AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Hei, jeg er ikke gravid ennå. Men har lyst til å forsøke å få en nr 2. Har ett barn fra før som jeg har delt omsorg for. Eksen og jeg samarbeider kun om nødvendige ting omkring barnet. Ingen venneforhold eller hjertelig tone. Mye konflikt tidligere. Kjenner jeg blir nervøs og nesten redd bare av tanken på å fortelle ham om en eventuell ny graviditet. Føler han har en klam hånd over livet mitt fremdeles. Han er en bestemt fyr. Ser for meg at han vil bli ekstremt opptatt av hvordan dette vil påvirke vårt felles barn og lage et drama ut av det. Mer enn det som er "normalt". Jeg har ingen kjæreste. Barn nr to ville jeg derfor ha fått enten med en donor eller en jeg kjenner godt. Hvor mye trenger jeg å involvere eksen her? Og hva har han rett til å blande seg inn i? Jeg tenker at jeg f. eks. ikke orker å si noe før jeg er minst tre mnd på vei. Jeg lengter etter å få et barn til. På mine premisser denne gangen. Og at min nr 1 skal få et søsken. Hilsen rådvill Anonymkode: 3b5ba...4fb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Eksen din har da ingenting med dette å gjøre? Vil anbefale donor tror jeg. To fedre som har rett på samvær blir kronglete Anonymkode: 8e1d0...ad2 14 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Du trenger ikke å si noe som helst til han før din graviditet påvirket deres felles barn. Det er da rett informasjon, han har ikke rett til å blande seg i noe som helst i ditt liv. Du og han har ett felles barn, det er det dere må samarbeide om, ikke noe annet. Anonymkode: 4e17b...51a 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksen din har da ingenting med dette å gjøre? Vil anbefale donor tror jeg. To fedre som har rett på samvær blir kronglete Anonymkode: 8e1d0...ad2 Takk. Jeg er desverre fortsatt veldig preget av hvor konfliktfylt det har vært med ham og hvor påståelig han kan være. Kanskje nok en grunn til å gå for donor denne gangen, ja... Anonymkode: 3b5ba...4fb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Kan det være aktuelt å få barn med eksen da? Kan jo hende han ønsker et helsøsken for barnet sitt og selv om dere ikke samarbeider helt optimalt er det jo lettere å kun forholde seg til han enn å blande inn enda en person (evt. være 100% alene som du vil bli med donor). Anonymkode: fec28...3f4 1 2
Phoenix Heart Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Dette har eksen din ingenting med. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Høres ut som om du ikke er over eksen din Anonymkode: 054f0...40b 2 2
BobbySocks Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Du trenger da ikke si en dritt til han. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan det være aktuelt å få barn med eksen da? Kan jo hende han ønsker et helsøsken for barnet sitt og selv om dere ikke samarbeider helt optimalt er det jo lettere å kun forholde seg til han enn å blande inn enda en person (evt. være 100% alene som du vil bli med donor). Anonymkode: fec28...3f4 Helt uaktuelt å få barn med eksen. Vil ikke gjennom tiden som gravid og i barsel med ham igjen. Vonde minner fra det fremdeles med nr 1. Anonymkode: 3b5ba...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som om du ikke er over eksen din Anonymkode: 054f0...40b Definitivt ingen kjærlige følelser for eksen. Det jeg ikke er kommet over er selvbebreidelsen over at jeg fikk barn med ham. Skulle ønske jeg hadde kjærlige følelser for han. Da hadde jeg ikke angret så fælt på hvem som er far til barnet mitt, tror jeg. Hadde jo likt han som person da. Anonymkode: 3b5ba...4fb
Sannhetsøkende Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Hva med å vente til du virkelig møter en mann du liker, og som du blir litt bedre kjent med før du tenker på barn? 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Høres ut som om du ikke er over eksen din Anonymkode: 054f0...40b Kan du ikke lese? Anonymkode: 99383...714
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Sannhetsøkende skrev (3 minutter siden): Hva med å vente til du virkelig møter en mann du liker, og som du blir litt bedre kjent med før du tenker på barn Jeg har ikke all verdens med tid på meg desverre pga. den biologiske klokka. Er ikke i 20-årene lenger. Anonymkode: 3b5ba...4fb
Tipaa Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Vil du virkelig ha donorbarn? Hvor et av barna har en far, mens den andre ikke? Tror du ikke det blir sårt for den ene farløse? Og du blir da aldri barnløs eller får barnefri. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Tipaa skrev (4 minutter siden): Vil du virkelig ha donorbarn? Hvor et av barna har en far, mens den andre ikke? Tror du ikke det blir sårt for den ene farløse? Og du blir da aldri barnløs eller får barnefri. Ikke alle higer etter barnefri, noen av oss liker faktisk å være foreldre og være med barna. Anonymkode: 7a196...3a6 6 1
Melus Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Hvis du virkelig ønsker deg er barn til, prøv å få det. Jeg vet hvordan det er når en føler at eksen har en viss kontroll fortsatt, det er ekstremt ubehagelig. Kanskje det kan hjelpe deg til å føle deg friere om du gjør dette på egenhånd? 1 1
Sannhetsøkende Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke all verdens med tid på meg desverre pga. den biologiske klokka. Er ikke i 20-årene lenger. Anonymkode: 3b5ba...4fb Nei, å få barn er langt viktigere enn hva slags mann man får. Er det rart mange sliter?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 Tipaa skrev (9 minutter siden): Vil du virkelig ha donorbarn? Hvor et av barna har en far, mens den andre ikke? Tror du ikke det blir sårt for den ene farløse? Og du blir da aldri barnløs eller får barnefri. Du har noen gode poenger. Og det er noe jeg har tenkt mye på. Derfor jeg vurderer å gå barn med en jeg kjenner som kan være en farsfigur. Siste jeg vil er at barna mine skal ha det unødvendig sårt og vondt pga mine handlinger. Anonymkode: 3b5ba...4fb
kaarebjarne Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke alle higer etter barnefri, noen av oss liker faktisk å være foreldre og være med barna. Anonymkode: 7a196...3a6 Jeg elsker barnet mitt, men det er jo herlig med tid som kjærestepar også. Jeg tenker det er viktig for at barnets foreldre faktisk skal holde sammen livet ut. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #20 Skrevet 7. november 2023 Melus skrev (6 minutter siden): Hvis du virkelig ønsker deg er barn til, prøv å få det. Jeg vet hvordan det er når en føler at eksen har en viss kontroll fortsatt, det er ekstremt ubehagelig. Kanskje det kan hjelpe deg til å føle deg friere om du gjør dette på egenhånd? Takk for gode ord. Hjelper å høre fra en som selv har følt at eksen har en viss kontroll enda. Ja, du er inne på noe viktig jeg har kjent mye på. Jeg har behov for å ha kunne ha styringen på rattet denne gangen. Vil aldri igjen sette meg selv i en så sårbar i situasjon igjen med en som er såpass kontrollerende og "på". Å få et eventuelt barn nr to er noe jeg har tenkt på i over halvannet år nå. Samme hvor mye jeg prøver å overtale meg selv til det motsatte, sitter fremdeles dette ønsket sterkt i meg. Anonymkode: 3b5ba...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå