AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Nettopp flyttet og har ikke fastlege her enda. Står på venteliste. Føler også det er, enn så lenge, litt dramatisk å ringe legevakta for dette. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg har fått ubehag i brystryggen, ca. Der bh går over ryggen(går uten bh hjemme). Har også samme ubehag i solar plexus, helt nederst bakom brystbeinet. Å trekke pusten dypt/nyse/gjespe øker ubehaget. Som om det er noe stramt/press i disse områdene. Smått går dette over i direkte (lette) smerter, varer noen sekunder før det slipper. Spiller ingen rolle om jeg går, står, ligger... Vanskelig å sove for det er ubehagelig uansett hvordan jeg ligger. Beste ser ut til å være å sitte i en god kontorstol. Full bevegelighet, ikke gjort noe spesielt heller. Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Kan være muskulært, at du har fått en låsning i thorax. Er veldig ubehagelig, forplanter seg gjerne. Siden du ikke har fastlege ville jeg likvel fått legevakt til å se på det, for å utelukke at det ikke er muskulært. Men for meg så var det kiropraktor og fysio som gjaldt. Anonymkode: d1693...5ee
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være muskulært, at du har fått en låsning i thorax. Er veldig ubehagelig, forplanter seg gjerne. Siden du ikke har fastlege ville jeg likvel fått legevakt til å se på det, for å utelukke at det ikke er muskulært. Men for meg så var det kiropraktor og fysio som gjaldt. Anonymkode: d1693...5ee "Håper" det bare er muskulært, for da kan det hjelpe med bevegelse, tøying og varme. Har forsøkt alt men. Fikk du noen øvelser hos fysioterapeut som du kan dele? Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: "Håper" det bare er muskulært, for da kan det hjelpe med bevegelse, tøying og varme. Har forsøkt alt men. Fikk du noen øvelser hos fysioterapeut som du kan dele? Anonymkode: 198c6...e56 Når det er en lårning må du få behandling først, da hjelper det ikke å tøye osv. Evnt øvelser er avhengig av hvor problemet sitter hos akkurat deg, så du må få et individuelt opplegg. Anonymkode: d1693...5ee
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når det er en lårning må du få behandling først, da hjelper det ikke å tøye osv. Evnt øvelser er avhengig av hvor problemet sitter hos akkurat deg, så du må få et individuelt opplegg. Anonymkode: d1693...5ee Skjønner. Kan det fortsatt være låsning når jeg har normal bevegelighet? Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner. Kan det fortsatt være låsning når jeg har normal bevegelighet? Anonymkode: 198c6...e56 Ja. En låsning hindrer ikke nødvendigvis bevelighet, det er bare et sted som har "låst seg" og forplantet seg litt, som trenger å låses opp, sånn veldig enkelt forklart. Anonymkode: d1693...5ee
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Det kan være psykisk. Mener å ha lest at den delen av ryggen er knyttet opp mot psyken. Anonymkode: 44b69...c48
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Hatt det slik i flere år, endte opp med en FM diagnose og lykke til. Yoga og svømming hjelper litt men er ingenting som virkelig tar det. Anonymkode: 79f58...70c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. En låsning hindrer ikke nødvendigvis bevelighet, det er bare et sted som har "låst seg" og forplantet seg litt, som trenger å låses opp, sånn veldig enkelt forklart. Anonymkode: d1693...5ee Ok, da er det kanskje så enkelt. Har hjemmekontor i dag men det hjelper at jeg reiser meg iblant og pakker ut av esker etter flytting. Må jobbe litt ekstra men pyttsann AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være psykisk. Mener å ha lest at den delen av ryggen er knyttet opp mot psyken. Anonymkode: 44b69...c48 Hadde du sagt det for 2 år siden hadde jeg vært enig, men ikke noe som plager meg nevneverdig nå heldigvis:) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hatt det slik i flere år, endte opp med en FM diagnose og lykke til. Yoga og svømming hjelper litt men er ingenting som virkelig tar det. Anonymkode: 79f58...70c Grøss, nei det vil jeg ikke ha 😅 men kanskje jeg skal prøve det terapibassenget, se om det løser opp noe. Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grøss, nei det vil jeg ikke ha 😅 men kanskje jeg skal prøve det terapibassenget, se om det løser opp noe. Anonymkode: 198c6...e56 Haha, nei var ikke på min ønskeliste heller. 