Gå til innhold

Hvor høy kredittramme har dere på kredittkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i gjeldsregisteret at jeg har en totalramme på 490 000 kroner pga mange ubrukte kredittkort (hver med ramme fra 15 000-100 000). Vurderer å si opp noen av kortene da jeg ikke helt ser behovet for en så høy kredittramme, eller så mange kredittkort. Men er det nødvendig? Hva er vanlig? Hva har du?

Anonymkode: d5cb4...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

10000,-

Endret av BobbySocks
Skrevet

Har ikke og kommer aldri til å ha kredittkort. Har jeg ikke råd så har jeg ikke råd. Ja, jeg vet mange sier det er lurt å bruke når man handler på nett eller man kan få noen prosenter om man bruker det men jeg vil uansett ikke ha det. 

Anonymkode: 67ca6...6e5

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har 75 000 på det ene. Jeg har et til kredittkort, men mannen min har gitt et til meg også- det er ikke nevnt i rammen min,  så jeg tror det er han som står ansvarlig. 

Jeg måtte logge meg inn på gjeldsregisteret for å se hva som står på meg, og det er kun det ene jeg har og Klarna som har en kredittramme på meg. 

Anonymkode: bff9d...213

Skrevet

10.000 men brukes kun i utlandet.  Kredittlån vil man bare ikke ha!

Anonymkode: 6bdcc...160

Skrevet

180 000 på American Express, og to MasterCard på hhv. 100 000 og 30 000. Er langt mer en hva jeg har bruk for, men har vært for lat til å rydde opp i det.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stort sett bare en fordel å bruke kredittkort så lenge man betaler på forfall.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har vel 250 000, men det er mest gammal vane. I utgagnspunktet trenger jeg bare 2 kredittkort, og jeg ser cashflowen er på ca maks 40-50 000 i måneden. 

Endret av Druid
  • Liker 1
Skrevet

30.000

Bruker det kun i forbindelse med reiser, ellers 2 streamingtjenester som jeg bruker den til på grunn av rabatt.

Anonymkode: d76a6...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke brukt annet en kredittkort på 15år, så det er ikke spørsmål om det er lurt å ha og bruke kredittkort (for det er det), men om det er vanlig å ha så høy kredittramme. Om det er vanlig så er det sikkert ingen poeng for meg å si opp kredittkort jeg ikke benytter. Jeg bruker i dag bare 6 av 11 kort, så potensielt kunne jeg sagt opp 5 kort som bare ligger i en skuff. Samtidig har det på en måte ikke noe annen konsekvens en at det står en kredittramme i gjeldsregisteret.

Skrevet

Jeg har ett kredittkort med ramme på 20 000, noe mer enn det vil jeg ikke ha.

Anonymkode: cd674...94a

Skrevet

10.000, jeg kan ikke ha mer. Da får jeg bare gjeld.

Anonymkode: 7efcf...8f7

Skrevet

Jeg har 20.000. Har alltid betalt fullt hver måned, aldri fått rente. Klarer man ikke det bør man ikke ha kredittkort.

Anonymkode: f98f5...37c

• Liker 1
Skrevet

65000. Det holder lenge. Betaler alt hver mnd. 

Anonymkode: c3060...879

Skrevet

Bruker kun kredittkort i utlandet, pga forsikringen som ligger i kortet. Betaler inn det som brukes straks etter. Har jeg ikke penger på lønnskonto til å betale, så brukes heller ikke kreditt. Det er å forskyve, og forstørre, problemer. 

Anonymkode: d9aca...dc6

Skrevet

Har på 30 000. Bruker det for å betale reiser og når jeg handler på nett. Jeg betaler bestandig på forfallsdato for jeg har pengene på en annen konto. 

Anonymkode: a94ed...9d2

Skrevet

Har 10 000 på ett. Her ble kredittrammen for lav for mitt bruk så ordnet ett nytt et. Her fukk jeg 100 000. Brukes fortrinnsvis til netthandel og reiser. 

Anonymkode: 6b706...376

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke og kommer aldri til å ha kredittkort. Har jeg ikke råd så har jeg ikke råd. Ja, jeg vet mange sier det er lurt å bruke når man handler på nett eller man kan få noen prosenter om man bruker det men jeg vil uansett ikke ha det. 

Anonymkode: 67ca6...6e5

Så utrolig interessant for oss å vite da... 🙄

Anonymkode: e173f...39b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har totalt 120 000. Det holder. Dette er fordelt på 5 kort. Vurderer å kutte det ene kortet som jeg har 20 000 på, siden jeg så godt som aldri bruker det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke brukt annet en kredittkort på 15år, så det er ikke spørsmål om det er lurt å ha og bruke kredittkort (for det er det), men om det er vanlig å ha så høy kredittramme. Om det er vanlig så er det sikkert ingen poeng for meg å si opp kredittkort jeg ikke benytter. Jeg bruker i dag bare 6 av 11 kort, så potensielt kunne jeg sagt opp 5 kort som bare ligger i en skuff. Samtidig har det på en måte ikke noe annen konsekvens en at det står en kredittramme i gjeldsregisteret.

Så lenge disse kortene ikke har noen årsgebyr eller lignende spiller det ingen rolle. Selv har jeg kun gebyrfrie kort.

Skrevet

Kredittramme på 100 000,-

Har aldri brukt så mye, og betaler alt til forfall, så hvorfor skulle jeg trenge å endre på det? Hva er fordelen med å ha lavere kredittramme hvis man uansett betaler ned alt på forfall??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...