AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Jeg har en helt ny komfyr, og har klart å få smeltet plast på en av kokeplatene😢 Jeg har hatt min gamle komfyr i 15 år, uten å få en eneste skramme på koketoppen, også klarer jeg altså dette kunststykket på en helt ny komfyr.. Jeg er så lei meg! Jeg skulle tørke av en bitteliten matbit for å unngå flekk, også bruker jeg altså en microfiberklut som smelter rett inn i koketoppen! Og det er en stor flekk der nå, med smeltet plast😭 Ikke har jeg skrape heller, det må jeg få kjøpt imorra. Men nå er det kanskje for sent allerede? Er kokeplaten ødelagt? For det første er det dritkjipt utseendemessig, men det er ekstra kjipt om jeg ikke kan bruke den platen, det er selvsagt den største, som man bruker til stekepanner o.l.. Har dere noen gode råd? Jeg griner😭 Anonymkode: 207e2...5e6 2
Maskinfører Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Det skal nok gå helt bra skal du se 😉 3
Rosa Gnom Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en helt ny komfyr, og har klart å få smeltet plast på en av kokeplatene😢 Jeg har hatt min gamle komfyr i 15 år, uten å få en eneste skramme på koketoppen, også klarer jeg altså dette kunststykket på en helt ny komfyr.. Jeg er så lei meg! Jeg skulle tørke av en bitteliten matbit for å unngå flekk, også bruker jeg altså en microfiberklut som smelter rett inn i koketoppen! Og det er en stor flekk der nå, med smeltet plast😭 Ikke har jeg skrape heller, det må jeg få kjøpt imorra. Men nå er det kanskje for sent allerede? Er kokeplaten ødelagt? For det første er det dritkjipt utseendemessig, men det er ekstra kjipt om jeg ikke kan bruke den platen, det er selvsagt den største, som man bruker til stekepanner o.l.. Har dere noen gode råd? Jeg griner😭 Anonymkode: 207e2...5e6 Det du kan gjøre er å sette platene på full guffe og la plasten "brenne" for så å skrape/ ta det bort. Bare vær tilstedet og luft mye samtidig som du gjør dette så får du nok bort det meste. Ødelagt er den ikke,men kan jo sette smak på maten. Så ville prøvd å "brenne" bort plasten først.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #4 Skrevet 7. november 2023 Maskinfører skrev (13 minutter siden): Det skal nok gå helt bra skal du se 😉 Hvordan da? Har du noen råd? Ikke spesielt gøy å ha potensielt ødelagt en dyr, ny komfyr. Anonymkode: 207e2...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Skrevet 7. november 2023 Rosa Gnom skrev (12 minutter siden): Det du kan gjøre er å sette platene på full guffe og la plasten "brenne" for så å skrape/ ta det bort. Bare vær tilstedet og luft mye samtidig som du gjør dette så får du nok bort det meste. Ødelagt er den ikke,men kan jo sette smak på maten. Så ville prøvd å "brenne" bort plasten først. Takk for tips, skal prøve🙂 Anonymkode: 207e2...5e6
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #6 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan da? Har du noen råd? Ikke spesielt gøy å ha potensielt ødelagt en dyr, ny komfyr. Anonymkode: 207e2...5e6 Du må ha en sånn evt kan du bruke sparkelskje evt snøskrape ta det ut over dagen/ettermiddagen 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Skrevet 7. november 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Du må ha en sånn evt kan du bruke sparkelskje evt snøskrape ta det ut over dagen/ettermiddagen Tenker du jeg skal prøve å varme opp plasten før jeg skraper? Anonymkode: 207e2...5e6 1
Rosa Gnom Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Kanskje prøve noe slikt i linken istedet for å brenne det bort. Her
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du jeg skal prøve å varme opp plasten før jeg skraper? Anonymkode: 207e2...5e6 Når plast er smeltet er den lett og skrape bort med tiden vil alt være helt borte har gjort dette i forbindelse med steking av Grandiosa og jeg har kommet borti en plate riktignok 45 år gammel komfyr men det går bort 😉 har du bilde da ? 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Rosa Gnom skrev (20 minutter siden): Kanskje prøve noe slikt i linken istedet for å brenne det bort. Her Ja jeg leste litt der, og så bare at plast og sukker må skrapes bort med en gang, hvis ikke kan platen være ødelagt😕 Anonymkode: 207e2...5e6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Maskinfører skrev (20 minutter siden): Når plast er smeltet er den lett og skrape bort med tiden vil alt være helt borte har gjort dette i forbindelse med steking av Grandiosa og jeg har kommet borti en plate riktignok 45 år gammel komfyr men det går bort 😉 har du bilde da ? Du mener at jeg skal skrape på kald plate? Ikke varme opp plasten/platen først? Også bare håpe at jeg får bort litt og litt over tid? Håper du har rett i at det går bort. Anonymkode: 207e2...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Plasten er skikkelig fastbrent. Vil en komfyrskrape lage masse riper? Anonymkode: 207e2...5e6 2
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener at jeg skal skrape på kald plate? Ikke varme opp plasten/platen først? Også bare håpe at jeg får bort litt og litt over tid? Håper du har rett i at det går bort. Anonymkode: 207e2...5e6 Mener du kan prøve og skrape av forsiktig først med skrape også prøve og sette på litt varme evt en hårføner om du har
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Plasten er skikkelig fastbrent. Vil en komfyrskrape lage masse riper? Anonymkode: 207e2...5e6 Ikke om du er forsiktig
Maskinfører Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du mener at jeg skal skrape på kald plate? Ikke varme opp plasten/platen først? Også bare håpe at jeg får bort litt og litt over tid? Håper du har rett i at det går bort. Anonymkode: 207e2...5e6 Fra power Hvordan fjerne smeltet plast fra komfyr? Smeltet plastikk og sukker må fjernes umiddelbart med en komfyrskrape. Hvis dette ikke blir gjort, kan platetoppen bli skadet, og det blir veldig vanskelig å få det bort senere. Du finner et stort utvalg av både skraper og mikrofiberkluter i vårt utvalg av tilbehør for komfyr og ovn.
Rosa Gnom Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 Se på denne. Vet ikke om det faktisk virker,men tror det ifølge kommentarfeltet. Er verdt ett forsøk ialefall. Trenger bare bakepulver,edikk og en klut.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 Maskinfører skrev (32 minutter siden): Fra power Hvordan fjerne smeltet plast fra komfyr? Smeltet plastikk og sukker må fjernes umiddelbart med en komfyrskrape. Hvis dette ikke blir gjort, kan platetoppen bli skadet, og det blir veldig vanskelig å få det bort senere. Du finner et stort utvalg av både skraper og mikrofiberkluter i vårt utvalg av tilbehør for komfyr og ovn. Ja dette leste jeg, og det var da jeg tenkte løpet var kjørt, siden jeg ikke hadde noen skrape tilgjengelig her. Får ikke gjort mer med den før imorra😕 Men tusen takk for tips! Anonymkode: 207e2...5e6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 Rosa Gnom skrev (28 minutter siden): Se på denne. Vet ikke om det faktisk virker,men tror det ifølge kommentarfeltet. Er verdt ett forsøk ialefall. Trenger bare bakepulver,edikk og en klut. Tusen takk for tips! ❤️ Anonymkode: 207e2...5e6
newman01 Skrevet 7. november 2023 #19 Skrevet 7. november 2023 Blir det varmt nok til å smelte plastikk på en induksjonskoketopp? Har aldri klart det selv, men det er kanskje fordi jeg bruker våt klut. Aldri tenkt over at jeg kan brenne fast kluten
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #20 Skrevet 7. november 2023 I dag lærte jeg at microfiber er plast og at det smelter på komfyren, håper det går bra med ovnen din ts! Anonymkode: 8b5d3...e38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå