Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir trakassert av en person jeg mistenker er narsissist. Har selvsagt ikke sagt noe om dette. Jeg har dokumentasjon på trakasseringen på e-post. Vedkommende har blant annet spredd løgner om meg på arbeidsplassen, og dette har fått konsekvenser for meg. Noen som har erfaringer med å anmelde en narsissist? Er redd for represalier, enda jeg ikke har gjort noe galt. 

Anonymkode: 01e84...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil gjennomføre avhør og rettsak er det ingen vits i å anmelde, narsissist eller ikke.

Anonymkode: a0d15...16f

Skrevet

Er det kun at vedkommende har spredd løgner om deg du skal anmelde?

Hva er det andre du blir trakassert på?

Du kan så klart anmelde personen for trakassering og for eksempel få et påbud om å ikke kontakte deg.

Skrevet

Dropp hobbypsykologvirksomhetem bare.

Anonymkode: 10ec5...028

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Det er ikke forbudt å være narsissist. Å lyve på arbeidsplassen er en sak der og ikke hos politiet. Stalking, hærverk og trusler er politisaker. 

Skrevet

Takk alle sammen. Narsissist er uvesentlig i en politianmeldelse, det er tanker jeg har for meg selv. Vedkommende har spredd løgner som har fått alvorlige konsekvenser for meg på jobb. Jobben har blant annet kontaktet er familiemedlem av meg for å høre om informasjonen er sann, så drøyt er det. Jeg kan dokumentere at det er løgn og at vedkommende hadde korrekte opplysninger. 

Skrevet

Å anmelde noen for å spre rykter har ingen hensikt, siden det ikke er omfattet av Straffeloven.
Dersom du kjenner deg ærekrenket, så er det riktige å gå til søksmål, siden det er en sivil sak.
Da må du starte med å sende en forliksklage, betale gebyr for behandlingen, og få den for retten den veien.
Ulempen er at du da må betale alle advokatutgifter og salærer selv, og det er en omfattende prosess.
Da må du føre bevis for at det som sies om deg er usant, hvem det kommer fra, at det har nådd mange, hvilke konsekvenser det har for deg osv. Ved å starte en slik sak risikerer du i verste fall å måtte dekke både dine egne og motpartens utgifter, uten å få dom eller erstatning. I beste fall kommer retten til at utgiftene pålegges den du går til søksmål mot, og at du får en erstatning.
Svært ofte ender slike saker med forlik, der partene blir enige om en løsning, og hver betaler sine egne utgifter.

Narsissister vil elske dramaet, offerrollen og publisiteten, tviste alt du sier, og få deg til å virke totalt sprø.

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (9 timer siden):

Å anmelde noen for å spre rykter har ingen hensikt, siden det ikke er omfattet av Straffeloven.
Dersom du kjenner deg ærekrenket, så er det riktige å gå til søksmål, siden det er en sivil sak.
Da må du starte med å sende en forliksklage, betale gebyr for behandlingen, og få den for retten den veien.
Ulempen er at du da må betale alle advokatutgifter og salærer selv, og det er en omfattende prosess.
Da må du føre bevis for at det som sies om deg er usant, hvem det kommer fra, at det har nådd mange, hvilke konsekvenser det har for deg osv. Ved å starte en slik sak risikerer du i verste fall å måtte dekke både dine egne og motpartens utgifter, uten å få dom eller erstatning. I beste fall kommer retten til at utgiftene pålegges den du går til søksmål mot, og at du får en erstatning.
Svært ofte ender slike saker med forlik, der partene blir enige om en løsning, og hver betaler sine egne utgifter.

Narsissister vil elske dramaet, offerrollen og publisiteten, tviste alt du sier, og få deg til å virke totalt sprø.

Hei. Takk for svar. Vedkommende sprer ikke rykter, men løgner som har fått konsekvenser for meg. Jeg snakket med politivakter som mente jeg kunne levere en anmeldelse for trakassering, er bare redd for at noe mer skal skje. Avhør osv er selvsagt bra, men jeg mener mer trakassering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

er bare redd for at noe mer skal skje.

Jo mer bensin på bålet du gir, jo verre blir narsissisten.

Blokker, glem og gå videre i stillhet, det er UTEN TVIL det beste (og enkleste) du kan gjøre.

Anonymkode: 6c5dd...dd7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...