AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Trenger virkelig tips og råd🥹 Har fastlegetime om ett par uker.. hvor henviser legen ofte med slike plager? vet mange velger å gå privat, jeg selv har slitt mye med dårlig nakke å opplevde å bli verre med knekking hos kiropraktor.. vet d finnes masse andre behandlere også men er usikker på hva som kan hjelpe? noen med erfaring? takk🩷🩷 Anonymkode: 7dea1...11e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Kåre Nordanger, hvis du bor i Oslo! Han fikser det på noen få behandlinger! Anonymkode: 54c25...edd
Vera Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Hvordan er ungdommens hverdag? Mye stress? Mental helse?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Jeg ville heller prøvd en fysioterapeut som kan hjelpe med å trene og styrke nakken. Og sett på hvordan sitter 14-åringen med mobil osv. Anonymkode: c9b2c...c98 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 Er en helt vanlig ungdom med mye som skjer. Trening osv å bra psykisk. Er usikker på om fastlegen skal henvise oss å hvor dette blir og kanskje da er d dekket med kun egenandel. Eller gå privat? Vet jo st leger ikke henviser til kiropraktorer ?🤔🤔 Anonymkode: 7dea1...11e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Kutt kiropraktor, og kontakt fysioterapeut istedenfor. Der kan han få en helvurdering og behandling av muskulaturen fra nakke, skuldre og nedover hele ryggen Anonymkode: 2994f...f25 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Fysioterapaut høres ut som rette instans. Om ungen også bruker mye tid på skjerm, med bøyd nakke, så kan ungdommen med fordel bytte ut skjermtid med aktivitet. Anonymkode: be2b5...c0e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er en helt vanlig ungdom med mye som skjer. Trening osv å bra psykisk. Er usikker på om fastlegen skal henvise oss å hvor dette blir og kanskje da er d dekket med kun egenandel. Eller gå privat? Vet jo st leger ikke henviser til kiropraktorer ?🤔🤔 Anonymkode: 7dea1...11e Hvor vil du henvises? Du kan ta kontakt med fysio og manuellterapeut selv. Du finner oversikt over hvilke som har avtale på kommunens nettsider, du trenger ikke henvisning for å få time, og egenandelen er del av frikortgrunnlaget. Anonymkode: 021c9...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Høres kanskje rart ut, men ta allergitest. Jeg slet med akkurat det, mye hodepine og stiv nakke, mange mange år. Tok allergitest som viste allergi for en bestemt matvare jeg spiste mye av. Kuttet ut den og plagene ble raskt borte. Anonymkode: 7b381...cf4
Delia Peabody Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Optiker. Jeg starta med de symptomene som 13 åring og det viste seg at jeg var nærsynt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Optiker først, så legetime. Hvis hodepinen vedvarer MR. Anonymkode: 2757e...b89 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Hadde også sjekket ut naprapat. Har ungdommen god seng + pute? Mye foran PC i hverdagen? Anonymkode: 4b179...755 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 Det kan være alt fra spenning på grunn av stress, til syn, til prolaps, til andre ting. Elimineringsmetoden er greit å ta, og jeg ville valgt fysio over kiropraktor mtp å løsne opp i ting/få treningsøvelser for å styrke muskulatur. Anonymkode: 7ebc6...6ed
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Ta en synsprøve. Anonymkode: 1a6a1...dba
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 Det viktigste er vel å få ungdommen til å legge fra seg mobilen. Gjør øvelser som du googler deg frem til mens du venter på time hos fysio eller kiropraktor. Massasje er også fint. Anonymkode: c5fd2...8a1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 Mye mobilbruk? Jeg får vondt i nakken etter bare en times tid på mobilen. Anonymkode: b6302...785
Splittbinders Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 Du beskriver ikke hvordan hodepinen arter seg, men mange med migrene har mye vondt i nakken (ikke som at man får migrene av vondt i nakken, men at vondt i nakken er en del av det som følger med migrene). 2
Kalevala Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 (endret) Det er mest sannsynlig migrene. Nakkesmerter er et svært vanlig migrenesymptom. Fastlegen kan både sette diagnosen og hjelpe med behandling. De fleste trenger ikke henvisning videre. Hvis dere ikke kommer i mål med den hjelpen fastlegen kan gi, er det barneavdelingen på nærmeste sykehus som er neste steg. Da henviser fastlegen dit. Her er en enkel test dere kan ta før legetimen: https://hodepinenorge.no/test-selv-er-det-migrene Endret 8. november 2023 av Kalevala 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå