Gå til innhold

Dere som bor i blokk, er det lytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå hører jeg naboene hoste og le. Ikke bra. Selv har jeg covid og hoster som en kråke, så da hører de nok meg og. Ganske irriterende at det er så lytt, selv om det ikke er noe å klage på. Er det enkelt å lydisolere ene veggen som er mot leiligheten  til naboen? Hva koster det ca? 

Anonymkode: a2126...8c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat nå hører jeg naboene hoste og le. Ikke bra. Selv har jeg covid og hoster som en kråke, så da hører de nok meg og. Ganske irriterende at det er så lytt, selv om det ikke er noe å klage på. Er det enkelt å lydisolere ene veggen som er mot leiligheten  til naboen? Hva koster det ca? 

Da må du søke styret om lov. 

Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Da må du søke styret om lov. 

Må man det? Vet om en annen som har etterisolert men er en stund siden. Er det ikke bare å sette på mer isolasjon og en ekstra plate e.l på veggen? 

Skrevet

Hører også naboen men ganske svakt. Bor øverst i fjerde etasje. Det hjelper sikkert litt

Anonymkode: e6352...d5a

Skrevet

Ja det er lydt å bo i blokk. Her hører jeg naboen tisse, synge på badet, og jeg hører naboen 2 etasjer under gå. 

Du kan fint isolere innervegg mot naboen, men jeg vet ikke om det vil ha noen betydelig effekt når det er betong. 

Anonymkode: b9ab8...569

• Liker 1
Gjest Menelaos
Skrevet

I denne blokka er det ikke lytt.

Hører aldri naboene.

Skrevet

Her er det ikke lytt. Naboen har stue vegg i vegg med mitt soverom. Hun er nattugle og liker å ha tv høyt på, har aldri hørt de. Kan høre det om jeg står i trappeoppgangen og det er høylytt diskusjon inne i en leilighet eller barn som bråker / men når jeg er inne i leiligheten hører jeg ingenting. Kan høre naboen over om morgenen om de går med sko inne, men det er svakt. Kan høre når de over trekker ned i toalettet. Men hører ikke barna selv om de gjentatte ganger beklager seg for støy ingen hører. I følge de hører de heller ikke hunden min (hun kan bjeffe om det ringer på). Så joda det kan vær godt isolert også i blokker :) 

Anonymkode: 3221e...c7a

• Liker 1
Skrevet

Nyere blokker er veldig stille, er min erfaring. Har bodd i 10-15 forskjellige boligblokker i inn og utland. Bare et par ganger har jeg vært uheldig og kunne høre naboen.

Anonymkode: fc6a9...54b

• Liker 1
Skrevet

Hører absolutt ingenting her jeg bor, aldri naboer, knapt nok utrykningskjøretøy utenfor heller.

Skrevet

Er nok kun meg naboene hører fordi jeg står opp klokken 22:00. Dusjer, hopper rundt i VR, osv midt på natta.

Anonymkode: f370f...32f

Skrevet

Vi bor i en ny 3 mannsbolig og hører naboene under oss veldig godt. Naboene vegg i vegg hører vi ikke. Vi kan høre de under prate, hoste, tv, musikk osv. Jeg har bodd i blokker før, men aldri opplevd noe som dette. Jeg tror de under hører dårlig og er generelt høylytte. Tidligere nabo hørte vi aldri. 😳

Anonymkode: f43a6...8b5

• Nyttig 1
Skrevet

Bor i første etasje, og hører kun om de oppe mister noe i gulvet eller lignende.

Anonymkode: 9fb78...3b4

Skrevet

Jeg bor i 2.etg og hører ikke naboene, fortsett fra en på siden som driver med noen banking i vegg mens han krangler med dama🫣Som er såpass ofte at jeg har fått redusert søvn. Er på flyttefot; hverken styre eller advokat kunne(ville) gjøre noe🥹

Anonymkode: ab41c...f66

Skrevet

Bor øverst i lavblokk fra 50 tallet. Kan høre naboene vegg i vegg og under hvis de har besøk, prater høyt, spiller musikk. Forrige blokk jeg bodde i hørte jeg ikke naboene så godt, samme boligbyggelag- så ganske like blokker oppført på samme tid. 

Har nok mest med naboene å gjøre hvor mye man hører. 

Anonymkode: 44c96...98b

• Liker 3
Skrevet

Bor i nyere blokk jeg da men hører sjelden noe til naboene og skulle jeg høre noe måtte det har vært full fest hos han ene og jeg måtte stått på min gang for å høre litt musikk. 

En venninne ville lydisolere leiligheten mer men slik jeg forsto så ble det for dyrt og så hadde tatt av plassen og det var allerede en liten leilighet så det ville hun ikke, hun kjøpte heller et annet sted etter en stund.  Mener å huske de ville ha rundt 150000 for å lydisolere men det er en stund siden dette her.

Hadde ringt og forhørt meg med firma jeg og fått et slags overslag.

Annonse
Skrevet

Bodd i blokk i mange år. Ikke vært lytt. 

Anonymkode: a7cd9...daa

Skrevet

Det er ikke lydt i nye bygg.

I gamle derimot...

Etterisolering er ikke dyrt. Du får ferdigplater f eks.

Anonymkode: 39254...542

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke lydt i nye bygg.

I gamle derimot...

Etterisolering er ikke dyrt. Du får ferdigplater f eks.

Anonymkode: 39254...542

Det stemmer ikke. Jeg har bodd i bygg fra 2010 og fra 2016, og jeg kunne høre naboen nyse og snorke. 

Anonymkode: b9ab8...569

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Merker veldig lite lyd fra naboene. Enkelte ganger kan det gå uker mellom hver gang jeg ser eller hører dem. Bor i en oppgang med 12 leiligheter i Oslo.

Anonymkode: 9875f...fad

Skrevet

Bodde i gammel bygård, hørte ingenting fra naboene en eneste gang. Godt mulig de under oss hørte oss en gang, sengebunnen falt ned og det bråket ja. 😂

Anonymkode: be09b...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...