Enmanelskeråhate Skrevet 7. november 2023 #21 Del Skrevet 7. november 2023 Dynamoen er gåen eller så er det noe feil som trekker alvorlig med strøm. Eller du har gått fra bilen med kupelys/lys på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #22 Del Skrevet 7. november 2023 tdm900 skrev (57 minutter siden): Sjekk om du har god kontakt på begge poler, mot polsko. Der kan det lure de fleste ved at det ser fint ut, men det er et belegg som hindrer god kontakt. Når det er på plass, sjekk ladespenning. Den bør ligge på 14,2-14,4volt. Sjekk også om noe kan stå på, kupèlyset kan fint tømme batteriet. Eller om du har et i bagasjerommet som kan stå på. At et nytt batteri skal være tomt på så kort tid, hører nok sjeldenheten til. Jeg får ikke sjekket spenning dessverre, men batteriet reagerer ikke på laderen min. Det står bare på 0.0, så virker ikke som det er noe i live der. Det er ingenting som har stått på -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #23 Del Skrevet 7. november 2023 Enmanelskeråhate skrev (55 minutter siden): Dynamoen er gåen eller så er det noe feil som trekker alvorlig med strøm. Eller du har gått fra bilen med kupelys/lys på Ja, må være noe galt med noe annet, jeg har ikke latt noe lys stå på. Mye vits med nytt batteri 🙈 -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #24 Del Skrevet 7. november 2023 Tiuren skrev (9 timer siden): Bare det å få tatt ut og satt inn nytt batteri er bedre en mange kan nå til dags, uavhengig av om de er mann eller dame, så vær stolt av det du klarer! Takk 😄 -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #25 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nytt fra butikk, ble satt inn på torsdag. Kjørte en liten tur på fredag. Jeg har koblet på batterilader nå, men det står bare 0.0 og reagerer ikke 😕 -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Er batteriet helt dødt når det står i bilen?, vanligvis så vil en batterilader vise 0.0 når batteriet er oppladet siden tallet indikerer ladestyrken i ampere. Et batteri som viser 0 volt er helt dødt og det betyr at alle cellene er ødelagt, noe som slett ikke er vanlig. Et vanlig bilbatteri har 6 celler som skal ha rundt 2.2 volt hver når det er fulladet. Anonymkode: f8b8a...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #26 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er batteriet helt dødt når det står i bilen?, vanligvis så vil en batterilader vise 0.0 når batteriet er oppladet siden tallet indikerer ladestyrken i ampere. Et batteri som viser 0 volt er helt dødt og det betyr at alle cellene er ødelagt, noe som slett ikke er vanlig. Et vanlig bilbatteri har 6 celler som skal ha rundt 2.2 volt hver når det er fulladet. Anonymkode: f8b8a...a00 Ja, helt dødt. Nøklene klarer ikke engang å åpne bildørene, jeg må bruke fysisk nøkkel. Virkelig null respons på noe som helst. Men kan det være noe i bilen som ødelegger cellene i bilbatteriet? Jeg har, som du skjønner, virkelig ikke peiling 🙈 Jeg bytta jo batteri i forrige uke fordi det forrige (som også var relativt nytt) døde, og var like dødt som det jeg har nå. -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #27 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, helt dødt. Nøklene klarer ikke engang å åpne bildørene, jeg må bruke fysisk nøkkel. Virkelig null respons på noe som helst. Men kan det være noe i bilen som ødelegger cellene i bilbatteriet? Jeg har, som du skjønner, virkelig ikke peiling 🙈 Jeg bytta jo batteri i forrige uke fordi det forrige (som også var relativt nytt) døde, og var like dødt som det jeg har nå. -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Du må koble fra begge polene på batteriet og måle spenningen, er spenningen under 12 volt så er batteriet helt utladet og hvis spenningen er under 11 volt så kan det være ødelagt. Men du kan uansett prøve å lade batteriet men polene må kobles fra. Det kan være noe feil med bilen som ødelegger batteriet som f.eks. dårlig dynamo, men det kan også være dårlig kontakt eller jordingsfeil men da må du ha den på verksted for feilsøking. Anonymkode: f8b8a...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #28 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du må koble fra begge polene på batteriet og måle spenningen, er spenningen under 12 volt så er batteriet helt utladet og hvis spenningen er under 11 volt så kan det være ødelagt. Men du kan uansett prøve å lade batteriet men polene må kobles fra. Det kan være noe feil med bilen som ødelegger batteriet som f.eks. dårlig dynamo, men det kan også være dårlig kontakt eller jordingsfeil men da må du ha den på verksted for feilsøking. Anonymkode: f8b8a...a00 Jeg har ikke spenningsmåler Jeg har koblet ut batteriet og tatt det inn, så det er koblet fra bilen. Prøver å lade det, men det er ingen reaksjon dessverre. Ugh, jeg har ikke råd til verksted akkurat nå 😄 -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 7. november 2023 #29 Del Skrevet 7. november 2023 Reklamasjon. Det er bare å få et nytt batteri. Har selv hatt en strømtyv i en bil jeg har, men klarte jo å lade på batteriet igjen. Høres nok mer ut som batteriet ditt rett og slett er dødt og da får du selvfølgelig nytt hos forhandleren. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 7. november 2023 #30 Del Skrevet 7. november 2023 Så, ring der du fikk batteriet fra eller dra innom og fortell dem at batteriet døde etter 4 dager. Det er ikke normalt og en klokkeklar reklamasjon. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #31 Del Skrevet 7. november 2023 Goodtimes skrev (1 minutt siden): Reklamasjon. Det er bare å få et nytt batteri. Har selv hatt en strømtyv i en bil jeg har, men klarte jo å lade på batteriet igjen. Høres nok mer ut som batteriet ditt rett og slett er dødt og da får du selvfølgelig nytt hos forhandleren. 🙂 Goodtimes skrev (Akkurat nå): Så, ring der du fikk batteriet fra eller dra innom og fortell dem at batteriet døde etter 4 dager. Det er ikke normalt og en klokkeklar reklamasjon. 🙂 Problemet er at det samme skjedde med forrige batteri også, som bare var et år gammelt. Det er derfor jeg mistenker større problemer enn batteriet 🙈 -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #32 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har ikke spenningsmåler Jeg har koblet ut batteriet og tatt det inn, så det er koblet fra bilen. Prøver å lade det, men det er ingen reaksjon dessverre. Ugh, jeg har ikke råd til verksted akkurat nå 😄 -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Hvilken lader er det du har?, som sagt vil en lader vise 0.0 når batteriet er fulladet med mindre den viser volt. Du må også dobbeltsjekke at laderen er koblet riktig på pluss og minus, samme når batteriet er montert i bilen. Men du trenger egentlig et multimeter for å måle spenningen på batteriet korrekt. https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/maleinstrumenter/multimetere/digitalt-multimeter-2000018521 Goodtimes skrev (18 minutter siden): Reklamasjon. Det er bare å få et nytt batteri. Har selv hatt en strømtyv i en bil jeg har, men klarte jo å lade på batteriet igjen. Høres nok mer ut som batteriet ditt rett og slett er dødt og da får du selvfølgelig nytt hos forhandleren. 🙂 Er ikke noe poeng å reklamere på batteriet hvis det viser seg at feilen er p.g.a. problemer med bilen eller noe annet. Anonymkode: f8b8a...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goodtimes Skrevet 7. november 2023 #33 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvilken lader er det du har?, som sagt vil en lader vise 0.0 når batteriet er fulladet med mindre den viser volt. Du må også dobbeltsjekke at laderen er koblet riktig på pluss og minus, samme når batteriet er montert i bilen. Men du trenger egentlig et multimeter for å måle spenningen på batteriet korrekt. https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/maleinstrumenter/multimetere/digitalt-multimeter-2000018521 Er ikke noe poeng å reklamere på batteriet hvis det viser seg at feilen er p.g.a. problemer med bilen eller noe annet. Anonymkode: f8b8a...a00 Jo, det kommer an på hvem du handler med. Jeg hadde nytt batteri i en sportsbil og batteriet døde etter 1 mnd. Fikk nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #34 Del Skrevet 7. november 2023 Goodtimes skrev (3 timer siden): Jo, det kommer an på hvem du handler med. Jeg hadde nytt batteri i en sportsbil og batteriet døde etter 1 mnd. Fikk nytt. Men det nye batteriet vil også dø da 🤷♀️ -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #35 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilken lader er det du har?, som sagt vil en lader vise 0.0 når batteriet er fulladet med mindre den viser volt. Du må også dobbeltsjekke at laderen er koblet riktig på pluss og minus, samme når batteriet er montert i bilen. Men du trenger egentlig et multimeter for å måle spenningen på batteriet korrekt. https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/maleinstrumenter/multimetere/digitalt-multimeter-2000018521 Er ikke noe poeng å reklamere på batteriet hvis det viser seg at feilen er p.g.a. problemer med bilen eller noe annet. Anonymkode: f8b8a...a00 Jeg tror ikke laderen min klarer å lade et batteri som har falt under 3,5 volt, så jeg trenger noe sterkere. Har prøvd to "billig"-ladere nå hvor ingen av dem reagerer. Jeg jobber med saken, får en kamerat til å feilsøke det elektriske en dag for å se om noe eventuelt trekker mer strøm enn det skal. -TS Anonymkode: 9e9cb...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå