Gå til innhold

Vasker dere katten regelmessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere kattene regelmessig?

Er det noe man må gjøre når man har katt?

Anonymkode: 96f27...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasket aldri min, han vasket seg selv. Hadde vært annerledes om han var utpreget skitten, ikke klarte å holde seg selv ren, eller hadde fått noe gris i pelsen selvfølgelig. 

Anonymkode: 23bd7...a81

• Liker 2
Skrevet

Nei aldri. Men det er innekatter.

Har kun vasket et fåtall ganger i livene deres, når de har vært veldig skitne feks en gang med diare, en gang de hadde kommet seg bak et skittent møbel og et par sånne situasjoner. 

Anonymkode: 6d953...40f

• Liker 1
Skrevet

Katten vasker seg selv. Eneste gangene jeg har vaska katt er når det er bæsj eller blod som kan grise til ellers. Men vet ikke hva jeg skulle gjort med den katten jeg har nå, for hu er vill.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pus vasker seg selv 😀😻

• Nyttig 2
Skrevet

Aldri bortsett fra om det skulle være noe helt spesielt. Katter er normalt sett ekstremt renslige dyr og steller seg selv. 

Anonymkode: 20e20...f9b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri vasket våre katter. Det har aldri vært nødvendig.

• Nyttig 2
Skrevet

Det har hendt… men bare hvis de for eksempel har gått på nygjødslet jorde (bodde på gård) eller lignende. 

Og jeg hadde en katt som likte å bli dusjet forsiktig med hagekanna når det var varmt ute. 

Skrevet

Vasker aldri kattene. Så lenge katten er frisk, steller den sin egen pels helt utmerket.

Kattene klarer seg veldig godt selv, stort sett. Lurt å kastrere og chippe dem. Kan også være aktuelt med noen vaksiner. Om katten er ute, følg med på om den har mark, noe katter kan få av å spise fugler og annet. Gi ormekur ved behov.

• Liker 2
Skrevet

Har bare vasket katten en gang. Da hadde han badet i fettet som Sabi Sushi hadde kastet fra seg i bakgården. Han kom stolt hjem og slang seg på sofaen 🤮😅

Anonymkode: 43800...ff8

• Hjerte 2
Skrevet

Har utekatt, men kun vasket når han var liten og åpenbart inne, og hadde diare eksplosjon over hele seg.. 

Første utekatten min vasket jeg hver gang hun kom hjem med mus, men skjønte fort at det ikke var noe å drive på med i lenger tid😂De vasker og ordner seg selv, så hvis katten ikke er unormalt skitten, så kan man la være!:)

Anonymkode: d08d2...8df

• Liker 1
Skrevet

Har badet to katter da det var nødvendig. Den ene katten hadde masse oljesøl i pelsen, og det andre tilfelle var en katt som hadde masse sot i pelsen. Tror sistnevnte hadde vært i tønna hvor naboen brenner hageavfall.

Anonymkode: e58c0...cfb

Gjest Menelaos
Skrevet

Katten er renslig og trenger derfor vanligvis aldri å bades. Det er lurt å børste katten jevnlig, spesielt i røyteperiodene

Skrevet

Vasket katten kun en gang, en fosterkatt som nettopp hadde gått ute i lengre tid og hadde dermed ingen interesse av vasking.

Anonymkode: e61d7...c1c

Skrevet

Kun når de faktisk har vært møkkete. En gang hadde katten olje i pelsen etter en bil, en annen gang var hun full av kumøkk 🙃 ved sånne tilfeller er det ikke ønsket at de vasker seg selv. ellers vasker jeg aldri «bare» for å gjøre det. De vasker seg selv. Det viktigste du gjør er å børste katten regelmessig for å hjelpe den med å få bort løshår som kan skape hårballer 

Anonymkode: fb538...72b

• Liker 1
Skrevet

Katten min vet hva god hygiene er og vasker seg selv titt og ofte. Slik som alle katter gjør. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror dere at katter er hunder?

Virker nesten slik

Anonymkode: 0acee...f20

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Katten vasker seg selv. Han er alltid fin å ren. 

Anonymkode: 76d14...d4b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi bader katten vår 2 ganger årlig, i røytesesongen. 

Anonymkode: 86309...427

Skrevet

Aldri !! :o Katter vasker seg selv.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...