AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Venninnen min er hos eksen sin hver helg og det virker som hun utnytter han. De slo opp for 6 år siden, hun har i dag en liten datter på to år med en annen mann. Faren til barnet er ikke med i bilde, det var et kortvarig forhold. Venninnen min og eksen slo opp fordi han nektet å ha barn. Hun var da i slutten av tredveårene. De gjenopptok kontakten etter at datteren til venninnen min ble født. Og siden har han fungert som en far for jenta. Venninne min sier at hun ikke har følelser for elsken og skal aldri tilbake til han. Han stakkars lever i håp. Han er en oppegående mann og i grunn veldig snill. Jeg tror han sliter med å gå videre i livet. Han har flere ganger tatt opp med både meg og samboeren min at han angrer på at han ga slipp på venninnen min og vil så gjerne ha henne tilbake i livet sitt. Datteren hennes ser han på som sin. Jeg har prøvd å veilede venninnen min til å finne ut av ting med han og hvis hun ikke ønsker å ha han i livet sitt så må hun gi helt slipp. Hun kan for eksempel ikke bruke han som sjåfør, barnevakt, kokk, hushjelp osv, det skjer flere ganger i uken i tillegg til hver helg. Hver helg skal hun på hytta med han. De har aldri hatt sex etter at de slo opp for seks år siden, det har begge bekreftet. Noe jeg tror på. En annen ting som gjør at jeg tror hun bruker eksen er at hun kan be han om penger til det ene og det andre, det er ikke lånepenger. I sommer betalte han sydenturen hennes. Det sender ut feil signaler til han. Hun har ikke særlig med familie, både julen i fjor og i år skal feires med eksen. Jeg føler at hun lurer han. Hun har full kontroll på han. Fyren er forsiktig og sjenert av seg, det kommer aldri til å bli en ny dame på han hvis ikke venninnen min holder seg unna. Med meg har hun vært helt ærlig og sagt at hun vil ha han i livet sitt pga. datteren og for at han stiller opp, men at det aldri vil bli dem igjen. Jeg klarer ikke å si det til eksen hennes, fordi jeg mener at den slags ærlighet må komme fra henne. Jeg unner henne og han alt godt, men føler at hun lurer denne stakkars mannen.. Kan hun være forelsket i han selv om hun ikke vet det helt selv? Eller er han bare en hun er glad i av andre årsaker? Hvordan kan jeg hjelpe dem på en fornuftig måte? Anonymkode: 402eb...cf5
Menchit Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 Selv om du ikke vil si det rett ut til eksen, så kan du fint gi råd om å få videre ettersom han selv tar initiativ til disse samtalene. Når det gjelder venninnen din, forklar henne i klartekst at hun gir han falske forhåpninger, hvor kjipt det er, og oppmuntre henne til å skape seg et nytt nettverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå