Gå til innhold

Barnet er sykt med feber og feberhallusinasjoner, de skal til faren men han skal ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kjæresten hans skal passe barna mens han er ute på julebord med jobben. 

Egentlig vet jeg at jeg ikke har noe med hvem som han velger skal passe barna på hans dager. Men nå har det seg slik at de bare er hos han 2-4 netter I mnd, og de har bare truffet denne kjæresten en eneste gang før for 3 uker siden. Barnet har hatt skikkelige redselsfulle skrik og gråtetokter på nattestid pga feberfantasier da hun har hatt veldog høy feber. Barnet er 12 år og fantasien er jo deretter, så ganske skremmende. Barnetver våkent, snakker til meg, men ser liksom igjennom meg og er utrolig redd, for jeg blir en del av drømmen hennes. Jeg skrur på lyset, beroliger, får henne igjennom marerittet og over på mer positive bilder/tanker. Det roer barnet og h*n sovner holdende hardt rundt meg. Jeg tviler ikke på at faren også klarer å ivareta barnet. Men jeg er ekstremt skeptisk til at en relativt ukjent dame skal klare å ivareta barnet mens han er ute og drikker. 

Når jeg nevner dette flyr han i flint. Jegvhar f%#&meg ikke noe med hva han gjør pånsine dager. 

Overreagerer jeg og tråkker over en grense på hvor han faktisk har rett i at jeg ikke har noe jeg skulle sagt, eller har jeg et poeng? Kan jeg nekte å overlevere barnet til far, frem til barnet er friskt nok og han har fått kommet seg etter julebordet? 

Anonymkode: acf63...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes jo barnet skal slippe å dra noen steder når det er sykt jeg, da.

Anonymkode: 8e2c2...c09

• Liker 6
  • Nyttig 14
Skrevet

Vi sendte aldri syke barn mellom foreldre. Stakkars unger.

Anonymkode: 52529...3af

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Om så far hadde vært hjemme, ville jeg tenkt at det var en selvfølge at et såpass sykt barn skal bli der hun er.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis man har høy feber er det veldig ubehagelig å flytte på seg. Det mest naturlige er vel at barnet blir der det er og har det så komfortabelt som mulig?

Anonymkode: ea618...581

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Om barnet har feber nå så er sannsynligheten stor for at barnet ikke har like mye feber til helgen.

Med det sagt så har jeg snakket med far til mine barn tidligere om at de drar dit for å ha samvær med han, ikke for å "avlaste" meg. Har tilbudt meg å kjøre de opp dagen etter eller hente de en dag før.

Men, det er også den foreldren som har barna som er ansvarlig for barnevakt. Dersom du f.eks skal reise bort den helgen barna er hos far så er han ansvarlig for å ordne barnevakt.

Anonymkode: 348a6...f84

• Liker 2
Skrevet

Hvis barnet ditt er så sykt at det hallusinerer og er helt jævlig i formen så synes jeg barnet skal slippe å måtte flytte på seg akkurat nå, uavhengig av hvem som er i huset barnet skal til.

• Hjerte 3
Skrevet

Barnets beste går først. En syk unge skal ikke måtte flytte på seg. Særlig ikke når det er så dårlig og særlig ikke når det ikke kjenner den som evt skal passe noe særlig. Men det trenger du ikke fokusere på. Bare si at Per er så syk at jeg tenker det er forsvarlig at han skal flyttes på.  Så jeg foreslår at han bare blir her så får vi snakkes om samvær igjen når han er frisk. 

Anonymkode: 368a7...171

• Liker 1
Skrevet

Det er tirsdag i dag, om julebordet er til helgen, så vil jeg tro barnet er mye bedre, om ikke helt friskt innen den tid.

Ellers så er jo barnet såpas stort, at man kan spørre om det er greit at pappas kjæreste passer.  

Anonymkode: ca1e5...e40

Skrevet

Hun er vel frisk til helga? Ville gitt henne Paracet forresten for å forebygge feberfantasier (ville unngått å kalle dem hallusinasjoner) 

Anonymkode: 62153...4fa

• Liker 4
Skrevet

Sykt barn blir der det er. Ikke pga hvem som er best til å passe, men av hensyn til barnet. Ingen liker å farte rundt når de er syke.

Men skal faren på julebord idag tirsdag???

Anonymkode: e75bc...cbc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja de har julebord midt i uka. Turnusarbeidsplass. 

Jeg slår bare i bordet og dier at hun er hjemme hos meg i dag. Punktum. Så får jeg ta den krigen som kommer.. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er vel frisk til helga? Ville gitt henne Paracet forresten for å forebygge feberfantasier (ville unngått å kalle dem hallusinasjoner) 

Feberfantasier er hallusinasjoner eller sanseopplevelser uten at det foreligger en ytre påvirkning av sanseorganet. Du kan høre og se ting som ikke eksisterer. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Feberfantasier er hallusinasjoner eller sanseopplevelser uten at det foreligger en ytre påvirkning av sanseorganet. Du kan høre og se ting som ikke eksisterer. 

Eh ja, men som det står så kaller man det feberfantasier. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk ikke så nøye, lag evt. en annen tråd om det hvis det er viktig for deg.

Anonymkode: 8e2c2...c09

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk om å ta fokuset bort fra poenget, regner med du forstod budskapet? Er du slik når du diskuterer med andre også i andre sammenhenger? 

• Nyttig 2
Skrevet

Feilen du gjør, slik jeg forstår innlegget, er at du begrunner at barnet skal bli hos deg med at far ikke er hjemme og at det er kjæresten som skal passe,

Begrunnelsen er at barnet er sykt og ikke orker å reise til far.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Trodde vi lærte under covid at vi ikke skal flytte syke barn mellom husstander? Både med tanke på barnets komfort og smitterisiko. 

Anonymkode: 1f93d...49f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om far protesterer så kan du vel bare tilby han å ta barnet en annen dag når barnet er friskt igjen? Spørs om ikke den nye kjæresten bare setter pris på å slippe og passe et såpass sykt barn…. Det hadde ikke jeg vært komfortabel med iallefall.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei her står du på ditt å holder barnet hjemme. Hadde aldri klart å sende avgårde barnet mitt i den tilstanden. Å hvertfall ikke når far skal på fylla. Han kan heller få en annen dag for eksempel. Her må man kommunisere og barnet er prioriter. Og er barnets behov man skal ta hensyn til her.

Anonymkode: e268c...914

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...