Gå til innhold

Er det rasistisk når hvite mennesker bor i Afrika?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg følger en dansk danser på tik tok, som bor i Tanzania. Hun får altså så mye hets, og mange ekle kommentarer om at hun bare er der for å få seg BBC, gjøre narr av svarte osv. Jeg forstår ikke at noen blir så provosert av at en hvit dame ønsker å bo i Tanzania, hva er greia med at de blir så sinte? Bør ikke hvite mennesker bo der? 

Anonymkode: 24732...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg følger en dansk danser på tik tok, som bor i Tanzania. Hun får altså så mye hets, og mange ekle kommentarer om at hun bare er der for å få seg BBC, gjøre narr av svarte osv. Jeg forstår ikke at noen blir så provosert av at en hvit dame ønsker å bo i Tanzania, hva er greia med at de blir så sinte? Bør ikke hvite mennesker bo der? 

Hvem kommer med denne hetsen?

Anonymkode: bdf39...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem kommer med denne hetsen?

Både kvinner og menn, spesielt de som har afrikansk bakgrunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hyklersk om afrikanere i Europa klager om hvite flyttet til Afrika.

Anonymkode: d750f...76a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt hyklersk om afrikanere i Europa klager om hvite flyttet til Afrika.

Anonymkode: d750f...76a

Ja det syns jeg og. Folk må jo få bo der de vil. Ikke er hun noen byrde for samfunnet der heller, hun har over 1 mill følgere på tik tok og tjener masse på å ha show/konserter etc rundt om. Ser og at mange blir sure fordi hun ofte har fletter og klær fra Tanzania. Burde ikke heller folk bli glad for at hun liker stilen deres? Utrolig hva folk blir krenka for. Hun har lært seg språket ganske bra og. Integrert seg bra :) 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rasisme kan gå begge veier. Det er ikke bare hvite som diskriminerer og hetser mørkhudete pga deres hudfarge. Det går også andre veien. Men afrikanske land har jo en forhistorie som kolonistater under europeisk herredømme, så noen kan sikkert føle seg truet og provosert hvis det kommer hvite mennesker som slår seg opp og fram i deres samfunn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er litt for latterlig. Men nå nylig tilta det for sorte amerikanere på SoMe fordi Zimbabwe sender en hvit kvinne til Miss Universe for å representere dem. De tilta enda mer da de så kostymet hennes som bestod av zebrahud.

Men at Irland sender en sort kvinne var det ingen som reagerte på.

Dobbeltmoralen lenge leve.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva betyr det å "få seg BBC"?

Anonymkode: 001cc...4b2

Big Black Cock.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker det er litt for latterlig. Men nå nylig tilta det for sorte amerikanere på SoMe fordi Zimbabwe sender en hvit kvinne til Miss Universe for å representere dem. De tilta enda mer da de så kostymet hennes som bestod av zebrahud.

Men at Irland sender en sort kvinne var det ingen som reagerte på.

Dobbeltmoralen lenge leve.

I zimbabwe og sør Afrika har det jo bodd hvite i noen hundre år nå, så det må være innafor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Gnom skrev (24 minutter siden):

Big Black Cock.

Herregud, hvorfor kan ikke folk skrive uten disse evinnelige forkortelsene! Nei, det er ikke naturlig at BIG BLACK COCK skal dukke opp i 100% av lesernes hode. 

Anonymkode: bcdc4...766

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er latterlig, akkurat som med at enslige hvite menn ikke kan reise på ferie til Thailand uten at de er horekunder og gjerne også barnemisbrukere. Trangsynte og enkle mennesker kommer med slike kommentarer.

Anonymkode: 1a6f7...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er latterlig, akkurat som med at enslige hvite menn ikke kan reise på ferie til Thailand uten at de er horekunder og gjerne også barnemisbrukere. Trangsynte og enkle mennesker kommer med slike kommentarer.

Anonymkode: 1a6f7...0bc

Sorry, men det ER faktisk veldig suspekt dersom enslige menn velger å dra på tur til land som Thailand eller Filippinene. 

Anonymkode: 19fa7...c6f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud, hvorfor kan ikke folk skrive uten disse evinnelige forkortelsene! Nei, det er ikke naturlig at BIG BLACK COCK skal dukke opp i 100% av lesernes hode. 

Anonymkode: bcdc4...766

Lat som at det står for British Broadcasting Corporation Istedet da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 time siden):

I zimbabwe og sør Afrika har det jo bodd hvite i noen hundre år nå, så det må være innafor 

Sagtens, i zimbabwe er i tillegg kun 1% av befolkningen hvite, og de har gått kraftig ned i antall siden 1975. Hun er altså stemt frem av andre sorte i Zimbabwe, og det ser ikke amerikanerne ut til å helt forstå.

Nå har jeg heller ingen problemer med Miss Irland heller. Hun er nydelig jente. 

Men det er noe dobbeltmoralskt ved det. 

Klager jeg over miss ireland er jeg rasist. Men hadde jeg vært sort og klaget over Miss Zimbabwe, så står jeg opp for sorte kvinner og mot kolonisme, urettferd og rasisme.. eller noe. Det er noe jævlig rart med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...