AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Hvordan skal man hjelpe en 1 åring med tett nese uten at det blir kamp? Ungen klikker bare hun ser nesesugeren og vi må fysisk holde henne fast for å få renset nesen. Gjør veldig vondt i mamma og pappahjertet, men hun får jo såvidt puste stakkars. Noen tips til hvordan vi kan gjøre det litt mer «gøy»? Anonymkode: 8308f...d51
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Nesesuger...? Kan dere ikke heller bruke litt saltvannsspray? Anonymkode: f0480...50e 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nesesuger...? Kan dere ikke heller bruke litt saltvannsspray? Anonymkode: f0480...50e Bruker det først, og det er da kampen begynner.. nesesugeren er det såvidt vi får brukt for ungen er hysterisk. Anonymkode: 8308f...d51
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Bruker dere sånn med batteri eller en "analog" en? Anonymkode: 32b16...0ba
Rotemor Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 (endret) Dere får ta en ny vurdering på hvor viktig det er. Kanskje ditt behov er større enn barnets? Endret 6. november 2023 av Rotemor 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Vi renser kun ett nesebor om gangen og neste etter en stund. De blir stresset om vi tar begge samtidig. Og så bruker vi saltvannsdråper, men da må de ligge bakover med hodet og det er ikke alltid så lett å få til. Dette er ikke egentlig et godt svar til deg for mine liker det heller ikke. Anonymkode: 32b16...0ba
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 Sånn er det er her også, men det får fort over, så vi velger å stå i det, også får han et klistremerke eler at vi gjør noe hyggelig etterpå Anonymkode: 0d057...640
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 Det er jo egentlig ikke nødvendig å bruke. Har aldri brukt det på mine for de ble krakilske. Men de har klart seg gjennom mang en heftig forkjølelse likevel. Anonymkode: 1d8b4...d15 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #9 Skrevet 7. november 2023 Med ett av barna så hjalp det å tøyse og leke med nesesugeren, at hun fikk holde og se på den og at vi puttet den i nesa uten å bruke den sånn at det ikke alltid var ubehagelig. Jeg tror ikke hun forstod at den hjalp da hun var ett år, men hun syntes den var helt ok, og gråt ikke. Det var flaks, for hun var også veldig plaget med tett nese som gikk utover søvn og mat. Med det andre barnet så brukte vi den ikke fordi hun ble helt hysterisk. Tøys og lek var ikke i nærheten av å ha noen effekt. De gangene vi prøvde, syns jeg ikke at det hjalp særlig heller. Det må i så fall være at hun gråt så mye at det kom masse snørr ut (men snørrproduksjonen økte jo ifbm gråten også). Når det er slik, syns jeg ikke det er verdt det. Dette barnet har heller ikke vært plaget med bihulebetennelser og ørebetennelser slik som søsteren. Anonymkode: a8122...b98
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Ingen gode tips, min liker det heller ikke. Lar henne leke litt med nesesugeren og suger henne litt på mage og armer med den for å ufarliggjøre, men det hjelper ikke 😆 må bare tenke at det blir bedre etter kampen og gi masse kos og trøst. Anonymkode: 6cc06...7fa
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Måtte google. Aldri hørt om. Jeg tenker at det der er enda en unødvendig dings noen har funnet på for å tjene penger på unge foreldre .. Mine har vært temmelig fulle av snott de og, oppigjennom årene. Vi lærte dem å blåse i et papir. Eksempelets makt, først mamma med elefantlyder og grimaser. Og så lille sin tur. Tok to minutter med en del fliring så var konseptet inne. Anonymkode: 9b223...4eb 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Vi ga opp, var umulig å få til uten å være redd for å skade ungen i prosessen. Og følte ikke at det hadde nok effekt til at det var verdt det. Ble og ekstra mye snørr fordi hun gråt så mye. Prøvde også lek og at hun fikk bruke nesesuger selv, bruke på bamsen, på oss osv. Veldig gøy, men med en gang den nærmet seg hennes nese og vi holdt den var det fullstendig panikk. Litt saltvannsnesespray (sånn helt vanlig saltvann i nesesprayflaske fra apoteket ikke Otrivin for baby) får vi nå til å spraye om vi er raske, 1,5 år nå. Anonymkode: b398f...f03
Saltwatertaffy Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Vi har en sånn «manuell» nesesuger, som man klemmer på. Den bruker hun å få som leke på stellebordet, og så erter vi henne litt med den. Blåser litt luft i ansiktet, tar den litt i nesen, litt bak øret og tøyser litt. Og gjør det litt på oss selv når hun ser på også, og ler etterpå. Da har det gått forholdsvis greit. Hun var også helt hysterisk før, når vi kun dro fram denne når vi faktisk skulle bruke den.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan skal man hjelpe en 1 åring med tett nese uten at det blir kamp? Ungen klikker bare hun ser nesesugeren og vi må fysisk holde henne fast for å få renset nesen. Gjør veldig vondt i mamma og pappahjertet, men hun får jo såvidt puste stakkars. Noen tips til hvordan vi kan gjøre det litt mer «gøy»? Anonymkode: 8308f...d51 Man bruker ikke nesesuger på en 1-åring. Du drypper saltvann i nesa. Anonymkode: f7101...7f1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Jeg holdt fast, mens jeg sa at det er fort over og han blir så mye bedre etterpå, trøstet. Tok ikke lang tid før det var mer enn ok at jeg brukte den, han forsto at det ikke var vondt og bare en hjelp Anonymkode: 7f4a6...f4d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #16 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen gode tips, min liker det heller ikke. Lar henne leke litt med nesesugeren og suger henne litt på mage og armer med den for å ufarliggjøre, men det hjelper ikke 😆 må bare tenke at det blir bedre etter kampen og gi masse kos og trøst. Anonymkode: 6cc06...7fa Godt råd. Anonymkode: b331c...83e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #17 Skrevet 7. november 2023 Jeg brukte ikke det fordi begge barna ble helt krakilske av det, og jeg synes den bare fjernet snørr ytterst i nesa. Å bygge opp madrassen er mer hjelpsomt synes jeg. Anonymkode: 909e6...892
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #18 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg brukte ikke det fordi begge barna ble helt krakilske av det, og jeg synes den bare fjernet snørr ytterst i nesa. Å bygge opp madrassen er mer hjelpsomt synes jeg. Anonymkode: 909e6...892 Vårt barn på ett år sover så urolig om natten, at det er nytteløst å bygge opp. Da havner hun bare som en klump nederst i senga, eller med hodet i nedoverbakke. Vi har nettopp hatt en runde med forkjølelse, dryppet saltvann først og brukte så nesesuger. En måtte holde og en måtte gjøre den kjipe greia. Barnet hylskrek men gav seg så snart vi tok henne opp. Følte det var verdt skrikinga. Anonymkode: f3758...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå