Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er skikkelig vanskelig. Har blitt kjent med en eldre kvinne her som sliter litt med å forstå grenser. Jeg har sagt mange ganger jeg er opptatt på dagen på jobb men hun ringer gang på gang bare for å slarve, snakke om drama eller spørre om noe tull, og hun bryr seg ikke at jeg sier jeg sitter i møter, alt handler om at hun skal få snakke om sitt. (hun er nå blokkert)

hun stikker nesa si i ting hun ikke har noe med og blir sur når jeg sier at jeg ikke liker det og nå har vi hatt en uenighet der dette skjedde på nytt. Hun elsker sladder og baksnakker sine venninner og egne barn med meg, og jeg vet så klart at hun gjør det samme mot meg. Men hun ser jo det ikke selv hvorfor jeg reagerer. 

Vi har hatt en uenighet hvor jeg satte grenser for henne på en direkte måte, og hun troppet opp på døra mi og begynte å snakke strengt til min lille sønn om uenigheten vår, min sønn ble forvirret og lei seg og hun ødelagte hele kvelden vår med dette styret sitt. Jeg sa ifra at hun ikke skal blande inn min sønn, men ingen unnskyldning å få.. Jeg har greid å glatte over og min sønn tror nå bare hun er en rar gammel dame... 😑

Nå er hun blokkert på facebook også men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få fred. Ønsker ikke at hun skal snakke med sønnen min mer ihvertfall. Hun blir bare forbannet om jeg sier noe så å sette grenser fungerer ikke, da blir hun bare mer klengete. 😥 Så utrolig ubehagelig. Tenkte jeg skulle advare folk om å slippe naboer inn på seg. Man vet aldri hva slags folk det er.. 

Anonymkode: 35ef0...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gi beskjed om at nå er det nok. Du tråkker over mine private grenser hele tiden og fornærmer så jeg vil ikke lengre ha kontakt med deg fordi du er så grenseløs frekk og ikke respekterer meg og mitt behov for privat liv og i tillegg angriper mitt barn som ikke har noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 1404b...e1d

• Nyttig 1
Skrevet

Si at om hun plager deg mer nå så må du søke om besøksforbud. 

Anonymkode: 90bf6...6de

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes dette er skikkelig vanskelig. Har blitt kjent med en eldre kvinne her som sliter litt med å forstå grenser. Jeg har sagt mange ganger jeg er opptatt på dagen på jobb men hun ringer gang på gang bare for å slarve, snakke om drama eller spørre om noe tull, og hun bryr seg ikke at jeg sier jeg sitter i møter, alt handler om at hun skal få snakke om sitt. (hun er nå blokkert)

hun stikker nesa si i ting hun ikke har noe med og blir sur når jeg sier at jeg ikke liker det og nå har vi hatt en uenighet der dette skjedde på nytt. Hun elsker sladder og baksnakker sine venninner og egne barn med meg, og jeg vet så klart at hun gjør det samme mot meg. Men hun ser jo det ikke selv hvorfor jeg reagerer. 

Vi har hatt en uenighet hvor jeg satte grenser for henne på en direkte måte, og hun troppet opp på døra mi og begynte å snakke strengt til min lille sønn om uenigheten vår, min sønn ble forvirret og lei seg og hun ødelagte hele kvelden vår med dette styret sitt. Jeg sa ifra at hun ikke skal blande inn min sønn, men ingen unnskyldning å få.. Jeg har greid å glatte over og min sønn tror nå bare hun er en rar gammel dame... 😑

Nå er hun blokkert på facebook også men vet ikke hva jeg skal gjøre for å få fred. Ønsker ikke at hun skal snakke med sønnen min mer ihvertfall. Hun blir bare forbannet om jeg sier noe så å sette grenser fungerer ikke, da blir hun bare mer klengete. 😥 Så utrolig ubehagelig. Tenkte jeg skulle advare folk om å slippe naboer inn på seg. Man vet aldri hva slags folk det er.. 

Det absolutt dummeste jeg har lest. Pleier du ofte å unngå enhver situasjon du opplevde ubehag i; var en kjip person på jobb - advarer folk mot å jobbe. Opplevde en frekk ansatt i en butikk; advar alle mot å gå i butikk igjen. 

Anonymkode: bac53...1c2

Skrevet

Du må være knallhard, og be damen respektere deg. 

Anonymkode: 578ea...ed0

Skrevet

Jeg har vært det, men det har ikke hjulpet med strenge kommentarer på at hun ikke skal ringe meg på dagene. Men hun mener at det ikke er å være respektløs, men at hun er "god og snill" siden hun bare vil prate. Hun fortsatte med det til tross for grenser fra meg. 🤷

Hun vinkler det som om at det er noe feil med meg som reagerer og setter grenser for henne. 

Blir skikkelig stressa av dette og føler meg plaget i mitt eget hjem, spesielt ubehagelig er det at hun snakker til sønnen min og gjør han engstelig også, og hun har jo ingen form for selvinnsikt. Hun mener 100% at jeg er sprø som vil ha fred og ro og som ikke liker /ønsker å høre slarv eller ha kommentarer på kropp og personlig helse. 

Jeg tror hun er ensom og er nå flau og såret over at jeg prøver å si ifra om mine behov. Antageligvis har ingen satt grenser for henne før siden hun reagerer sånn og ble så sint. 

Jeg ble så forbannet at jeg skalv når hun kom og skremte sønnen min sånn, og jeg trodde også at vi hadde løst konflikten men.. Hun måtte komme på døra og plage min sønn og da måtte jeg så klart si at det ike var greit. Nå har hun sletta meg fra FB og det er trist men egentlig helt okay merker jeg. 😵‍💫

Skrevet

- Blokker henne på telefonen og på SoMe slik at hun ikke kan kontakte deg
- Få kikkehull i døren eller kamera utenfor slik at du ser hvem som står der når det ringer på. Hvis det er henne, ikke åpne døren. Skru gjerne av ringeklokken en periode hvis hun kommer mye på døren.

Anonymkode: c94b7...398

Skrevet

Hun er jo åpenbart ikke helt normal.

Anonymkode: f9c6a...883

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

- Blokker henne på telefonen og på SoMe slik at hun ikke kan kontakte deg
- Få kikkehull i døren eller kamera utenfor slik at du ser hvem som står der når det ringer på. Hvis det er henne, ikke åpne døren. Skru gjerne av ringeklokken en periode hvis hun kommer mye på døren.

Anonymkode: c94b7...398

Har låst inngang til hagen men den åpnet hun faktisk. Men tenker jo at hun lar meg være i fred nå da. Nå har hun jo fjernet meg fra FB så hun vil jo ikke ha kontakt. Jeg kan se hvem som er på døra så det er i det minste i orden.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hun er jo åpenbart ikke helt normal.

Hun bare mangler 100% selvinnsikt og er veldig impulsiv og sliter med å regulere følelser uten å bruke andre (derfor så mye sladder og snakk om andre) tror jeg.  Hun vet jo ikke at det er vondt, da hun snakker om ungene sine også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun bare mangler 100% selvinnsikt og er veldig impulsiv og sliter med å regulere følelser uten å bruke andre (derfor så mye sladder og snakk om andre) tror jeg.  Hun vet jo ikke at det er vondt, da hun snakker om ungene sine også. 

Ja, hun mangler grunnleggende forståelse for sosial omgang med andre. Ethvert normaltfungerende menneske forstår at man ikke ringer andre for å sladre og prate mens denne er på jobb, ei heller blander man en annens barn inn i en eventuell konflikt. Hun er altså langt fra normal. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...