Gå til innhold

Samboeren min vil ha barn, jeg er for gammel…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år. Jeg er 45 år jeg har tre barn. Et voksent barn og to i ungdomsskole alder. Han har ingen. Ytret ønske om barn da vi ble sammen, jeg sa kanskje… 

Årene gikk og når jeg ser hvordan han har behandlet mine bare, vi har forskjellig syn på barneoppdragelse, han er lat og jeg ønsker ikke å bli alenemor en gang  til om det skulle skje. 
jeg sa fra for fem år siden at det ikke ble fler barn fra min side. Han valgte å bli. 
I det siste har det vært mye babyer i familien hans. Og jeg merker en endring. Han kommer med stikk hele tiden. At livet ble ikke som han hadde sett for seg, han har ingen etter seg. Har til og med sagt jeg har lurt han i forhold til å ville ha barn. Gruer meg bare til å se på tv når det omhandler babyer så sitter han å sukker. Det er sårt… skjønner selfølgelig at han vil ha barn at det er en sorg. Men han drar heller ikke fra meg.. han er 40år. 
skal jeg forlate han slik at han har en mulighet til å rinne seg noen å få barn med eller er det hans ansvar ?? 
Helt ærlig så tror jeg ikke han hadde blitt en god far engang, han skjønner ikke hva det innebærer. 

Anonymkode: 78f03...1f5

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vært sammen i 10 år. Jeg er 45 år jeg har tre barn. Et voksent barn og to i ungdomsskole alder. Han har ingen. Ytret ønske om barn da vi ble sammen, jeg sa kanskje… 

Årene gikk og når jeg ser hvordan han har behandlet mine bare, vi har forskjellig syn på barneoppdragelse, han er lat og jeg ønsker ikke å bli alenemor en gang  til om det skulle skje. 
jeg sa fra for fem år siden at det ikke ble fler barn fra min side. Han valgte å bli. 
I det siste har det vært mye babyer i familien hans. Og jeg merker en endring. Han kommer med stikk hele tiden. At livet ble ikke som han hadde sett for seg, han har ingen etter seg. Har til og med sagt jeg har lurt han i forhold til å ville ha barn. Gruer meg bare til å se på tv når det omhandler babyer så sitter han å sukker. Det er sårt… skjønner selfølgelig at han vil ha barn at det er en sorg. Men han drar heller ikke fra meg.. han er 40år. 
skal jeg forlate han slik at han har en mulighet til å rinne seg noen å få barn med eller er det hans ansvar ?? 
Helt ærlig så tror jeg ikke han hadde blitt en god far engang, han skjønner ikke hva det innebærer. 

Han har god tid på å bli far hvis det er det viktigste for ham men at du er ferdig som 45åring og at du også sa fra om dette for 5år siden så får han ta det på seg selv. Han valgte og bli værende så får han slutte og syte og heller prøve å være en god farsfigur for sine stebarn.

Anonymkode: c9b71...97f

• Liker 17
  • Nyttig 15
Skrevet

Han har sikkert noen gode egenskaper også, men jeg ser ikke helt hvorfor man er sammen med en som man på visse områder, av vesentlig betydning, er så negativ til.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ut som en skikkelig vanskelig situasjon du er i, TS. Når du gav endelig beskjed om at det ikke blir flere barn for 5 år siden skal du ikke føle på noe dårlig samvittighet. Det virker som en stor belastning å ha hengende over seg. Samtidig kan det jo være at det bare er en fase han må gjennom.

Han er uansett en godt voksen mann, så jeg ville satt meg ned med han og sagt at han enten må forsone seg med et liv uten egne biologiske barn eller dra. 

Anonymkode: de685...d97

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Dette er ikke levelig for deg, det å stadig oppleve stikk til deg for noe du har vært redelig på. Gru seg til hverdagen pga det. Jeg hadde tatt en prat og lm det ikke gir seg, rett og slett gjort det slutt på forholdet. Det å ville ha barn er en sterk følelse og ønske, og jeg tror ikke han blir lykkelig uten - og du er ikke ansvarlig for hans lykke der…

Anonymkode: e80bc...6ab

• Liker 9
Skrevet

Barneønske trumfer alltid partner. Han bør finne en ny som kan gi det livet han ønsker.

Anonymkode: f8842...97c

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Han får respektere ditt valg og din alder eller gå. Han har selv valgt bort barn. Han visste da dere ble sammen at du ikke ville ha flere barn men valgte likevel å bli. Hans valg. Kan ikke klandre deg.

Anonymkode: 54634...ed4

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har til og med sagt jeg har lurt han i forhold til å ville ha barn.

Du får si til han at han står helt fritt til å gå.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hans ansvar. Om du ikke vil ha barn med han, ikke få det.

Du får være streng med han hver gang han sukker og akker seg. Si at dem ballen er død, du vil ikke ha flere barn. Ferdig snakka.

Anonymkode: f3324...dc4

• Liker 8
Skrevet

Hans ansvar. Han må slutte å syte, eller dra og finne seg noen å få barn med. Du kan ikke gjøre noe fra eller til her.

Anonymkode: 800bf...052

• Liker 7
Skrevet

Her er vel løpet uansett kjørt med relativt stor sikkerhet. Selv om kvinner på 45 kan få barn, skal det ganske mye flaks til for å bli gravid i den alderen. 
Han får finne seg ny dame om han vil ha barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du får være krystallklar på at han har to valg, han kan velge å bli i forholdet med de forutsetninger det har og avstå fra kommentarer og furting (sorry men det ER furting om han velger bli) eller dere kan avslutte forholdet og han står fritt til å skape sin ønskede fremtid med noen som har samme ønsker som han men DU ønsker IKKE at dette er et stadig tilbakevendende tema og så må du også ta eierskap til forholdets art og gjøre slutt på det om dette ikke resulterer i at han går en runde med seg selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager å måtte si det, men her er nok sjansen stor for at han er på utkikk etter ny partner. Det som avgjør om han drar fra deg er kvaliteten på de kvinnene han har mulighet til å erstatte deg med.

Skrevet

Ser ikke noen annen løsning enn at han enten slutter å sutre eller forlater deg og satser på å finne en dame som er (minst) 5 år yngre enn han selv, slik at hun fremdeles er fruktbar. 

PS. Han kan sikkert bli en bedre far enn stefar. Det er ikke så uvanlig, tror jeg. Det er noe annet å bli pappa til et eget barn.

Anonymkode: 9fe1f...acd

• Liker 5
Skrevet

Leser mellom linjene at han ikke er særlig grei med dine barn fra før? 

Anonymkode: 976b9...0e6

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Eggdonasjon i utlandet med deg eller eggdonsjon med surrogat er vel de mulighetene han har om han skal bli og ha barn. Her må dere bare ta en ordentlig prat, finne ut av det eller la han gå.  

Anonymkode: c3c88...284

Skrevet

Da hadde jeg sagt: du står fritt til å dra ut i verden for å få barn, men sitt ikke her å furt for noe du fikk beskjed om for fem pr siden.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker at du får være krystallklar på at han har to valg, han kan velge å bli i forholdet med de forutsetninger det har og avstå fra kommentarer og furting (sorry men det ER furting om han velger bli) eller dere kan avslutte forholdet og han står fritt til å skape sin ønskede fremtid med noen som har samme ønsker som han men DU ønsker IKKE at dette er et stadig tilbakevendende tema og så må du også ta eierskap til forholdets art og gjøre slutt på det om dette ikke resulterer i at han går en runde med seg selv. 

100% enig!

Skrevet

Liker du denne mannen?

Elles så synest eg at han også er for gamal til å få barn.

• Liker 1
Skrevet

Du får fortelle han i klartekst at han må slutte å la konsekvensen av eget valg gå ut over deg. 

Enten får han bestemme seg for at han vil ha barn, og gå fra deg for å finne en å få barn med. 
Eller så får han skjerme deg fra sin sutring og høylytte markering av at han ønsker seg barn likevel. 

Anonymkode: 55f8b...39a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Enten må han slutte å sutre, eller må han finne seg en kvinne som vil ha barn. Kan ikke høre på den sutringen i åresvis fremover? 

Anonymkode: 7826a...4ca

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...