Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 De som er riktig billige, kontra de som er oppunder førti for boksen? Er det mer fett i de til en lav sum?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Bare tull og fanteri, hvor mye pepperkake skal en spise for at det skal utgjøre en forskjell liksom. Jeg kjøpte de dyre en gang og de var tykke, og smakte ikke så godt. De tynne var sprøere slik de skal være. Anonymkode: 159a7...b77 1
Forundret.. Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Selv liker jeg ikke pepperkaker. Men de ungene og mannen foretrekker er de runde boksene som koster rundt en tier. 1
Blåttvann Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 (endret) Jeg synes smaken kan være ganske forskjellig. F.eks synes jeg de pepperkakene som dessverre ikke selges lenger men som var i en rektangulær metallboks var gode. Pepperkakehjertene til 10,- boksen er helt grusomme og har en emmen ettersmak. Tipper ingrediensene er ganske dårlige ja, med masse planteoljer og aromaer og kunstige smakstilsetninger. De er tykkere også, ikke tynne og sprø. De blomstene som også selges i rund boks smaker bedre. Men favoritten som fortsatt selges er i rund metallboks. Endret 7. november 2023 av Blåttvann 1 2
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2023 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2023 Blåttvann skrev (3 minutter siden): Jeg synes smaken kan være ganske forskjellig. F.eks synes jeg de pepperkaker som dessverre ikke selges lenger men som var i en rektangulær metallboks var sykt gode. Pepperkakehjertene til 10,- boksen er helt grusomme og har en emmen ettersmak. Tipper ingrediensene er ganske dårlige ja, med masse planteoljer og aromaer og kunstige smakstilsetninger. De er tykkere også, ikke tynne og sprø. De blomstene som også selges i rund boks smaker bedre. Men favoritten som fortsatt selges er i rund metallboks. Min absolutte favoritt en gang var "Kung Oscars pepperkaker", men den fås kun kjøpt i sverige, dessverre Så kom den til Sætre i firkanten blank boks, men den er også borte. Lave salgstall. Hørt på makan! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/disse-far-du-ikke-tak-i-lenger/15299223/ Hvilken er det du mener, så kan jeg se etter den, @Blåttvann.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 De fra Sætre var min favoritt men ikke rart de solgte dårlig, de var jo svindyre de siste årene.. Anonymkode: 43f53...cc9
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fra Sætre var min favoritt men ikke rart de solgte dårlig, de var jo svindyre de siste årene.. Anonymkode: 43f53...cc9 Så vidt jeg kan huske under en femtilapp og det unnet jeg meg en håndfull ganger da de var her. 2
enkefru Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 En kollega pleier å ha med disse, de er kjempegode! Pepperkaker NYÅKERS uten palmeolje 900g | Lyreco® 1 2
Blåttvann Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Min absolutte favoritt en gang var "Kung Oscars pepperkaker", men den fås kun kjøpt i sverige, dessverre Så kom den til Sætre i firkanten blank boks, men den er også borte. Lave salgstall. Hørt på makan! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/disse-far-du-ikke-tak-i-lenger/15299223/ Hvilken er det du mener, så kan jeg se etter den, @Blåttvann. Det er den i artikkelen du linket til. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fra Sætre var min favoritt men ikke rart de solgte dårlig, de var jo svindyre de siste årene.. Anonymkode: 43f53...cc9 Det er så dumt når produsenter priser ut egne (gode) produkter. Fjugur skrev (1 minutt siden): En kollega pleier å ha med disse, de er kjempegode! Pepperkaker NYÅKERS uten palmeolje 900g | Lyreco® Det er disse jeg liker. Masse smak!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 Det finner du uhyre enkelt ut selv, rett og slett ved å lese listen over ingredienser... Anonymkode: 7837c...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Skrevet 13. november 2023 Hoppetaujenta skrev (På 7.11.2023 den 13.18): Min absolutte favoritt en gang var "Kung Oscars pepperkaker", men den fås kun kjøpt i sverige, dessverre Så kom den til Sætre i firkanten blank boks, men den er også borte. Lave salgstall. Hørt på makan! https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/disse-far-du-ikke-tak-i-lenger/15299223/ Hvilken er det du mener, så kan jeg se etter den, @Blåttvann. I fjor fant jeg en nettbutikk som sender Kung Oscar til Norge, bestilte og betalte en formue i porto/avgifter. Da de (etter lang tid) kom, viste det seg at de på langt nær var så gode som i gamle dager. Anonymkode: 4e66c...df3
Hoppetaujenta Skrevet 13. november 2023 Forfatter #12 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 10.03): Det finner du uhyre enkelt ut selv, rett og slett ved å lese listen over ingredienser... Anonymkode: 7837c...6bb Joda, men jeg liker å snakke med hyggelige pepperkakefolk her og noen har kanskje kunnskap om dette og kan videreformidle. På et forum er det meningen å snakke informativt sammen. 1 1
Blåttvann Skrevet 13. november 2023 #13 Skrevet 13. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I fjor fant jeg en nettbutikk som sender Kung Oscar til Norge, bestilte og betalte en formue i porto/avgifter. Da de (etter lang tid) kom, viste det seg at de på langt nær var så gode som i gamle dager. Anonymkode: 4e66c...df3 Sikkert måttet kutte ut palmeolje eller andre godsaker. 😥😅 Hver gang en produsent skriver "ny og bedre" så er det alltid ny og dårligere. Smør er byttet med margarin, hvetemel byttet med gudene vet hva slags fyll, urter og krydder er byttet ut med aroma, sukkermengden er kuttet ned eller tilsatt i høyere konsentrasjon alt ettersom hva som blir billigere, det blir mer vann og mer fortykningsmidler... 😭
Gjest SVK Skrevet 13. november 2023 #14 Skrevet 13. november 2023 Man smaker forskjell på pepperkakene, men det er smak og behag hvilken man liker best. Jeg liker best de pepperkakehjertene til Berthas som koster 10 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå