AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Dette er vel ikke nytt for noen, men endelig er det vitenskapelig bevist. (PDF) Mismatches in the Marriage Market (researchgate.net) Her ser de på hvor mye dårligere ugifte menn er enn kvinner, f.eks. tjener de bare halvparten, mens de gifte tjener dobbelt så mye som kona. Problemet er rett og slett at menn er for dårlige. Hva skal man gjøre med at så mange menn ikke lenger klarer å fylle kvinners minstekrav? Sitat Our analyses provide clear evidence of an excess supply of men with low income and education and, conversely, shortages of economically attractive unmarried men (with at least a bachelor’s degree and higher levels of income) for women to marry. Nå som det endelig er bevist, finnes det noen endelig løsning på "manneproblemet"? Samfunnet er jo ikke tjent med at så mange kvinner ikke klarer å finne noen som er bra nok. Man kunne selvsagt sagt at menn bare må skjerpe seg, men er det realistisk at de skal klare å tjene godt nok, få høy nok utdanning, være kjekke nok etc. til å tilfredsstille minstekrav i et samfunn hvor kvinner krever likestilling og/eller prioritering (som kjønnspoeng)? Dette er tall fra USA, men det er nok like trist i Norge. De har en tabell med tall der de viser hvor ille det er, blant annet må tapermenn tjene over 50% mer enn de gjør som gruppe i dag for å være bra nok. Anonymkode: 66939...b3c 1
Pippi Lotta Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er vel ikke nytt for noen, men endelig er det vitenskapelig bevist. (PDF) Mismatches in the Marriage Market (researchgate.net) Her ser de på hvor mye dårligere ugifte menn er enn kvinner, f.eks. tjener de bare halvparten, mens de gifte tjener dobbelt så mye som kona. Problemet er rett og slett at menn er for dårlige. Hva skal man gjøre med at så mange menn ikke lenger klarer å fylle kvinners minstekrav? Nå som det endelig er bevist, finnes det noen endelig løsning på "manneproblemet"? Samfunnet er jo ikke tjent med at så mange kvinner ikke klarer å finne noen som er bra nok. Man kunne selvsagt sagt at menn bare må skjerpe seg, men er det realistisk at de skal klare å tjene godt nok, få høy nok utdanning, være kjekke nok etc. til å tilfredsstille minstekrav i et samfunn hvor kvinner krever likestilling og/eller prioritering (som kjønnspoeng)? Dette er tall fra USA, men det er nok like trist i Norge. De har en tabell med tall der de viser hvor ille det er, blant annet må tapermenn tjene over 50% mer enn de gjør som gruppe i dag for å være bra nok. Anonymkode: 66939...b3c Hva får deg til å tro at de samme tallene gjelder for Norge? Det økonomiske systemet i Norge er veldig anderledes... Norske kvinner har bedre støtteapparat og er på ingen måtte like avhengig av ektemannens økonomi. Dete stemte for en eller to generasjoner siden i Norge, men i minn vennegjeng har de fleste kvinnene bedre eller like god utdaning/lønn. 25 10
EvigSingel Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): har de fleste kvinnene bedre eller like god utdaning/lønn. Og dermed vil vi også ha en mann som har like god eller bedre utdanning/lønn som i tillegg innehar de egenskapene vi ser etter. Disse er det få av som er single i dag. De fleste menn som innehar det kvinner ser etter i dag er i forhold. Mennene som er igjen mener vi skal ta til takke med dem, istedenfor at de skal oppgradere seg selv slik at vi ønsker de. Derfor har vi et problem i Norge i dag. 5 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Sammenligner du USA med Norge? Det henger jo ikke på grep😅 Det er ikke noe bevis om Norges menn👀😅 Og jeg dater en ugift mann som tjener svært godt. Han fant aldri en han ønsket å gifte seg med eller få barn med så han startet egen bedrift og la all energien sin inn i det og omsetter for millioner, så🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 At spriket mellom menn er veldig høyt, og at ikke kvinner vil ha de mennene som gjør nyttige men lite attraktive jobber som betaler bra er ikke noen nyhet. Anonymkode: fb4d4...2ed 2
Rosalilje84 Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er vel ikke nytt for noen, men endelig er det vitenskapelig bevist. (PDF) Mismatches in the Marriage Market (researchgate.net) Her ser de på hvor mye dårligere ugifte menn er enn kvinner, f.eks. tjener de bare halvparten, mens de gifte tjener dobbelt så mye som kona. Problemet er rett og slett at menn er for dårlige. Hva skal man gjøre med at så mange menn ikke lenger klarer å fylle kvinners minstekrav? Nå som det endelig er bevist, finnes det noen endelig løsning på "manneproblemet"? Samfunnet er jo ikke tjent med at så mange kvinner ikke klarer å finne noen som er bra nok. Man kunne selvsagt sagt at menn bare må skjerpe seg, men er det realistisk at de skal klare å tjene godt nok, få høy nok utdanning, være kjekke nok etc. til å tilfredsstille minstekrav i et samfunn hvor kvinner krever likestilling og/eller prioritering (som kjønnspoeng)? Dette er tall fra USA, men det er nok like trist i Norge. De har en tabell med tall der de viser hvor ille det er, blant annet må tapermenn tjene over 50% mer enn de gjør som gruppe i dag for å være bra nok. Anonymkode: 66939...b3c Selvfølgelig er det ikke like trist i Norge. I Norge er det liten forskjell mellom lønninger for kvinner og menn. Nesten ingen kvinner er hjemmeværende. Lønninger er aldri så lave at man sulter i hjel hvis man ikke har tre jobber. Og så videre. 3 3
EvigSingel Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At spriket mellom menn er veldig høyt, og at ikke kvinner vil ha de mennene som gjør nyttige men lite attraktive jobber som betaler bra er ikke noen nyhet. Anonymkode: fb4d4...2ed Det er så morsomt at dere tror det er pga yrket og manglende lønn, når det handler om at dere ikke tar vare på dere selv, sutrer over livet, er rasister eller har andre egenskaper som gjør dere uattraktive som partnere. Ta tak i dere selv så vil dere se at ytket dere har eller lønnen dere får inn ikke er problemet. 17 9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Rart at menn ikke tjener nok til å fortjene forhold, når man også vet at menn tjener mer enn kvinner. Med den skrudde logikken er det færre kvinner som fortjener forhold, enn det er menn som fortjener forhold. Anonymkode: 11bb4...fd6 5 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rart at menn ikke tjener nok til å fortjene forhold, når man også vet at menn tjener mer enn kvinner. Med den skrudde logikken er det færre kvinner som fortjener forhold, enn det er menn som fortjener forhold. Anonymkode: 11bb4...fd6 Ingen fortjener forhold. Anonymkode: 2c593...d92 1 3
EvigSingel Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen fortjener forhold. Anonymkode: 2c593...d92 Det er noe man gjør seg fortjent til 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 EvigSingel skrev (3 minutter siden): Det er noe man gjør seg fortjent til Nei. Det er noe som oppstår mellom to mennesker som er interessert i hverandre og ønsker å være sammen. Anonymkode: 9f8e9...7a0 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 EvigSingel skrev (4 minutter siden): Det er noe man gjør seg fortjent til Ikke via inntekt. Anonymkode: 2c593...d92 1
EvigSingel Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke via inntekt. Anonymkode: 2c593...d92 Inntekt kan også være en måte å få seg drømmedame eller drømmemann på, hvis det er tiltrekkende. Du har jobbet deg opp til en million inntekt slik at du kan få gold digger dama. Da har du gjort deg fortjent til det. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Det er noe som oppstår mellom to mennesker som er interessert i hverandre og ønsker å være sammen. Anonymkode: 9f8e9...7a0 Hvis jobben gjøres fra begge partner når ting blir vanskelig. Det er da ofte ønske om å være sammen og interessen forsvinner. Nok en gang. Et forhold er noe man gjør seg fortjent til. 1
Pippi Lotta Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 EvigSingel skrev (2 timer siden): Og dermed vil vi også ha en mann som har like god eller bedre utdanning/lønn som i tillegg innehar de egenskapene vi ser etter. Disse er det få av som er single i dag. De fleste menn som innehar det kvinner ser etter i dag er i forhold. Mennene som er igjen mener vi skal ta til takke med dem, istedenfor at de skal oppgradere seg selv slik at vi ønsker de. Derfor har vi et problem i Norge i dag. Nei det jeg mente var at de kvinnene jeg kjenner har menn som har like god eller dårligere lønn/ utdanning. Jeg kjenner meg ikke igjen i at flertallet av kvinner gifter seg med mer "velykede" menn. Det stemmer for de eldre en meg men ikke venninner på min alder eller yngre. Der er trenden snud. Jeg tror det henger sammen med at kvinner har en tryggere posisjon, det er ikke lenger nødvendig og gifte seg til suksess... 5
Bombasi Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Dette er en lavkvalitetsstudie som ikke beviser noe som helst. Virker som om at forskerne har anstrengt seg for å finne et spesifikt svar, og så funnet det. Den føyer seg dermed inn i rekken over studier som blir glemt ganske raskt. For øvrig er USA og Norge to forskjellige land, og kan ikke sammenlignes. "Forskning viser at..." er en frase uten verdi i dag. For forskning viser egentlig alt bare du leter etter det 8 2
Gjest Geminisoul_83 Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 (endret) Jeg tjener dårligere enn de jeg dater, har ikke bil engang! Men tjener nok til å kunne reise og investere. Men jeg kan bygge og rehabilitere det meste med den kunnskapen jeg har. Hvis ikke det er et pluss, så vet ikke jeg. Endret 7. november 2023 av Geminisoul_83
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 Hehe, har var det mange bitre menn som ikke tåler sannheten... Nei, det er selvfølgelig ikke DIREKTE overførbart til Norge, men det er samme problem i en annen skala. Det er selvfølgelig ikke bare lønn som betyr noe, de skal jo være snille og omtenksomme og se bra ut også, men vi tar ikke til takke med noen som ikke er bra nok. EvigSingel skrev (3 timer siden): Og dermed vil vi også ha en mann som har like god eller bedre utdanning/lønn som i tillegg innehar de egenskapene vi ser etter. Disse er det få av som er single i dag. De fleste menn som innehar det kvinner ser etter i dag er i forhold. Mennene som er igjen mener vi skal ta til takke med dem, istedenfor at de skal oppgradere seg selv slik at vi ønsker de. Derfor har vi et problem i Norge i dag. Akkurat 👏👏 Like god/bedre utdanning og lønn, like god/bedre utseende, like god/bedre på husarbeid etc. Summen av dette gjør at for mange menn rett og slett ikke strekker til, og blir uinteressante som partnere. Ser man på forskningen ser man at i "restegruppen" så er kvinnene bedre på lønn, utdanning etc. Det er klart at disse ikke skal ta til takke med en mann som ikke kan matche dem.... Forskning sier jo også at kvinner har det best som single, så sånn sett er det jo ikke så ille, men det er ille for menn. Det viktigste er å få bekreftet det vi har sagt om at problemet ikke er kvinner og kresenhet, men menn. Alle de gode mennene blir tatt 😕 Anonymkode: 66939...b3c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Alle de gode mennene blir tatt 😕 Anonymkode: 66939...b3c Og det er dette, apropos forskning, som går igjen i historien. Jo mer frihet kvinner får, jo færre menn får reprodusert seg. https://www.smithsonianmag.com/smart-news/through-history-more-women-have-reproduced-men-180952840/ Kvinner velger heller en brukt men god mann fremfor en incel. Det er nesten som om kvinner har preferanser og smak. Anonymkode: c8146...7f8 1 1 1
Hmmm1 Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 Altså dette er ingen nyhet akkurat. Kvinner velger oppover og bortover men ikke nedover. Menn er i større grad villig til å gå nedover i partner valg. Men det at flere og flere blir single i Norge er nok en naturlig endring i samfunnet som struktur. Jeg tror at flere vil trolig være singel i fremtiden av ulike årsaker og at "normen" om at vi alle skal ha en partner kommer til å bli mindre normalisert. Dette er litt trist etter min mening. Et stort problem er jo det at en stor gruppe menn blir ikke valgt, og det er veldig lett å bare si skjerp dere til de. Men dette løser da ingenting, hadde de hatt evnen til å skjerpe seg hadde de gjort dette. Jeg tenker at vi burde heller stille oss spørsmålet hvorfor er det slik? Ja en stor grunn til dette er nok det at kvinner har større økonomisk trygghet og trenger ikke en mann i like stor grad som før. Men jeg vil tørre å påstå at de fleste ønsker seg en partner og fremfor å etterlate disse mennene og tenke på de som søppel burde vi stille oss spørsmålet hvorfor er gruppen så stor? De fleste menn har jo en mor som har oppdratt de til en viss grad, er det her det feiler? Er det på skolen det feiler? Hvorfor er det så mange menn som ikke er attraktive nokk til kvinner? Dette er et veldig spesielt tema å diskutere siden kvinner verdsetter ofte andre kvaliteter høyere enn utsende. Og til de som tenker at dette er ikke deres problem, og at dette er menns jobb å finne ut av. Så er dette på vei til å bli et stort samfunnsproblem. Og hva om du får en sønn i fremtiden? 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #20 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og det er dette, apropos forskning, som går igjen i historien. Jo mer frihet kvinner får, jo færre menn får reprodusert seg. https://www.smithsonianmag.com/smart-news/through-history-more-women-have-reproduced-men-180952840/ Kvinner velger heller en brukt men god mann fremfor en incel. Det er nesten som om kvinner har preferanser og smak. Anonymkode: c8146...7f8 Nettopp. I samfunn der kvinner kan velge fritt, velger mange av oss bort håpløse menn. Både jeg og mannen har barn fra før. Jeg hadde når som helst valgt ham igjen fremfor et par incels som frekventerer i min omgangskrets. De har dessverre ikke det som skal til for et seriøst forhold. Anonymkode: 9f8e9...7a0 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå