Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer barnet mitt som snart er et halvt år. Jeg gikk opp mye i svangerskapet og går ikke ned. Jeg faster og spiser somregel bare lunsj(ca. 12 - 13:00 tiden) og middag(mellom 17:00 og 19:00). Jeg går mye tur og trener i blant. Likevel står vekten på stedet hvil. Har fastet i ca. 2 måneder og har mye melk. Vekten sitter som støpt på og det virker som om jeg virkelig må sulte meg for å se resultater? Noen tips?

Anonymkode: 7c18e...66a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ikke ned de siste ti kiloene førjeg sluttet å amme ved 15 mnd. Fortsatte å gå tur 2-3 timer daglig, men trente ellers ikke utover det. Duber bare 6 mnd inn. Tok iallefall meg 1,5 år for kroppen å konme tilbake (gikk også ned 5 kg ekstra på den tiden).

Anonymkode: 722ae...624

Skrevet

Sånn var det hos meg også. Gikk ikke ned et gram under amming, holdt på alt. Ordnet seg da jeg sluttet å amme.  Såå....det høres ut som om du lider samme skjebne - ikke stress med vektnedgang før du er ferdig med amming 🙏

Anonymkode: 0c3fa...3b5

Skrevet

Jeg gikk ikke ned noe da jeg ammet, og heller ikke etterpå. Men jeg jobbet heller ikke for det, trodde det ville komme av seg selv, noe jeg kan angre på i ettertid for barselskiloene har sittet som støpt 3 år etter fødsel. 

Anonymkode: bca11...fe5

Skrevet

Noen går ikke ned før de slutter å amme 

Anonymkode: e3c5c...f32

Skrevet

Du spiser ikke for lite da? Kanskje du må spise oftere men lettere måltider? Prøv å få inn mest mulig skritt hver dag og trening 3-5 ganger i uka. Trenger ikke være så lange økter. 

Uansett er vel noen som ikke går ned under amming. For min del var det motsatt. Gikk ned alle 20 kiloene jeg la på meg på 3-4 måneder. Nå skal det sies jeg hadde ekstremt mye vannvekt, så det kan ha noe å si.

Anonymkode: bf90c...b26

Skrevet

Jeg gikk ikke ned under amming, mistet kun vannvekten etter fødsel. Har alltid vært veldig slank, så det plagde meg at jeg ble værende 10 kg over startvekt mens "alle andre" som får barn virker som de raser ned til startvekt etter fødselen. Begynte å gå ned da jeg var nede i 1-2 amminger i døgnet. 

Det hadde ingenting å si hvor mye jeg spiste, hadde også lengre perioder der jeg telte kalorier og passet på å ligge i underskudd. Da dette ikke ga resultater så sluttet jeg helt å bry meg om hva jeg spiste, og vekten sto fremdeles på stedet hvil. Gikk ikke verken opp eller ned. 

Anonymkode: 9fe28...e49

Skrevet

Det der er hormonelt styrt, noen går masse ned når de ammer, andre går ikke ned før de stopper å amme.

Skrevet

Nå hadde jeg "bare" 8 kg ekstra etter fødselen og var per definisjon normalvektig, (i øvre sjiktet) men jeg begynte å gå ned først rundt 6 mnd etter fødselen. Tror ikke jeg gjorde noe annerledes. Til gjengjeld mistet jeg da 10-11 kg og fikk lavere vekt enn før graviditeten. 

Anonymkode: c495a...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...