Gå til innhold

Hva er din grunn til å ikke få barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg verdsetter min frihet for mye. Jeg vil kunne pakke ned alt jeg eier å flytte jorden rundt på kort notis om jeg vil. Har gjort det et par ganger allerede, og det ville blitt omtrent umulig med barn og hus og alt det greiene der. A4-familielivet er ikke noe for meg. Vil ikke gro fast. Vil ha litt action.

Anonymkode: 8e86d...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Menelaos skrev (På 8.11.2023 den 14.04):

Jeg vil ikke ha barn

Jeg trenger ingen annen grunn enn det.

This! 

Hovedgrunnen til at folk velger å få barn er at de HAR LYST PÅ BARN (med unntak av de som blir ufrivillig gravid ved uhell). Det burde da være like akseptert å si at man IKKE har lyst på barn, uten å måtte forklare videre.

Anonymkode: 1ac47...fb2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen er at jeg ikke har lyst på barn. Det er mer enn grunn god alene.

Andre grunner for meg er at jeg er ufør på grunn av arvelige ting der potensialet for at det hypotetiske barnet får et liv med mange utfordringer er veldig til stede. 
Rent praktisk har jeg ting ganske greit på stell, egen bolig med mer enn nok plass til et barn eller til og med tre, ryddig og grei økonomi, en partner jeg er trygg på og kjenner ut og inn og et halvgreit nettverk av familie og venner. Helsemessig har jeg også skapt meg et liv som gjør at jeg fungerer veldig bra, det er dårligere perioder selvsagt men jeg har en viss grad av forutsigbarhet i det minste så jeg kunne nok lett lurt meg selv til å tenke at barn ville vært overkommelig. Heldigvis tror jeg ikke det og er veldig klar på at barn ikke er for meg.

Anonymkode: d4e9a...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke vil ha barn, har dere tantebarn? Hvordan er dere med dem?

Anonymkode: dc042...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har flere tantebarn, er som de fleste andre tanter. Det fine med å være tante, er at ungene leveres tilbake etter jeg har skjemt dem bort med filmkveld og godteri. Man kan jo like barn selv om man ikke ønsker å ha dem selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.11.2023 den 13.09):

Jeg har fem tantebarn. De bor langt borte og vi har minimal kontakt. Det er hverken mer eller mindre trist enn at jeg også har liten kontakt med voksen nær familie som bor andre steder.

Ellers har jeg visst hele livet at jeg ikke ville ha barn, uten noen grunn. Sånn er det. Tenker på det omtrent som at folk vet hva slags legning man har.

Anonymkode: 98ecc...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...