Gå til innhold

Weekendtur til Amsterdam, spørsmål til dere som har vært

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har lyst til å ta oss en weekend til Amsterdam. Det jeg derimot ikke ønsker er å se de stakkars damene i vinduer eller være vitne til hasj på cafe og restauranter. 

Er det mulig å reise dit uten å bli nevneverdig eksponert for dette? Er det mulig å holde seg unna den berømte eskorte gaten når man vandrer rundt i byen? 

Anonymkode: 1520b...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Red light district er et konkret område i Amsterdam, også kjent som De Wallen. Bare la være å dra dit, så går det helt fint. Ang hasj på kafeer så selger de ikke til naive turister lenger, og det står som regel på utsiden om de har det, så det burde også være svært enkelt å styre unna. 

Anonymkode: b6693...26c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Red light district er et konkret område i Amsterdam, også kjent som De Wallen. Bare la være å dra dit, så går det helt fint. Ang hasj på kafeer så selger de ikke til naive turister lenger, og det står som regel på utsiden om de har det, så det burde også være svært enkelt å styre unna. 

Anonymkode: b6693...26c

Er det i bysentrum ? 

Ok takk for svar, satser på at dette blir bra ☺️

Anonymkode: 1520b...8d7

Skrevet

Jeg er gift med en nederlender, og har derfor vært mye i Amsterdam. Jeg har vært i red light district bare én gang. Det er rett og slett ikke et område man snubler seg inn i titt og ofte. Og det gjør vondt i sjela å gå der, så forstår godt at du ikke vil dit når du skal på hyggetur. 

Hasj er det verre med å unngå helt. De røyker jo dette ute på gaten også, så du kjenner jo lukta stort sett over alt. Men jeg har aldri opplevd noe ubehageligheter med det, ut over at jeg synes det lukter ille. Men holder du deg unna sjapper som helt tydelig driver med sånt, og går inn på kafeer som ser helt vanlig, rene og pene ut, så er det sannsynligvis ikke en gang lov å røyke tobakk der engang :) 

Anonymkode: e37d3...cfb

Skrevet

Dere kan fint unngå de «dodgy» områdene i Amsterdam. 
Det er mye kultur og god mat der. Bare planlegg på forhånd. 
Å leie en sykkel er smart-gjerne tandem😊

Anonymkode: a0a16...7c9

Skrevet

Det går helt fint. Amsterdam er en nydelig by!

Anonymkode: 790f6...fb4

• Liker 3
Skrevet

Amsterdam er kjempe fint. Det er heller ikke lov å røyke cannabis offentlig der. Selvom noen gjør det fordet. Det gjør de også i Oslo. Så med mindre du oppsøker coffeeshops så er det ikke ett problem i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Har vært i Amsterdam 10 ganger. Alltid følt meg trygg, og følt meg velkommen. (livredd i Oslo!)

Mange fine "sentrum", og jeg anbefaler Rembrands Plein på kvelden om en vil danse eller spise. 

Anonymkode: 0bf27...374

Skrevet

Vi gikk plutselig forbi en lang rekke med vinduer med nakne damer i i helt andre enden av sentrum ift red light district (var innom der også), så ble litt overrasket da. 

Men det er lett å unngå red light ja, og coffeeshops. 

Men må si at Amsterdam var en utrolig kjedelig by. Fine kanaler og ok koselig, men ellers lite å se og gjøre. Greit å ha vært der én gang, men reiser ikke tilbake.

Anonymkode: 48058...1c1

• Liker 1
Skrevet

Enig med flere her om at Amsterdam er en fin by, men stort mye mer enn Anne Frank hus er det ikke å gjøre der.

Anonymkode: cbc88...6ce

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi gikk plutselig forbi en lang rekke med vinduer med nakne damer i i helt andre enden av sentrum ift red light district (var innom der også), så ble litt overrasket da. 

Men det er lett å unngå red light ja, og coffeeshops. 

Men må si at Amsterdam var en utrolig kjedelig by. Fine kanaler og ok koselig, men ellers lite å se og gjøre. Greit å ha vært der én gang, men reiser ikke tilbake.

Anonymkode: 48058...1c1

Da har du ikke kikket ordentlig om du mener det er kjedelig 😂. Masse museemer og forskjellige attraksjoner, markeder, husbåter man kan besøke og se

• Liker 1
Skrevet
anon01 skrev (7 timer siden):

Da har du ikke kikket ordentlig om du mener det er kjedelig 😂. Masse museemer og forskjellige attraksjoner, markeder, husbåter man kan besøke og se

Enig! Red Light er et sted man må aktivt oppsøke, det er ikke noe man bare ramler innom syns jeg hvertfall. Ekkelt sted. Men mye annet fint å se, jeg var der i april og da var det varm og masse fine blomster rundt om. Koselig å sitte ute i sola. Mange bra konserter og events i byen, museer, shopping, spisesteder. Og veldig koselig med sånne nederlandske puber syns jeg, veldig livlig :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...