemme, og bare slappe av. Jeg kunne ligget og halvsovet i senga en hel dag uten problemer. Høres deilig ut, men noe jeg er fornuftig nok til å skjønne at blir for dumt.

- Klarer ikke se en hel film, for da sovner jeg. Zoomer ut midt i filmen, og fokuserer jeg for mye, så sovner jeg.zz 😅

ADHD dette vel? 

Anonymkode: 3ef24...a08

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det sånn, men ikke fult så rotete da. Har adhd og schizoid personlighetsforstyrrelse (ikke det samme som schizofreni). 

er ikke engasjert i relasjoner, trives best alene og hjemme. Maskerer det godt så ikke mange som vet det, faktisk. 

Anonymkode: 504f0...499

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har nok en diagnose

Anonymkode: 8fe4e...0c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har det sånn, men ikke fult så rotete da. Har adhd og schizoid personlighetsforstyrrelse (ikke det samme som schizofreni). 

er ikke engasjert i relasjoner, trives best alene og hjemme. Maskerer det godt så ikke mange som vet det, faktisk. 

Anonymkode: 504f0...499

Sånn er jeg og(ikke adhd). Men vil være mest alene. Er ganske utadvendt og smilende, og tror selv jeg maskerer litt av dette😅Tørrprat er helt jævligt. Min oppfatning av en bra kveld er en date med mac’en og godis😁

Anonymkode: fb6a8...594

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

ADHD dette vel? 

Anonymkode: 3ef24...a08

Så det ljomer etter 

Anonymkode: cc902...ed9

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i punkt 1 og 3. Særlig det med mobilen.. liker ikke å måtte svare på småting hele tiden, alltid være "klar" til å gi en respons. I gruppesamtaler bidrar jeg lite, en til en svarer jeg når jeg kommer på det, evt aldri før noen maser... huff. De var heldige i gamledager som slapp den delen der.

Anonymkode: 371c9...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...