Gå til innhold

Vondt etter operasjon/fjerning av galleblæren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt samme operasjonen og kan fortelle om dette er vanlig? Har veldig vondt i mellomgulvet der det øverste såret er. Det verker på en måte på innisiden og utsiden. Har mye diare og luft i magen. Vil dette gå seg til? 5 dager siden operasjon og trodde eg skulle føle meg mye bedre😩

Anonymkode: 5649d...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde heller tatt kontakt med helsepersonell om jeg var deg 

Anonymkode: b18ab...595

Skrevet

Ta kontakt med lege. Eller direkte nr til avdelingen der du lå. 

Anonymkode: a4fb8...282

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen som har hatt samme operasjonen og kan fortelle om dette er vanlig? Har veldig vondt i mellomgulvet der det øverste såret er. Det verker på en måte på innisiden og utsiden. Har mye diare og luft i magen. Vil dette gå seg til? 5 dager siden operasjon og trodde eg skulle føle meg mye bedre😩

Anonymkode: 5649d...05e

Jeg tok sterke smertestillende i 10 dager etter operasjonen, før jeg kunne gå over til vanlig paracet. Så for min del høres det normalt ut. Luft i magen og diare var jeg også plaget med de to første ukene før det ble bedre. Noe diare plages jeg enda med. Er nå snart 1 år siden operasjonen.

Anonymkode: a3782...0e0

Skrevet

Hadde ikke diaré eller luft i magen, men oppdaget at jeg reagerte på fet mat ved å få løs mage. 

Kan det være stingene som er stramme? 
Kan også være sårvæske som har samlet seg, men det går over etter hvert og er mer ubehagelig enn vondt. 
Er helt normalt å ha litt ubehag og smerter etter 5 dager, men vær obs dersom du får feber eller redusert allmenntilstand. 

Dersom du har hatt mange anfall og fått veldig betent gallegang kan det være lekkasje av gallevæske, men da vil du nok bli ganske dårlig. 

Gi det et par dager til, og kontakt lege om du ikke blir bedre.

Anonymkode: 8f734...b4d

Skrevet

Jeg hadde mye vondt etter operasjonen, begynte å roe seg etter en uke. Jeg fikk dessverre kronisk diare etter å ha fjernet galleblæren, det er nå 7 år siden men sliter fortsatt med diare. 

Anonymkode: d5164...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...