😅 Prøv svømming, det løsner jo litt iallfall, her hjelper og varme så en varmeflaske eller teppe funker bra. Anonymkode: 79f58...70c 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, da er det kanskje så enkelt. Har hjemmekontor i dag men det hjelper at jeg reiser meg iblant og pakker ut av esker etter flytting. Må jobbe litt ekstra men pyttsann Hadde du sagt det for 2 år siden hadde jeg vært enig, men ikke noe som plager meg nevneverdig nå heldigvis:) Grøss, nei det vil jeg ikke ha 😅 men kanskje jeg skal prøve det terapibassenget, se om det løser opp noe. Anonymkode: 198c6...e56 Stress kan sette seg fast i kroppen uten at man tenker over det, så det kan være gammelt stress som har kommet til overflaten, og blitt trigget av noe annet. Anonymkode: d1693...5ee 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Du flytter jo, det er en psykisk påkjenning, pluss som en sa det kan være gammelt stress. Anonymkode: 44b69...c48
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stress kan sette seg fast i kroppen uten at man tenker over det, så det kan være gammelt stress som har kommet til overflaten, og blitt trigget av noe annet. Anonymkode: d1693...5ee AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du flytter jo, det er en psykisk påkjenning, pluss som en sa det kan være gammelt stress. Anonymkode: 44b69...c48 Vært under voldsomt stress før, men tok slutt sommeren 21. Siden da har livet vært supert:) Flytting føles veldig positivt, men kan jo hende selvsagt. Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vært under voldsomt stress før, men tok slutt sommeren 21. Siden da har livet vært supert:) Flytting føles veldig positivt, men kan jo hende selvsagt. Anonymkode: 198c6...e56 Ja, men stresset kan som sagt ha satt seg i kroppen den gang, også har f.eks flyttingen (eller noe annet) trigget. Selv om flytting er positivt, så kan det være fysisk og mentalt slitsomt. Blir bare spekulasjoner, men greie teorier om hvorfor det har skjedd. Jeg påvirkes veldig av hodepute/madrass, så det er jo også noe å sjekke Anonymkode: d1693...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, men stresset kan som sagt ha satt seg i kroppen den gang, også har f.eks flyttingen (eller noe annet) trigget. Selv om flytting er positivt, så kan det være fysisk og mentalt slitsomt. Blir bare spekulasjoner, men greie teorier om hvorfor det har skjedd. Jeg påvirkes veldig av hodepute/madrass, så det er jo også noe å sjekke Anonymkode: d1693...5ee Overmadrassen er klar for utskifting da, så kanskje det hjelper. Skulle et ærend og sang i bilen, kanskje vibrasjonene hjalp for føles litt bedre 😂 Men takk for innspill alle sammen, skal prøve å pleie meg selv litt og håpe det bare er alderen som tar meg igjen😅 Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Overmadrassen er klar for utskifting da, så kanskje det hjelper. Skulle et ærend og sang i bilen, kanskje vibrasjonene hjalp for føles litt bedre 😂 Men takk for innspill alle sammen, skal prøve å pleie meg selv litt og håpe det bare er alderen som tar meg igjen😅 Anonymkode: 198c6...e56 Hovedmadrassen er minst like viktig, men du finner ut av det På bohus er det 40% på Jensen overmadrasser nå, de er fantastiske. Virker som det er muskulært da, så jeg ville fått et par behandlinger så det får løsnet skikkelig Anonymkode: d1693...5ee
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 21.07): Hovedmadrassen er minst like viktig, men du finner ut av det På bohus er det 40% på Jensen overmadrasser nå, de er fantastiske. Virker som det er muskulært da, så jeg ville fått et par behandlinger så det får løsnet skikkelig Anonymkode: d1693...5ee I går var det allerede 70% bra igjen uten at jeg har gjort noe annerledes, sånn i tilfelle andre finner tråden. Kollega beskrev en lignende plage og han hadde låsninger i ryggen.æ og ble bra av kiropraktor og fysio. Takk for alle innspill:) Anonymkode: 198c6...e56
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #18 Skrevet 9. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: I går var det allerede 70% bra igjen uten at jeg har gjort noe annerledes, sånn i tilfelle andre finner tråden. Kollega beskrev en lignende plage og han hadde låsninger i ryggen.æ og ble bra av kiropraktor og fysio. Takk for alle innspill:) Anonymkode: 198c6...e56 Nettopp Anonymkode: d1693...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå