Gå til innhold

Hvor lang tid mellom hver egenmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid må det gå mellom hver egenmelding? 
Var hjemme syk med omgangssyke for snart to uker siden og nå i kveld har jeg fått feber, hoste og sår hals. Må jeg skaffe sykemelding om jeg er så dårlig at jeg må være hjemme fra jobb i morgen eller kan jeg ta ut ny egenmelding?

Jobber i IA bedrift om det har noe betydning. 

Anonymkode: 01583...7e6

Skrevet

Ingen dager når det er IA. God bedring 

Anonymkode: 81f48...4e4

Skrevet

Tusen takk for svar. 
Mini begynte i barnehagen i høst og det ser dessverre ut som at bade han og jeg suger til oss alt av bakterier og sykdom der i fra😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor lang tid må det gå mellom hver egenmelding? 
Var hjemme syk med omgangssyke for snart to uker siden og nå i kveld har jeg fått feber, hoste og sår hals. Må jeg skaffe sykemelding om jeg er så dårlig at jeg må være hjemme fra jobb i morgen eller kan jeg ta ut ny egenmelding?

Jobber i IA bedrift om det har noe betydning. 

Anonymkode: 01583...7e6

Feber, hoste og sår hals er i utgangspunktet ikke grunnlag for å vøre hjemme. Ta to paracet, en skje hostesaft og halspastiller så klarer du nok å gå på jobb. 2 fravær på under to uker er virkelig ikke innafor. 

Anonymkode: 6d789...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Feber, hoste og sår hals er i utgangspunktet ikke grunnlag for å vøre hjemme. Ta to paracet, en skje hostesaft og halspastiller så klarer du nok å gå på jobb. 2 fravær på under to uker er virkelig ikke innafor. 

Selvfølgelig er dette grunnlag for å være hjemme. Mener du at hun skal gå på jobb og smitte andre? Det er dessverre slik at når man har barn så blir man oftere syk.

Anonymkode: 3a76b...48e

• Liker 5
Skrevet
Grüner skrev (12 timer siden):

IMG_5364.jpeg.395044fff0a3ed4a3eb90c0d619a004f.jpeg

Ikke i IA bedrift. Egenmelding kan kun brukes innenfor arbeidsgiverperioden, og så lenge man ikke har brukt opp arbeidsgiverperioden, kan man bruke egenmelding flere ganger uten å ha opptjent ny arbeidsgiverperiode ved å være arbeidsfør i 16 kalenderdager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eh, jo? Har man feber er man syk. Men du er vel av de raringene som absolutt skal på jobb uansett hva, uten å tenke på at du smitter alle andre rundt deg også.

Anonymkode: 7f100...3bd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...