Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger bare litt perspektiv på dette. Typen har nå fikset seg gaming pc på studiestedet i tillegg til ha dette hjemme hos seg. Synes det er litt irriterende at gamingen hans begynner å gå utover planene våre. Har virkelig ingenting imot at han gamer, synes alle skal ha sine hobbyer!

For eksempel for noen dager siden hadde typen avtalt å komme til meg etter han hadde spist middag ute med en kompis. Han kommer hit å stresser med å finne kollektiv tilbake for å gå hjem å spille… Måtte faktisk stoppe en serie 3 min før den episoden var ferdig så han kunne løpe til trikken…

Idag hadde vi avtalt flere dager på forhånd å treffest etter jeg er ferdig på skolen. Så sier han igår jeg kan komme senere på kvelden fordi jeg vil game med han ene kompisen min, samme kompis som han BOR med å at han kommer til meg å sover over.

Jeg skrev til han idag tror det passer dårlig at han skal sove over fordi jeg er syk og trenger å sove, å bli vekket av flere alarmer om morgenen fordi han skal på skolen kommer liksom til å gjøre meg kjempetrøtt.

Sa også at jeg så for meg at vi skulle treffest idag men siden han har lagt opp andre planer på toppen av våre så kan vi avtale en annen dag og jeg håper han da respekter planene våre

var jeg for streng som bare canaecella alt idag, planene våre var jo allerede total endret og følte han bør forstå at han kan ikke bare legge andre planer i våre avtaler

Anonymkode: e92fa...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tar ut gamingen fra hele historien din å bytter det ut med spille golf eller møte venner på byen, så ja det er jo respektløst sånn sett. Men det som er respektløst er at han legger planer på toppen av planer han allerede har med deg. 

Å game med venner krever tid å planlegging og er for meg det samme som å avtale at man skal møtes for å spille i band, eller whatever. Det er jo et tidspunkt man planlegger med venner, og bør opprettholdes i mitt hode. 

Men å legge planer når man allerede har planer med deg er jo ikke så greit, synes jeg. 

Anonymkode: da243...6ec

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, det er jo han som endrer og kansellerer planer, så gjør dine endringer med god samvittighet når han allerede har endret på en avtale. Uansett om man gamer eller har en annen hobby, så må man jo holde på det man allerede har avtalt. Hvis dette gjentar seg ofte, ville jeg til slutt satt hardt mot hardt - enten prioriterer han forholdet når man har gjort avtaler, eller så får dere gå til hvert deres. 

Anonymkode: d3d70...0c6

Skrevet

Dette er ikke greit. Har man planer med noen så gjelder de planene først. Det skal være noe viktig for å endre på planer man allerede har med noen. 

Det er fint at folk har hobbyer å drive med, men uansett hva det er så er det sånn at hvis man har avtalt noe en dag, så passer det ikke å holde på med hobbyen sin i det tidsrommet man har avtalt noe. Da gjør Man heller det en annen dag.

Hvis han derimot visste at han skulle game senere samme kveld som han skulle treffe deg fra før, så burde han jo feks sagt at jeg kan komme mellom da og da, men etter det har jeg andre planer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker på uttrykket «om noen viser deg hvem de virkelig er, tro på dem». 

Kvinneguiden har hundrevis med innlegg om mannfolk som ikke prioriterer kjæreste og familie pga gaming. Dette kan være fremtiden din.

Anonymkode: ce6c5...fda

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje litt stygt sagt men det virker jo nesten som han betrakter deg som en hobby også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...