AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Har noen her opplevd å bli igangsatt pga stort barn? Når ble dere igangsatt? Hvor stort ble barnet estimert til å være? Anonymkode: 9a019...9fa
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #2 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har noen her opplevd å bli igangsatt pga stort barn? Når ble dere igangsatt? Hvor stort ble barnet estimert til å være? Anonymkode: 9a019...9fa Nå er dette 10 år siden da, men jeg ble igangsatt. pga stort barn. Ca 1 uke før terminen. Hun var da estimert rundt 5kg. Var 4,7 når hun kom ut. Anonymkode: 495ff...828
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #3 Skrevet 8. november 2023 Jeg ble satt i gang 1,5 uke før termin pga stor baby. Baby var 4,3 når hun ble født, som var ganske nærme estimatet. Anonymkode: 1965d...636
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Skrevet 8. november 2023 jeg fikk keisersnitt med min første da de mente bekkenet mitt var for smalt og at babyen var over 4 kg +at jeg var syk med svineinfluensa den gang. Ut kom en vakker og helt frisk liten gutt på 48 cm og 3300g. 😶 bommet endel der 😅 Fikk såvidt se min egen baby de første 5 dagene for jeg var så syk og smittsom. Jeg måtte pakke meg fullstendig inn for å få være nær han 😞 Anonymkode: dafb5...061
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Skrevet 8. november 2023 Babyen ble estimert til å være over 5kg om jeg gikk til termin. Startet igangsettelse 2 uker før termin. Fødte 11 dager før termin og da var babyen 4,6kg 😅 Anonymkode: f2d80...c77
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Skrevet 8. november 2023 Eg fekk beskjed om seteleie + stort barn mindre enn ei veke før termin. Da da dei at dei ikkje setter i gang fødsel "så seint". Dette for at dersom ein skulle 'ha nytte' av det (altså føde eit barn som ikkje var så stort), så måtte det skjedd tre veker før termin. Merkeleg lite beroligande at argumentere *mot* å sette i gang var at barnet var allereie for stort ... 😱 Enda med hastesnitt, antar terskelen er lavare for det når dei veit det er stort barn! Anonymkode: 6714b...dd8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #7 Skrevet 8. november 2023 Fikk beskjed om at baby var rundt 4,4kg, og stort hode. Men ble ikke satt i gang. Gikk nesten en uke over. Naturlig fødsel er best sa de. Endte med keisersnitt ja. Baby var 4350. Så ganske presis på estimatet. Anonymkode: 53171...b8b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Babyen ble estimert til å være over 5kg om jeg gikk til termin. Startet igangsettelse 2 uker før termin. Fødte 11 dager før termin og da var babyen 4,6kg 😅 Anonymkode: f2d80...c77 Wow det var stort. Gikk igangsettelsen greit? Var du moden? Anonymkode: 9a019...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå