Gå til innhold

Hvor lange er deres treåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Sønnen vår på 3 er 103cm.. og av ren nysgjerrighet lurer jeg veldig på lengden til flere treåringer?

jeg selv var et hode Høyre enn resten av klassen min da jeg gikk på barneskolen, og dette fulgte med seg kommentarer og mobbing.. noe jeg er ganske redd for at skal skje med sønnen min. Håper ikke barna er så onde i dag at de henger seg oppi det, som om barna kan styre hvor lange de er..

Anonymkode: 8f890...d99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennomsnittet ved akuratt 3 år/36 mnd er 96 cm, så da er han litt over snittet høy. 

Anonymkode: 8fb71...e2d

Skrevet

Vår er lav for alderen. Han er 88 cm.

Skrevet

Min fyller 3 om to måneder, han er ca 100cm nå. Så ganske lang, men ingen av oss foreldre har vært/er spesielt lange.

Anonymkode: 51182...92e

Skrevet

Min er 105-106cm. Hun blir 4 i januar.

Skrevet
tussi84 skrev (1 time siden):

Vår er lav for alderen. Han er 88 cm.

Hvor lang var han da han ble født?

Skrevet

Målte ikke ved 3 år, men på 4 års kontroll var barnet 111,5 cm. Så barnet var iallfall over 100 ved fylte 3 år.

Anonymkode: 406b6...28a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang var han da han ble født?

49 cm

Han var ca 72 cm ved 1 år, ca 80 cm ved 2 år. 

Faren hans er kort til mann å være (170 ca), og var kort for alderen som liten. 

Skrevet
tussi84 skrev (2 timer siden):

49 cm

Han var ca 72 cm ved 1 år, ca 80 cm ved 2 år. 

Faren hans er kort til mann å være (170 ca), og var kort for alderen som liten. 

Skjønner, min var nemelig 48 cm ved fødsel, trodde han skulle bli veldig lav, er foreløpig kun 19 mnd, men ligger ikke så langt fra snittet nå, tror han er ca 82 cm. Far her er litt høyere en din sin, men ikke mye. De har noe andre høye i familien da. Jeg er gjennomsnittlig for kvinne å være. 

Skrevet

Ved fødsel: 50 cm og 3200 g

Snart tre år nå og 106 cm og 20 kg

Skrevet
bergenser skrev (1 time siden):

Ved fødsel: 50 cm og 3200 g

Snart tre år nå og 106 cm og 20 kg

Hvor høye er dere foreldrene?

Skrevet

Snart 4 år

104 cm og 19,5 kg

Anonymkode: 7d7f6...032

Skrevet

3.5 år og 107 cm

jente

Anonymkode: d89a2...9d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner, min var nemelig 48 cm ved fødsel, trodde han skulle bli veldig lav, er foreløpig kun 19 mnd, men ligger ikke så langt fra snittet nå, tror han er ca 82 cm. Far her er litt høyere en din sin, men ikke mye. De har noe andre høye i familien da. Jeg er gjennomsnittlig for kvinne å være. 

Mine to var henholdsvis 48 og 53 cm da de ble født, begge omtrent på termindatoen. Så jeg har lurt litt på det selv. Jeg er godt under gjennomsnittet på høyde, mannen er gjennomsnittlig. Her byttet de plass på vekstkurvene, så hun som var 48 cm ved fødsel ligger rett over gjennomsnittskurven, mens hun som var 53 cm nå er lav for alderen. 

Til TS, så var snart fireåringen her 91 cm. rundt tiden hun fylte tre. 

Anonymkode: 21d9a...7cf

Skrevet

Min var 90cm på treårskontroll. Da var lengdekurven riktignok avflatende, som var en av mange grunner til at vi fikk henvisning til øre-nese-hals og etterhvert opererte bort både mandlene og polyppene i nesa. Veksten skjøt fart igjen etter operasjonen, hun var 100cm og tilbake på kurven sin når hun fylte fire. Begge foreldrene er forøvrig lavere enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: af1c0...c49

Skrevet

Mine to var henholdsvis 48 og 53 cm da de ble født, begge omtrent på termindatoen. Så jeg har lurt litt på det selv. Jeg er godt under gjennomsnittet på høyde, mannen er gjennomsnittlig. Her byttet de plass på vekstkurvene, så hun som var 48 cm ved fødsel ligger rett over gjennomsnittskurven, mens hun som var 53 cm nå er lav for alderen. 

Til TS, så var snart fireåringen her 91 cm. rundt tiden hun fylte tre. 

Anonymkode: 21d9a...7cf

Hvor gamle var de da det snudde?

Skrevet

Min var 90cm på treårskontroll. Da var lengdekurven riktignok avflatende, som var en av mange grunner til at vi fikk henvisning til øre-nese-hals og etterhvert opererte bort både mandlene og polyppene i nesa. Veksten skjøt fart igjen etter operasjonen, hun var 100cm og tilbake på kurven sin når hun fylte fire. Begge foreldrene er forøvrig lavere enn gjennomsnittet. 

Hvordan har det en sammenheng?

• Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan har det en sammenheng?

Det var rett og slett alt for trangt i nesa og svelget, som først og fremst gjorde at hun ikke fikk puste ordentlig, spesielt om natten. Snorka og pustet gjennom munnen, var helt krise med en gang hun ble forkjøla (typ apne, altså at man tar opphold i pusten). Kroppen bruker rett og slett for mye energi på å få i seg oksygen, samtidig som søvnen blir elendig,  og til slutt går det ut over ting som vekst. 

• Nyttig 1
Skrevet

91 cm ved 3 år og 3 måneder. 

Lavest i sitt kull i barnehagen.

Vi foreldre er 170 og 174.

Anonymkode: a4ff1...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 18.47):

Hvor høye er dere foreldrene?

Jeg er 165 cm og far er ca 180. Men jeg har flere søskenbarn på begge sider av familien som er 2 meter eller høyere. Er den laveste av alle oss søskenbarna over 20 år, og laveste av søsknene som er over 12. Så genetiske for å bli høy er der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...