Gå til innhold

Jeg matched halloweenkostyme med en som har kjæreste. Er det feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne halloweenen hadde jeg og bestevennen min matchende halloweenkostye. Vi var utkledd som johnny og mavis fra hotell transylvania. Dette var noe vi hadde planlagt i lang tid da vi likner karakterene og filmen er en av de første filmene vi så sammen. Han har kjæreste, men de har bare vært sammen i 1 måned. Jeg fikk melding fra henne noen dager før at hun var imot kostyme, men vi brukte kostymet likevel. Nå har hun blokkert meg og noen av vennene hennes gir meg stygge blikk når jeg går forbi. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt og jeg tror hun egentlig bare er sjalu. Vi hadde planlagt kostyme lenge før de ble kjærester og det er ikke sikkert forholdet deres varer. 

Anonymkode: 15a53...637

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uansett bestevennen din, som må ta dette med sin kjæreste. 

Du har ikke gjort noe galt. 

Anonymkode: f4500...f28

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er vel sjalu da. Det får hun ta med typen sin, og ikke deg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Hun er vel sjalu da. Det får hun ta med typen sin, og ikke deg.

Ja det kan jeg forstå. Vi har tidligere hold på og jeg synes egentlig vi passer bedre sammen.

Skrevet

Herlighet, hun venninna virker tåpelig. Du har ikke gjort noe galt ts, tror nok dette handler om sjalusi fra kjærestens side. Dette er noe de får løse sammen!😔😔

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja det kan jeg forstå. Vi har tidligere hold på og jeg synes egentlig vi passer bedre sammen.

Kanskje hun har grunn til å være sjalu da, når du mener du passer bedre sammen med typen hennes enn henne? 

Anonymkode: 358d3...f2a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes ikke det med kostymene er noe å lage en greie av, men du virker jo som ei hurpe som forsøker å stjele kjæresten hennes uavhengig kostyme.

Anonymkode: 5f651...693

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Glenda27 skrev (42 minutter siden):

Herlighet, hun venninna virker tåpelig. Du har ikke gjort noe galt ts, tror nok dette handler om sjalusi fra kjærestens side. Dette er noe de får løse sammen!😔😔

Jeg synes selv hun kjæresten er litt toxic. Hun kan ikke bare forlange at vi bytter planer på grunn av at hun ikke liker det

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jenter/damer som sier sånt som "jeg synes egentlig vi passer bedre sammen enn de to" om kompisen og dama hans er 🙄 Man er ikke en EKTE venn når man driver slik, man støtter venner og heier på dem. De støtter vennen i å bygge et trygt fundament i relasjonen og heier på at kompisen har funnet ekte kjærlighet. 

Anonymkode: 383d8...379

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes selv hun kjæresten er litt toxic. Hun kan ikke bare forlange at vi bytter planer på grunn av at hun ikke liker det

Ja er egentlig enig her. Når kjærester blir alt for kontrollerende (spesielt i et allerede så tidlig stadium) kan det være et dårlig tegn. Han er sikkert glad i kompisen din, men må jo tåle at det finnes en verden utenom henne. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jenter/damer som sier sånt som "jeg synes egentlig vi passer bedre sammen enn de to" om kompisen og dama hans er 🙄 Man er ikke en EKTE venn når man driver slik, man støtter venner og heier på dem. De støtter vennen i å bygge et trygt fundament i relasjonen og heier på at kompisen har funnet ekte kjærlighet. 

Hun er bare helt gal etter han. Tror hun liker å sabotere litt

Anonymkode: 8e2be...525

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ja nei her er jeg enig. er litt urovekkende å si dere passer bedre sammen😔. kjærlighet er kjærlighet, men hold deg unna når folk har kjæreste....👮🏻

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Glenda27 skrev (6 minutter siden):

ja nei her er jeg enig. er litt urovekkende å si dere passer bedre sammen😔. kjærlighet er kjærlighet, men hold deg unna når folk har kjæreste....👮🏻

Som sagt var vi venner lenge før de ble sammen. Skal jeg slutte å være venner med han bare på grunn av en kjæreste han har hatt i 1 måned?

Gjest Angry Man
Skrevet

Først så lurer jeg på hvor gamle dere er. Snakker vi videregående? Dette høres ut som noe som kunne skjedd på videregående. ;) 

Hvis jeg husker riktig så er Johnny og Mavis i et forhold og får en baby eller noe slikt?

Jeg kan forstå at dette kan gjøre den nye kjæresten litt usikker når typen og hans beste venninne kommer utkledd som kjærester. Hadde dere en fake baby og kanskje? :P 

Det føles kanskje litt ekskluderende for den nye kjæresten hans? Dere to kommer der sammen med kjæreste kostyme mens hun er attpåkladden. :P 

Dere har vært venner lenge og dere har sikkert brutt ned intim grensene ganske godt, når han får seg kjæreste vil det i de fleste tilfeller være slik at disse grensene vil måtte flyttes noe.

Nå vet jeg ingenting om hvordan dere oppfører dere overfor hverandre. Men ting som å sitte på fanget hans, at dere leier hverandre, snuggler inntil hverandre mens dere ser en film og lignende vil nok være No-No for de fleste kjærester der ute. 😃

Skrevet

Jeg er bestevenn med en gutt og har alltid passet på å holde meg unna når han er i et nytt forhold. Jeg ringer ham da sjelden, inviterer aldri til at bare jeg og han møtes, og gjør alt jeg kan for at det skal være de to i starten mens jeg må holde meg i bakgrunnen. Jeg passer på å tone ned felle referanser når vi er sammen, og snakker så lite jeg kan om ting vi to har erfart sammen særlig om forholdet hans er nytt. 

Jeg har partner selv, det gjør det sikkert litt lettere, men som en god venn må jeg alltid vite at jeg ikke på noen måte skal komme mellom han og hans potensielle kjærester. Det har mange ganger vært sårt, jeg har følt meg i ander rekke, og vi har et laaaangt venneskap sammen. MEN det er det eneste riktige, venner skal komme i andre rekke.  Selv om jeg har kjæreste så er jeg en "trussel" fordi jeg kjenner ham bedre, ha alle referanser sammen med ham osv. Det er jeg som er den "sterke" sett oss to jente opp i mot så det er jeg som må vike. Etter hvert ser hun jo det, at jeg ikke sloss om hans oppmerksomhet, at jeg ikke fremmer at vi har noe eget oss to i mellom, og hun begynner å stole på meg hun også. Det er ikke bare han som har et ansvar, jeg har definitivt et ansvar. Og jeg ønsker at han skal få seg kjæreste, ønsker det beste for ham så jeg må trekke meg. 

Gode venner vil alltid sørge for å ikke komme mellom en venn og en ny kjæreste!!!

Anonymkode: 14a56...fef

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Som sagt var vi venner lenge før de ble sammen. Skal jeg slutte å være venner med han bare på grunn av en kjæreste han har hatt i 1 måned?

Vær helt ærlig.

Har du lyst på han mere som en venn?

Anonymkode: fdf88...861

• Nyttig 1
Skrevet
On 11/7/2023 at 11:18 AM, AnonymBruker said:

Dette passer seg jo ikke helt å si?

Da skjønner jeg jo godt at kjæresten til bestevennen din er sjalu. 

Haha, dette blir for barneskole-opplegg for meg altså, men you need to fucking back off, eller be bestevennen din ta ett valg. 

Anonymkode: f4500...f28

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 10.49):

Denne halloweenen hadde jeg og bestevennen min matchende halloweenkostye. Vi var utkledd som johnny og mavis fra hotell transylvania. Dette var noe vi hadde planlagt i lang tid da vi likner karakterene og filmen er en av de første filmene vi så sammen. Han har kjæreste, men de har bare vært sammen i 1 måned. Jeg fikk melding fra henne noen dager før at hun var imot kostyme, men vi brukte kostymet likevel. Nå har hun blokkert meg og noen av vennene hennes gir meg stygge blikk når jeg går forbi. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort galt og jeg tror hun egentlig bare er sjalu. Vi hadde planlagt kostyme lenge før de ble kjærester og det er ikke sikkert forholdet deres varer. 

dersom forholdet mellom dem virkelig er så dårlig, så var det nok ikke "liv laga" uansett. 

høres ut som dere er fjorten år gamle, hvis man virkelig blir misunnelig på grunn av noe sånn...     

Anonymkode: 874da...277

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. 

Mvh. Leselusa, mod. 

Skrevet

I alle dager ... 

Det er upassende å ha matchende kostyme med noen andre når man er i et forhold - både pga signalene det sender til kjæresten, og til andre rundt. Det er ydmykende for kjæresten i tillegg til å være et rødt flagg.

Når det er sagt, synes jeg det er noe hun burde tatt med kjæresten, ikke deg.

Etter å ha lest kommentarene dine, ser jeg også klart enda mer grunn til at hun er ukomfortabel med deres relasjon. Du ønsker jo å "stjele" ham, og viser det såpass tydelig her at jeg ikke kan tenkte meg at du skjuler det rundt dem.

At han ikke gjennomskuer deg, eller velger å ignorere det, og fremdeles hadde matchende kostyme med deg, gjør at jeg tenker han ikke er noen spesielt god catch uansett. Hun fortjener nok bedre, og sånn sett gjør du henne en tjeneste ved å hjelpe ham å vifte de røde flaggene. Mulig du har rett i at dere passer bedre sammen - hun er et anstendig menneske, og dere er begge drittsekker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...