AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #1 Skrevet 7. november 2023 Er livredd for å bli såret igjen etter to tilfeller der en daten ikke ble min kjæreste likevel, der følelser har oppstått for min del... Han nye her har jeg heldigvis truffet riktig på i forhold til at jeg kan stole på at han ikke roter med flere enn meg, noe andre har gjort. Så dette er ingen player! Vi har kjent hverandre ei stund og plutselig begynt å date etter mitt store initiativ. Har kun hatt sex ei gang, så vi merker kriblingen ekstra enda. Vi har truffet hverandre (datet) i 1 mnd nå men fra første stund har han sagt han vil ta det rolig grunnet at han også ble såret av sitt lange ekteskap hvor hun helt plutselig dro. Han har vært uten kroppskontakt på 4 år(😱) Noe jeg ikke er vant til, men jeg liker at han er litt tilbakeholden fyr. Trenger en jeg kan være trygg på. Spurte igår om dette går fremover og at jeg ønsket at vi etterhvert tok dette et steg videre og vise oss ute, han var enig men ville bruke litt mer tid. Samtidig så han litt for seg å kjøpe hus sammen, dra på turer sammen - noe jeg fikk en god bekreftelse på. Men han gledet seg til å kunne gå ute med meg og vise oss. Han kunne også nevne at om ikke det går, så håpte han at vi kunne være gode venner. Håper dette er noe som må være åpent uten at det er noe han tenker? Han ville møte meg idag igjen og igår takket han for åpenheten min og alt. Dette er en svært innadvent fyr til å begynne med men som sikkert må jobbes litt med. Kan jeg være trygg på at det går den riktige veien? Er så redd for et stup igjen, takler ikke det....❤️ jeg er 34 og han 41. Anonymkode: 63dcc...47e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Steg å vise dere ute? Man kan da date noen i offentligheten uten definere dere som kjærester👀 Jeg har datet en fyr et par mnd og vi har ikke sagt at vi er det ene eller det andre, men vi går ut offentlig, kysser på restaurant og gata og holder hender ute. Og at han allerede begynner å prate om håp om å bli gode venner hadde for min del vært turn off. Jeg er ikke venner med folk jeg har datet eller vært i forhold med i etterkant. Kan separeres vennlig, men jeg verken prater eller henger med dem. Har dog datet noen introverte. Jeg er veldig ekstrovert og åpen og ikke redd for å stille krav og fortelle hva jeg forventer i et forhold. Fordi jeg er «aggressiv» har de åpnet seg veldig. Og det har gjort at forholdene kunne gå i rett retning. Klart, for min del ble det slitsomt i lengden å alltid måtte være pådriver for samtaler. Men om du tror du vil trives med en sånn personlighet så er det bare å kjøre på. Jeg ville først og fremst sagt at vi trenger ikke å definere hva vi er. Men jeg trenger intimitet, fysisk kontakt og lidenskap. Og jeg vil date deg ute IRL.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #3 Skrevet 7. november 2023 WhisperingWind skrev (3 timer siden): Steg å vise dere ute? Man kan da date noen i offentligheten uten definere dere som kjærester👀 Jeg har datet en fyr et par mnd og vi har ikke sagt at vi er det ene eller det andre, men vi går ut offentlig, kysser på restaurant og gata og holder hender ute. Og at han allerede begynner å prate om håp om å bli gode venner hadde for min del vært turn off. Jeg er ikke venner med folk jeg har datet eller vært i forhold med i etterkant. Kan separeres vennlig, men jeg verken prater eller henger med dem. Har dog datet noen introverte. Jeg er veldig ekstrovert og åpen og ikke redd for å stille krav og fortelle hva jeg forventer i et forhold. Fordi jeg er «aggressiv» har de åpnet seg veldig. Og det har gjort at forholdene kunne gå i rett retning. Klart, for min del ble det slitsomt i lengden å alltid måtte være pådriver for samtaler. Men om du tror du vil trives med en sånn personlighet så er det bare å kjøre på. Jeg ville først og fremst sagt at vi trenger ikke å definere hva vi er. Men jeg trenger intimitet, fysisk kontakt og lidenskap. Og jeg vil date deg ute IRL. Ja det er viktig å etterhvert vise seg offentlig, for meg har det veldig mye å si at man tør å vise andre at vi liker hverandre. Klart jeg blir superlei meg han ikke vil mer fremover, eller at relasjonen vi har sammen blir litt vanskelig. Men jeg håper han blir mer og mer glad i meg og at jeg tar det i hans tempo akkurat nå. Det kan jo gå ett par år før man flytter sammen, men det å bli kjærester, det vil jeg vite etterhvert. Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 WhisperingWind skrev (6 timer siden): Steg å vise dere ute? Man kan da date noen i offentligheten uten definere dere som kjærester👀 Jeg har datet en fyr et par mnd og vi har ikke sagt at vi er det ene eller det andre, men vi går ut offentlig, kysser på restaurant og gata og holder hender ute. Og at han allerede begynner å prate om håp om å bli gode venner hadde for min del vært turn off. Jeg er ikke venner med folk jeg har datet eller vært i forhold med i etterkant. Kan separeres vennlig, men jeg verken prater eller henger med dem. Har dog datet noen introverte. Jeg er veldig ekstrovert og åpen og ikke redd for å stille krav og fortelle hva jeg forventer i et forhold. Fordi jeg er «aggressiv» har de åpnet seg veldig. Og det har gjort at forholdene kunne gå i rett retning. Klart, for min del ble det slitsomt i lengden å alltid måtte være pådriver for samtaler. Men om du tror du vil trives med en sånn personlighet så er det bare å kjøre på. Jeg ville først og fremst sagt at vi trenger ikke å definere hva vi er. Men jeg trenger intimitet, fysisk kontakt og lidenskap. Og jeg vil date deg ute IRL. 🥰 Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Noen andre som vil svare meg på dette? Han vil ta det sakte, ikke si det til "verden" enda, men vi prater om å gå turer etterhvert, kanskje reise osv. Han sier også at ingen av oss vet riktig hvordan det blir fremover, å da blir jeg automatisk litt bekymret. Jeg tror om jeg haster, får han panikk, så jeg må prøve å holde roen og hans tempo. Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen andre som vil svare meg på dette? Han vil ta det sakte, ikke si det til "verden" enda, men vi prater om å gå turer etterhvert, kanskje reise osv. Han sier også at ingen av oss vet riktig hvordan det blir fremover, å da blir jeg automatisk litt bekymret. Jeg tror om jeg haster, får han panikk, så jeg må prøve å holde roen og hans tempo. Anonymkode: 63dcc...47e Ingen kan spå for deg. Du må selv bestemme om du vil date et sky rådyr, som løper til skogs for det minste. Han er enten utrolig lite på, har små behov, lite sosiale evner, eller holder deg sånn passe varm. Ikke ta for gitt at han blir en bedre versjon etterhvert, men forhold deg til det du ser. Anonymkode: 9f3a4...4f4 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ingen kan spå for deg. Du må selv bestemme om du vil date et sky rådyr, som løper til skogs for det minste. Han er enten utrolig lite på, har små behov, lite sosiale evner, eller holder deg sånn passe varm. Ikke ta for gitt at han blir en bedre versjon etterhvert, men forhold deg til det du ser. Anonymkode: 9f3a4...4f4 Tenker jeg hvertfall ikke må ødelegge med å bli panisk, mase eller få han til å føle seg kvalt. Han vil bruke god tid og har sagt det er ødeleggende for han å rase for fort inn i ting. Vi ses bare nå annenhver uke fordi vi begge har barn vi ikke helt vil involvere oss med enda. Men tenker at jeg vil spørre han om å bli med ut spise, gjøre noe koselig sammen. Når skal man vente fremgang eller ta praten om at vi offensielt holder på? Mange menn blir usikre med tiden, akkurat som at de egentlig bare vil ha noe uforpliktende greie. Samtidig har hvertfall han her og jeg blitt enige om at vi ikke skal rote med andre, så vi er eksklusive. At vi kun har hatt sex ei gang ligger mye i at jeg ikke går på prevensjon enda og at han er veldig ødelagt av tidligere forhold. Men vet at han kommer lett og får tenning rundt meg, så må vel bare få han litt tryggere på et vis? Anonymkode: 63dcc...47e
exictence Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen andre som vil svare meg på dette? Han vil ta det sakte, ikke si det til "verden" enda, men vi prater om å gå turer etterhvert, kanskje reise osv. Han sier også at ingen av oss vet riktig hvordan det blir fremover, å da blir jeg automatisk litt bekymret. Jeg tror om jeg haster, får han panikk, så jeg må prøve å holde roen og hans tempo. Anonymkode: 63dcc...47e Vi er forskjellige. Jeg føler meg mer lik @WhisperingWind, men tror kanskje det likevel ikke er fasiten for deg, som hun jo også påpeker. Virker som han er litt engstelig for å vise "verden" at dere dater nå, siden det ikke er 100% sikkert at det blir dere. Han er kanskje litt engstelig og opptatt av hva andre skal tenke og tro dersom alle han dater blir tatt inn i den varmen med en gang. ? Ja, jeg tror du gjør det rett i å holde roen og hans tempo. Samtidig som du gir uttrykk for hva du tenker, og viser dine behov. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når skal man vente fremgang eller ta praten om at vi offensielt holder på? Det er veldig forskjellig. Jeg kan kalle han ganske raskt for kjæresten min. Så tenker jeg det er opp til han og si og gi uttrykk for det han tenker. Kan også si at jeg ser på oss nå som kjærester. Kanskje etter 4-5 treff. Tror ikke jeg spør så mye. Det føler jeg er opp til han og visse og si. Så får vi se hvordan det går. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange menn blir usikre med tiden, akkurat som at de egentlig bare vil ha noe uforpliktende greie. Samtidig har hvertfall han her og jeg blitt enige om at vi ikke skal rote med andre, så vi er eksklusive. Det tar jeg som en selvfølge at man ikke roter med andre så lenge vi dater. Det er heller ikke noe å si, synes jeg. Jeg bare forventer det. Om det kommer frem at det ikke er tilfelle, så vil jeg vel ikke ha denne fyren. AnonymBruker skrev (2 timer siden): At vi kun har hatt sex ei gang ligger mye i at jeg ikke går på prevensjon enda og at han er veldig ødelagt av tidligere forhold. Men vet at han kommer lett og får tenning rundt meg, så må vel bare få han litt tryggere på et vis? Anonymkode: 63dcc...47e At ikke du går på prevensjon enda. Har det noe å si? Han bør jo uansett bruke kondom hvis det er sex mellom to som bare har daten en liten stund.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Skrevet 8. november 2023 Ville nok fått igang noen ordentlige samtaler med han og sett om han evner å reflektere og vise seg sårbar. Jeg tviler sterkt på at kona bare dro, jeg tror nok mer at han ikke fikk med seg alle de år som førte fram til at hun "plutselig" dro. Det er og 4 år siden han var i et forhold, og da tydeligvis et langvarig forhold han syntes var bra - og er skadd etter det?? Har han reflektert noe som helst over sin rolle i det? Anonymkode: d7476...573 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Skrevet 8. november 2023 exictence skrev (1 time siden): Vi er forskjellige. Jeg føler meg mer lik @WhisperingWind, men tror kanskje det likevel ikke er fasiten for deg, som hun jo også påpeker. Virker som han er litt engstelig for å vise "verden" at dere dater nå, siden det ikke er 100% sikkert at det blir dere. Han er kanskje litt engstelig og opptatt av hva andre skal tenke og tro dersom alle han dater blir tatt inn i den varmen med en gang. ? Ja, jeg tror du gjør det rett i å holde roen og hans tempo. Samtidig som du gir uttrykk for hva du tenker, og viser dine behov. Det er veldig forskjellig. Jeg kan kalle han ganske raskt for kjæresten min. Så tenker jeg det er opp til han og si og gi uttrykk for det han tenker. Kan også si at jeg ser på oss nå som kjærester. Kanskje etter 4-5 treff. Tror ikke jeg spør så mye. Det føler jeg er opp til han og visse og si. Så får vi se hvordan det går. Det tar jeg som en selvfølge at man ikke roter med andre så lenge vi dater. Det er heller ikke noe å si, synes jeg. Jeg bare forventer det. Om det kommer frem at det ikke er tilfelle, så vil jeg vel ikke ha denne fyren. At ikke du går på prevensjon enda. Har det noe å si? Han bør jo uansett bruke kondom hvis det er sex mellom to som bare har daten en liten stund. Vi har det veldig godt nå, han tar hjertesmilefjes og kysstegn til meg i mld og er veldig kosete når vi er sammen. Jeg må nok bare stole på meg selv at han vil dette, så jeg kan være trygg på det. Tror det kommer til å utvikle seg bra med denne følelsen jeg har. Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 5.59): Noen andre som vil svare meg på dette? Han vil ta det sakte, ikke si det til "verden" enda, men vi prater om å gå turer etterhvert, kanskje reise osv. Han sier også at ingen av oss vet riktig hvordan det blir fremover, å da blir jeg automatisk litt bekymret. Jeg tror om jeg haster, får han panikk, så jeg må prøve å holde roen og hans tempo. Anonymkode: 63dcc...47e Jeg kjenner meg litt igjen her. En måned er ikke så veldig lenge, og i tillegg har han barn, da tar man flere hensyn. Jeg har barn og ønsker å skjule dating for offentligheten mens man fortsatt blir kjent, for å skjerme barna. Jeg vil unngå at jeg blir observert på restaurant tidlig i datingen, og så får barna vite det via sladder, enten via andre barn eller voksne som spør meg med de i nærheten. Når jeg føler meg trygg på mannen og relasjonen, da har jeg null problem med å vise meg ute sammen. Jeg liker å ta det rolig, nyte tiden og unngå «mas» utenfra. (En mann som presser på for å få opp tempoet risikerer at jeg trekker meg fra relasjonen.) Anonymkode: 82f60...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner meg litt igjen her. En måned er ikke så veldig lenge, og i tillegg har han barn, da tar man flere hensyn. Jeg har barn og ønsker å skjule dating for offentligheten mens man fortsatt blir kjent, for å skjerme barna. Jeg vil unngå at jeg blir observert på restaurant tidlig i datingen, og så får barna vite det via sladder, enten via andre barn eller voksne som spør meg med de i nærheten. Når jeg føler meg trygg på mannen og relasjonen, da har jeg null problem med å vise meg ute sammen. Jeg liker å ta det rolig, nyte tiden og unngå «mas» utenfra. (En mann som presser på for å få opp tempoet risikerer at jeg trekker meg fra relasjonen.) Anonymkode: 82f60...6e6 Jeg tenker jeg bare må ta det rolig. Som du sier, så får nok han fort og lett avsmak om jeg krever for mye nå. Vil han skal bli lett glad i meg, få god energi av å være hos meg. Han sier hsn gjerne kunne tenkt å gå ute til våren, vise oss men ikke fortelle ungene det fort. Håper han ville vist meg om han ikke var interessert og jeg hadde merket det. Han tar hjeteansikt og kyss. Samtidig sier han at han nok aldri vil bli skikkelig forelsket igjen, men håper det kan komme. Om jeg jobber godt og bra med han❤️ Anonymkode: 63dcc...47e 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker jeg bare må ta det rolig. Som du sier, så får nok han fort og lett avsmak om jeg krever for mye nå. Vil han skal bli lett glad i meg, få god energi av å være hos meg. Han sier hsn gjerne kunne tenkt å gå ute til våren, vise oss men ikke fortelle ungene det fort. Håper han ville vist meg om han ikke var interessert og jeg hadde merket det. Han tar hjeteansikt og kyss. Samtidig sier han at han nok aldri vil bli skikkelig forelsket igjen, men håper det kan komme. Om jeg jobber godt og bra med han❤️ Anonymkode: 63dcc...47e For meg er det ett rødt flagg når noen sier at de aldri kommer til å bli forelsket igjen, da hadde jeg følt meg som nr 2, og alltid tvilt på hans følelser. Anonymkode: b67f1...bdc 4 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Skrevet 9. november 2023 Jeg hadde ikke orket å måtte «jobbe med» en mann og sitte å vente på at de rette følelsene skulle dukke opp ved hjelp av en ensidig innsats fra min side. Han høres ikke ut som interessert i annet enn vennskap. Og å vente til VÅREN med å gå ute? Jeg tror du har godt av å fokusere på alt annet i livet og å møte andre, enn å obsesse med denne mannen. (Det er vel dere som har barn som går i samme klasse og..) Hele opplegget høres ut som en usunn hekt. Hjerter og kyssesmiley betyr ikke noe, aktive og gjensidig likeverdige handlinger betyr noe. Anonymkode: 5c3fb...fba 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Skrevet 10. november 2023 Orker ikke sånt tull. Jeg blir bare lei meg og usikker, når menn vingler på den måten. Kal ikke være sånn i starten av relasjoner. Da skal man bare være glad for all kontakt tenker jeg Anonymkode: ee06c...8c8 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #16 Skrevet 10. november 2023 Kommentaren om at han gjerne vil være venner om dette ikke går veien, i tillegg til at han sier at han nok aldri vil bli forelsket igjen, tror jeg ville vært nok til at jeg ikke satset på noe sånt som dette. Det blir så åpenbart at han ikke har nok følelser, prøver bare å få til noe, og det blir så halvhjertet. Hadde ikke orket. Anonymkode: 10e31...564 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #17 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kommentaren om at han gjerne vil være venner om dette ikke går veien, i tillegg til at han sier at han nok aldri vil bli forelsket igjen, tror jeg ville vært nok til at jeg ikke satset på noe sånt som dette. Det blir så åpenbart at han ikke har nok følelser, prøver bare å få til noe, og det blir så halvhjertet. Hadde ikke orket. Anonymkode: 10e31...564 Jeg vet om tilfeller det skjer. Han er veldig åpen om at vi skal fungere godt sammen. Under ei uke siden pratet vi om flytting på sikt, men at det blir lenge til. Vi skal bruke god tid å da har han også sjansen til å få følelsene mer frem. Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #18 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde ikke orket å måtte «jobbe med» en mann og sitte å vente på at de rette følelsene skulle dukke opp ved hjelp av en ensidig innsats fra min side. Han høres ikke ut som interessert i annet enn vennskap. Og å vente til VÅREN med å gå ute? Jeg tror du har godt av å fokusere på alt annet i livet og å møte andre, enn å obsesse med denne mannen. (Det er vel dere som har barn som går i samme klasse og..) Hele opplegget høres ut som en usunn hekt. Hjerter og kyssesmiley betyr ikke noe, aktive og gjensidig likeverdige handlinger betyr noe. Anonymkode: 5c3fb...fba Vi vil vente med å vise oss. Grunnen til at det stoppet opp litt for oss var fordi jeg fikk en uteblitt menstruasjon, han innrømte det satt en stopper, men så fort den vises negativ så begynner vi på scratch. For bare ei uke siden, før ventet mens så kriblet det skikkelig i kroppen sa han. Vi har også planer langt frem. Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #19 Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde ikke orket å måtte «jobbe med» en mann og sitte å vente på at de rette følelsene skulle dukke opp ved hjelp av en ensidig innsats fra min side. Han høres ikke ut som interessert i annet enn vennskap. Og å vente til VÅREN med å gå ute? Jeg tror du har godt av å fokusere på alt annet i livet og å møte andre, enn å obsesse med denne mannen. (Det er vel dere som har barn som går i samme klasse og..) Hele opplegget høres ut som en usunn hekt. Hjerter og kyssesmiley betyr ikke noe, aktive og gjensidig likeverdige handlinger betyr noe. Anonymkode: 5c3fb...fba Han får ikke følelser umiddelbart, han må bruke tid. Han er veldig tilbakeholden og vil ha god tid til å kjenne. Det satt han pris på at jeg ville bruke den tiden, så det kan bygge seg naturlig opp. Mange som starter som venner, så utvikler det seg til kjærlighet. Så tull at følelser må dukke opp tidlig. Vi har også planer om tur til våren, få gjort litt annet enn å sitte i stua på denne mørke årstiden. Ts Anonymkode: 63dcc...47e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #20 Skrevet 10. november 2023 Du har jo allerede forklaringen på alt denne mannen tenker og sier, så hvorfor lagde du tråden? Du mangler litt evnen til å distansere deg, føler jeg. Anonymkode: 9f3a4...4f4 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå