AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Del Skrevet 7. november 2023 Hei. Jeg er kjent som en jordnær dame. Har en utdanning innenfor vitenskap og teknologi , har hele livet vært svært realistisk og det har vel formet både mitt utdannings og yrkesvalg. Under fødselen til datteren min for 12 år siden (jeg var 17 på det tidspunktet) hendte det noe merkelig. Barnet ble født hjemme i egen stue med jordmor tilstede. Det var lite inngripen og det eneste hun gjorde var å sjekke fremgang i fødsel, lytte til barnet i magen og ellers holde et øye med meg. Fødselen var helt normal. Den varte i 5 timer (helt etter boka slik jordmor kunne fortelle). Men mot slutten av fødselen hendte det uforklarlige, hvor jeg var ute av egen kropp og så på meg selv føde utenfra i fugleperspektiv. Jeg husker at før dette var smertene så uutholdelige at jeg ikke klarte å lage en lyd før jeg deretter så på meg selv ligge i fødesengen og samtidig som dette hendte kjente jeg ingenting. Ingen smerter. Det er en opplevelse jeg ikke forstår meg på, å jeg tenker på det innimellom. Har flere opplevd noe lignende? Det minner meg om historiene til personer som har hatt hjertestans eller lignende og deretter kommer tilbake, hvor de kan fortelle detaljert hva som har hendt samtidig som de var «borte» og ser på seg selv utenfra. Er det noen som har innspill? Anonymkode: 63349...8cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Jeg er kjent som en jordnær dame. Har en utdanning innenfor vitenskap og teknologi , har hele livet vært svært realistisk og det har vel formet både mitt utdannings og yrkesvalg. Under fødselen til datteren min for 12 år siden (jeg var 17 på det tidspunktet) hendte det noe merkelig. Barnet ble født hjemme i egen stue med jordmor tilstede. Det var lite inngripen og det eneste hun gjorde var å sjekke fremgang i fødsel, lytte til barnet i magen og ellers holde et øye med meg. Fødselen var helt normal. Den varte i 5 timer (helt etter boka slik jordmor kunne fortelle). Men mot slutten av fødselen hendte det uforklarlige, hvor jeg var ute av egen kropp og så på meg selv føde utenfra i fugleperspektiv. Jeg husker at før dette var smertene så uutholdelige at jeg ikke klarte å lage en lyd før jeg deretter så på meg selv ligge i fødesengen og samtidig som dette hendte kjente jeg ingenting. Ingen smerter. Det er en opplevelse jeg ikke forstår meg på, å jeg tenker på det innimellom. Har flere opplevd noe lignende? Det minner meg om historiene til personer som har hatt hjertestans eller lignende og deretter kommer tilbake, hvor de kan fortelle detaljert hva som har hendt samtidig som de var «borte» og ser på seg selv utenfra. Er det noen som har innspill? Anonymkode: 63349...8cc Jeg hørte en testiomoni om en som gjennomgikk tortur han gikk ut av sin egen kropp å så på seg selv å var fortsatt i live. Kroppen har en sjel. Jeg tror det er en forsvarsmekanisme når det blir for mye. Det er noe som heter splitting i traumatiske situasjoner og har hørt folk har opplevd dette under splitting. Og at folk ofte opplever dissosiasjon i lang tid etterpå. Anonymkode: 04a8c...2a7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå