Gå til innhold

Ansatt på treningsstudio som ignorerer og prater om meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par år siden sa jeg opp min daværende stilling. Jeg var sykemeldt en lengre stund før oppsigelsen. Jeg vet at det oppstod en del snakk og rykter om min oppsigelse. 

Jeg trener på et treningssenter hvor en som var vikar på min forrige jobb, jobber. Denne personen ignorerer meg hver gang vi møtes på treningssenteret. Personen er voksen, men oppfører seg typ som man forventer av en 15-åring. Det er påfallende ignorering typ demonstrativt snur seg en annen vei om jeg går forbi, titter ned i skranken osv. Går jeg med PT’ n min er det først smil, blikkontakt og «hei», til PT’n, for så og snu seg vekk når jeg passerer. 

Jeg har valgt til nå og bare ikke bruke særlig mye energi på det, og tenkt at dette får være på personen sin kappe. Men nå har jeg snudd litt. Jeg oppfatter det så påfallende og blir stadig vekk mer og irritert over tanken om at jeg er en betalende kunde i en setting med en ansatt som er i en profesjonell setting. 

Ville dere ha sendt inn en slags klage? 

Anonymkode: 3c79c...9ba

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hvorfor i alle dager skulle jeg bry meg om noe så banalt.

• Liker 4
Skrevet

Ts her. Litt enig, men og litt uenig. Jeg synes det er frustrerende at jeg er en betalende kunde og blir møtt av slike holdninger av som skal være en profesjonell part. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mulig det at dere har arbeidet samme sted hvor det var mye snakk gjør at hun synes det er ubehagelig å møte deg. Synes du går for langt i din irritasjon. 

Anonymkode: 8ec44...306

Skrevet

Kan du ikke bare spørre vedkommede og høre hva problemet eventuelt er?

Anonymkode: 0d754...437

• Nyttig 1
Skrevet

Da jeg jobbet i ferskvaredisken under studietiden så dukket plutselig ei tidligere venninne opp. Vi hadde falt helt ut av det, og var forbi uvennstadiet. 

Hun så ikke meg før det var for sent, og kvapp skikkelig til da hun først så at det var meg.

Kunne latt som ingenting og bare ekspedert henne, men jeg var på jobb og høflighet er en del av pakka. "Heihei", et smil og alt det der...

Anonymkode: ca673...a12

• Nyttig 1
Skrevet

Kva er «typ»?

Eg ville ikkje brydd meg.

Skrevet

Ts her. Ja, jeg er enig i at jeg sikkert legger for mye i det. Og jeg har nå ignorert denne oppførselen i flere måneder allerede. Mulig jeg hadde en litt ekstra dårlig dag hvor jeg denne uka nok engang møtte denne ansatte og opplevde samme type holdning. Denne gangen var det veldig påfallende: typ 3 stykker gikk forbi skranken før meg, så kom jeg, jeg tittet opp og sa "hei", og da ble den ansatte plutselig veldig opptatt av å skulle se i skapet med kald drikke. Jeg er enig at det er banalt. Og jeg ender nok opp med å fortsette og bare svelge denne type oppførsel. Men samtidig er jeg på dette senteret 3- 4 ganger i uka, og møter da en ansatt som rett og slett oppførsel seg veldig uprofesjonelt. Jeg opplever det ubehagelig. 

Skrevet

Du skriver ikke noe om at de snakker om deg? Kun i overskriften. Hvem snakker om hva, og hvordan vet du det? 

At andre ansatte enn din egen PT ikke er overstrømmende, må du bare leve med. At to kolleger hilser i gangen er helt vanlig. At den ene overser deg dersom dere har en historikk, er og så helt ok. 

Anonymkode: 3bd98...cff

• Nyttig 1
Skrevet

Merkelig oppførsel. Syns det er helt innafor å enten spørre vedkommende direkte, og dersom du ikke får svar - nevne det for ledelse. Husk da på å ha konkrete eksempler 

Anonymkode: 24d76...e17

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver ikke noe om at de snakker om deg? Kun i overskriften. Hvem snakker om hva, og hvordan vet du det? 

At andre ansatte enn din egen PT ikke er overstrømmende, må du bare leve med. At to kolleger hilser i gangen er helt vanlig. At den ene overser deg dersom dere har en historikk, er og så helt ok. 

Folk er ulike tydeligvis. 
I min verden er ikke dette ok

Voksne folk som oppfører seg slik og tyr til - og rettferdiggjør slik atferd og mekanismer , bør nok ikke klø seg for mye i hodet dersom mobbing blant barn og unge øker.

Anonymkode: 24d76...e17

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts. her beklager. Jeg har en venninne som er trener for gruppetimer der som har hørt den ansatte prate om meg foran 2 andre satte. Den ansatte har pratet om at jeg ble sykemeldt og forsvant fra forrige arbeidssted som nå er over 2 år siden. 

Jeg er ikke enig. Jeg må forvente at folk kan skille mellom mellom person og sak, og å være profesjonell og privat-person. Hadde du sagt at om en lege overså deg i en klient - lege - setting, så hadde det vært helt ok? Om dere hadde hatt en "historikk" i en annen setting? Hadde du sagt det var helt ok at en lærer overså deg som foreldre i en skole-hjem-setting, pga. en tidligere historikk? Slike holdninger som dette finner jeg svært urovekkende. Synes det er unødvendig, men sier til tross: min oppsigelse og sykemelding fra forrige arbeidssted hadde heller ingenting med denne ansatte å gjøre. Overhodet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke finne en grunn til å måtte snakke med vedkommende? Om han da velger å overse deg ta det opp der og da? Type kjøp noe i skranken eller ettellerannet? 

• Liker 1
Skrevet

Si tydelig "Hei Kari" og smil hver gang du ser henne da. Da tør hun ikke overse det hvis det er folk rundt. 

Anonymkode: 527e5...cf3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

For et par år siden sa jeg opp min daværende stilling. Jeg var sykemeldt en lengre stund før oppsigelsen. Jeg vet at det oppstod en del snakk og rykter om min oppsigelse. 

Jeg trener på et treningssenter hvor en som var vikar på min forrige jobb, jobber. Denne personen ignorerer meg hver gang vi møtes på treningssenteret. Personen er voksen, men oppfører seg typ som man forventer av en 15-åring. Det er påfallende ignorering typ demonstrativt snur seg en annen vei om jeg går forbi, titter ned i skranken osv. Går jeg med PT’ n min er det først smil, blikkontakt og «hei», til PT’n, for så og snu seg vekk når jeg passerer. 

Jeg har valgt til nå og bare ikke bruke særlig mye energi på det, og tenkt at dette får være på personen sin kappe. Men nå har jeg snudd litt. Jeg oppfatter det så påfallende og blir stadig vekk mer og irritert over tanken om at jeg er en betalende kunde i en setting med en ansatt som er i en profesjonell setting. 

Ville dere ha sendt inn en slags klage? 

Er det virkelig så vanskelig i Norge å si ifra til folk?

Anonymkode: 12091...5e3

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det virkelig så vanskelig i Norge å si ifra til folk?

Jeg var på treningssenteret for noen uker siden og hørte de ansatte i ekspedisjonen høylytt baksnakke en person som alltid var blid og grei, de kalte hun syk i hodet osv. Jeg gikk rett bort til dem og sa at dette er uprofesjonelt og ikke en grei ting å gjøre i ekspedisjonen der alle hører de. De kan ta det på pauserommet i det minste. Flere burde følge mitt eksempel i dette landet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville sagt fra til ledelsen ved treningssenteret. Slik oppførsel skal ingen finne seg i. De ansatte skal være imøtekommende og si hei til sine betalende kunder. Vanlig høflighet og service det😊

Anonymkode: 8a093...2fa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tipper hun er sånn fordi hun baksnakker. Og så blir hun klein når hun ser deg fordi hun har baksnakket deg. Jeg hadde Kansje bare spurt henne om det er noe. Og om det går bra. For det ser ut som hun har vondt et sted. 

Skrevet
Gud skrev (20 timer siden):

Kva er «typ»?

Eg ville ikkje brydd meg.

Det er et type, men forkortet til typ? Norsk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Si tydelig "Hei Kari" og smil hver gang du ser henne da. Da tør hun ikke overse det hvis det er folk rundt. 

Anonymkode: 527e5...cf3

Det der er så utrolig passiv aggressivt! Har en kollega på jobb som gjør det til meg og går nå omveier for å unngå henne 😬 Fake smil og høy stemme, ubehagelig!

Anonymkode: 6908a...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...