AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Venninnen min er hos eksen sin hver helg og det virker som hun utnytter han. De slo opp for 6 år siden, hun har i dag en liten datter på to år med en annen mann. Faren til barnet er ikke med i bilde, det var et kortvarig forhold. Venninnen min og eksen slo opp fordi han nektet å ha barn. Hun var da i slutten av tredveårene. De gjenopptok kontakten etter at datteren til venninnen min ble født. Og siden har han fungert som en far for jenta. Venninne min sier at hun ikke har følelser for elsken og skal aldri tilbake til han. Han stakkars lever i håp. Han er en oppegående mann og i grunn veldig snill. Jeg tror han sliter med å gå videre i livet. Han har flere ganger tatt opp med både meg og samboeren min at han angrer på at han ga slipp på venninnen min og vil så gjerne ha henne tilbake i livet sitt. Datteren hennes ser han på som sin. Jeg har prøvd å veilede venninnen min til å finne ut av ting med han og hvis hun ikke ønsker å ha han i livet så må hun gi helt slipp. Hun kan for eksempel ikke bruke han som sjåfør, barnevakt, kokk, hushjelp osv, det skjer flere ganger i uken i tillegg til hver helg. Hver helg skal hun på hytta med han. De har aldri hatt sex etter at de slo opp for seks år siden, det har begge bekreftet. Noe jeg tror på. En annen ting som gjør at jeg tror hun bruker eksen er at hun kan be han om penger til det ene og det andre, det er ikke lånepenger. I sommer betalte han sydenturen hennes. Det sender ut feil signaler til han. Hun har ikke særlig med familie, både julen i fjor og i år skal feires med eksen. Jeg føler at hun lurer han. Hun har full kontroll på han. Fyren er forsiktig og sjenert av seg, det kommer aldri til å bli en ny dame på han hvis ikke venninnen min holder seg unna. Med meg har hun vært helt ærlig og sagt at hun vil ha han i livet sitt pga. datteren og for at han stiller opp, men at det aldri vil bli dem igjen. Jeg klarer ikke å si det til eksen hennes, fordi jeg mener at den slags ærlighet må komme fra henne. Jeg unner henne og han alt godt, men føler at hun lurer denne stakkars mannen.. Kan hun være forelsket i han selv om hun ikke vet det helt selv? Eller er han bare en hun er glad i av andre årsaker? Hvordan kan jeg hjelpe dem på en fornuftig måte? Anonymkode: fabcf...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Dette har du ikke noe med. Anonymkode: f3852...ef5 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 Her er det jo snakk om en mann som blir utnyttet og da seg jeg ikke helt problemet. Anonymkode: e1ae5...15d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Jeg ville sagt et sannhetens ord til min vennine, og leke med folks følelser er vondt. Jeg har vært på andre siden altså denne mannen sin side, x som ikke ville ha meg tilbake men forventet at jeg var hos han i helgene, jeg fikk et barn etter det var slutt, fant det ut et par uker etter. Håper på at vi kunne bli en familie. Ellers ville jeg støttet kompisen her, og den dagen han finner ut at han har fått nok av at hun holder på sånn, hadde jeg kuttet ut denne veninnen også, hun der utnytter garantert andre en han. Anonymkode: 3ca47...1aa 2
Tantemor Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Enig i at dette trenger du ikke å bry deg særlig med, fordi han ser det mest sannsynlig selv også, men lar seg likevel utnytte. Han er en voksen mann som tar egne avgjørelser. Hun virker absolutt til å bruke ham, og det er veldig kynisk, men han liker tydeligvis å skjemme henne bort. Dersom du føler dette er så feil at du ikke tåler det, så kan du ta mer avstand fra henne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette har du ikke noe med. Anonymkode: f3852...ef5 Nei, ikke direkte men indirekte. Hva gjør man når denne eksen hennes maser på meg og samboer om at vi skal snakke med henne? Han er der i våre liv også når vi henger sammen alle sammen. Men vi kan aldri planlegge noe eller finne på noe sammen som par, fordi de er jo ikke «sammen».. Hun har opprettet profiler på diverse sider og finner hun en ny så er det ikke mye denne eksen kan gjøre med det. Det blir bare enda mer sårbart til slutt, både for begge og det lille barnet.. Anonymkode: fabcf...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Venninnen min er hos eksen sin hver helg og det virker som hun utnytter han. De slo opp for 6 år siden, hun har i dag en liten datter på to år med en annen mann. Faren til barnet er ikke med i bilde, det var et kortvarig forhold. Venninnen min og eksen slo opp fordi han nektet å ha barn. Hun var da i slutten av tredveårene. De gjenopptok kontakten etter at datteren til venninnen min ble født. Og siden har han fungert som en far for jenta. Venninne min sier at hun ikke har følelser for elsken og skal aldri tilbake til han. Han stakkars lever i håp. Han er en oppegående mann og i grunn veldig snill. Jeg tror han sliter med å gå videre i livet. Han har flere ganger tatt opp med både meg og samboeren min at han angrer på at han ga slipp på venninnen min og vil så gjerne ha henne tilbake i livet sitt. Datteren hennes ser han på som sin. Jeg har prøvd å veilede venninnen min til å finne ut av ting med han og hvis hun ikke ønsker å ha han i livet så må hun gi helt slipp. Hun kan for eksempel ikke bruke han som sjåfør, barnevakt, kokk, hushjelp osv, det skjer flere ganger i uken i tillegg til hver helg. Hver helg skal hun på hytta med han. De har aldri hatt sex etter at de slo opp for seks år siden, det har begge bekreftet. Noe jeg tror på. En annen ting som gjør at jeg tror hun bruker eksen er at hun kan be han om penger til det ene og det andre, det er ikke lånepenger. I sommer betalte han sydenturen hennes. Det sender ut feil signaler til han. Hun har ikke særlig med familie, både julen i fjor og i år skal feires med eksen. Jeg føler at hun lurer han. Hun har full kontroll på han. Fyren er forsiktig og sjenert av seg, det kommer aldri til å bli en ny dame på han hvis ikke venninnen min holder seg unna. Med meg har hun vært helt ærlig og sagt at hun vil ha han i livet sitt pga. datteren og for at han stiller opp, men at det aldri vil bli dem igjen. Jeg klarer ikke å si det til eksen hennes, fordi jeg mener at den slags ærlighet må komme fra henne. Jeg unner henne og han alt godt, men føler at hun lurer denne stakkars mannen.. Kan hun være forelsket i han selv om hun ikke vet det helt selv? Eller er han bare en hun er glad i av andre årsaker? Hvordan kan jeg hjelpe dem på en fornuftig måte? Anonymkode: fabcf...cc4 De har ikke sex. Hun bruker ham som far for barnet, og han tar gladelig på seg rollen. Hva er problemet? Hun har jo ikke sex med ham, så hvorfor skal han ha et håp/en forventning om at de blir sammen igjen? Han valgte å gi slipp på henne fordi han ikke ønsket barn, og for henne tikket klokka. Nå ønsker han å være far. Menn må forstå at de ikke kan leke med kvinners følelser på denne måten, og at kvinner faktisk har biologiske tidsbegrensninger mht. det å få barn. Man høster det man sår. Anonymkode: 1aa33...678
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke direkte men indirekte. Hva gjør man når denne eksen hennes maser på meg og samboer om at vi skal snakke med henne? Han er der i våre liv også når vi henger sammen alle sammen. Men vi kan aldri planlegge noe eller finne på noe sammen som par, fordi de er jo ikke «sammen».. Hun har opprettet profiler på diverse sider og finner hun en ny så er det ikke mye denne eksen kan gjøre med det. Det blir bare enda mer sårbart til slutt, både for begge og det lille barnet.. Anonymkode: fabcf...cc4 Han har altså enda ikke blitt voksen? Han ber dere om å snakke med henne fordi han ikke tør selv, voksne mannen? Han må seriøst vokse opp. Anonymkode: 1aa33...678
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville sagt et sannhetens ord til min vennine, og leke med folks følelser er vondt. Jeg har vært på andre siden altså denne mannen sin side, x som ikke ville ha meg tilbake men forventet at jeg var hos han i helgene, jeg fikk et barn etter det var slutt, fant det ut et par uker etter. Håper på at vi kunne bli en familie. Ellers ville jeg støttet kompisen her, og den dagen han finner ut at han har fått nok av at hun holder på sånn, hadde jeg kuttet ut denne veninnen også, hun der utnytter garantert andre en han. Anonymkode: 3ca47...1aa Han er jo mye mer oppegående enn henne, så jeg skjønner ikke greia. Vondt å si det om sin egen vennende, men det er fakta. Ikke får han noe seksuelt, ikke bidrar hun på noe som helst måte. Jeg er glad i venninnen min, vi har vært venninner siden barndommen og opplevd mye sammen. Men dette som hun gjør mot eksen er helt bak mål. Hun presenterer han som sin ekskjæreste rett som det er. Men så ser det ikke slik ut for folk utenfra. Flere som er forvirret. Jeg tror oppriktig han ser på datteren hennes som sin, at det var dumt av han å velge bort barn på den tiden. Så må han samtidig skjønne at den dagen hun finner seg en ny, noe som kan skje. Så er eksen ingenting. Det er så mye som er galt i det forholdet der. For at hun ikke skal forsvinne helt ut av livet hans har han sagt at datteren hennes skal arve hytta og huset i fremtiden. Anonymkode: fabcf...cc4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har altså enda ikke blitt voksen? Han ber dere om å snakke med henne fordi han ikke tør selv, voksne mannen? Han må seriøst vokse opp. Anonymkode: 1aa33...678 Han har prøvd noen ganger. Hun bare eksploderer hver gang og nekter å ta opp tema, starter silent treatment som varer i flere uker.. Vi har bedt han om å snakke med en psykolog og finne litt ut av ting. Det er forferdelig trist, han tror han er avhengig av henne på et vis. Det kan ikke vi andre forstå, for oss virker det mer motsatt. Anonymkode: fabcf...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han har altså enda ikke blitt voksen? Han ber dere om å snakke med henne fordi han ikke tør selv, voksne mannen? Han må seriøst vokse opp. Anonymkode: 1aa33...678 Nei, tydeligvis ikke. Begge er i førtiårene og sliter med å snakke om viktige ting. Spesielt hun. Han har forsøkt, kommer ingen veier og finner seg i det.. Anonymkode: fabcf...cc4
Mrs.Under Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Slik du beskriver det, så virker det jo som hun utnytter han. Men han lar seg jo utnytte. At han er en forsiktig fyr bør jo ikke hindre han fullstendig for å sette grenser for seg selv. Dette er det bare han som kan sette en stopper for. At han maser på dere for at dere skal snakke med henne, må du bare be han slutte med. Vær tydelig; den enste som kan og skal rydde opp for han er han selv. Og klarer han ikke det, ja da får han bare ha det som han har det. Makan til tafatt fjott da! Be han gro noen baller og få fiksa opp i dett selv! 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, tydeligvis ikke. Begge er i førtiårene og sliter med å snakke om viktige ting. Spesielt hun. Han har forsøkt, kommer ingen veier og finner seg i det.. Anonymkode: fabcf...cc4 Be vennen din om å si til venninnen din at hun må holde avstand, fordi han har blitt interessert i en annen dame og gjerne vil se om det fungerer med henne. Da tenker jeg pipa får en annen lyd, hadde lett tatt den sjansen om jeg var ham. Anonymkode: a7ef6...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Be vennen din om å si til venninnen din at hun må holde avstand, fordi han har blitt interessert i en annen dame og gjerne vil se om det fungerer med henne. Da tenker jeg pipa får en annen lyd, hadde lett tatt den sjansen om jeg var ham. Anonymkode: a7ef6...cd3 Det kan vi forsøke, men er ganske sikker på at hun setter han på silent treatment i flere uker hvis han sier noe sånt. Det er noe han ikke takler.. Det er sånn hun er, straffer gjennom ghosting.. Anonymkode: fabcf...cc4
Tantemor Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Nå har jeg lest flere av de nye svarene dine ts, og jeg undrer meg på hvorfor han ønsker henne 🤔 Hadde jeg vært deg i denne situasjonen, så hadde jeg sagt til ham når han kommer for råd, at han må snart innse at hun bare må droppes. Hun vil ikke ha ham, så han må sette en stopp for alt og finne seg en ny dame som fortjener ham. Han der er verdens snilleste, og han må finne seg en ny!
Tantemor Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan vi forsøke, men er ganske sikker på at hun setter han på silent treatment i flere uker hvis han sier noe sånt. Det er noe han ikke takler.. Det er sånn hun er, straffer gjennom ghosting.. Anonymkode: fabcf...cc4 Si til ham at hun fortjener ham ikke når hun holder på sånn. Be ham droppe henne!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Be vennen din om å si til venninnen din at hun må holde avstand, fordi han har blitt interessert i en annen dame og gjerne vil se om det fungerer med henne. Da tenker jeg pipa får en annen lyd, hadde lett tatt den sjansen om jeg var ham. Anonymkode: a7ef6...cd3 Skulle ønske han hadde baller til det. Anonymkode: fabcf...cc4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 Tantemor skrev (3 minutter siden): Si til ham at hun fortjener ham ikke når hun holder på sånn. Be ham droppe henne! Hun fortjener ikke han, han er virkelig en drøm for mange damer. Samboer og jeg har kjent han i alle år, noe av det snilleste. Anonymkode: fabcf...cc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå