Gå til innhold

Mye covid nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 9.21):

Hvordan vet du at det er covid og ikke influensa? 
Morsomt at når covid «kom» så forsvant influensaen.

Anonymkode: 80e4b...a47

Influensa forsvant? Bor du under en stein? Må være fint under der.

Du vet at man kan teste for begge deler?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (19 timer siden):

Her jeg er innlagt går det covid nå. 6 stk på 6 dager har så langt fått det og blitt isolert på rommene sine. 

Nå har jeg, 15 timer etter jeg skrev dette, selv blitt isolert med covid. 😅 

• Hjerte 6
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (47 minutter siden):

Nå har jeg, 15 timer etter jeg skrev dette, selv blitt isolert med covid. 😅 

Nei, så kjedelig. :( God bedring! 

Anonymkode: c1a84...113

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 23.18):

Vaksinemotstanderne oppfører seg helt grusomt og ser ut til å være totalt blottet for skam. 

Her er det nok et eller annet du ikke har fått med deg🙄

Anonymkode: d82ae...ad8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, så kjedelig. :( God bedring! 

Jo takk for det. :)

Skrevet
Grüner skrev (På 6.11.2023 den 21.03):

Ja, ifølge FHI er det økende nå, men siden så få tester seg nå, har de bare analyser av avløpsvann og tall på innleggelser å basere det på.

Er helt forferdelig, istedet for å bli bedre så blir jeg bare verre :( Er svimmel og ør. Kun 2 stk på kontoret som ikke har blitt syke, tenk det. 

• Hjerte 1
Skrevet

Med tanke på konsekvensene av å bli smittet av Covid (det kan ta knekken på hjerne, hjerte, osv. selv om man ikke blir alvorlig syk), er det ikke rart at de ikke anbefaler ny dose med den oppdaterte vaksinen som beskytter bedre mot nyere varianter?

• Liker 1
Skrevet

Kjenner flere i Oslo området.  Her har hele familien fått det.  Er andre runde.   Litt vondt i hodet og litt forkjølelse, men ikke veldig syk. Mistet smak og lukt.   

Minstemann har vært sykest med feber med 39 i feber, men han er under året.    Mannen fikk det lettest denne gangen med bare litt vondt i hodet.  

Mest spent på ettervirkningen.  Sist familien hadde det var det også ganske mildt, men tok noen uker i etterkant før pusten var tilbake som normalt på trening.  

Anonymkode: ea764...3e2

Skrevet
jabx skrev (15 minutter siden):

Med tanke på konsekvensene av å bli smittet av Covid (det kan ta knekken på hjerne, hjerte, osv. selv om man ikke blir alvorlig syk), er det ikke rart at de ikke anbefaler ny dose med den oppdaterte vaksinen som beskytter bedre mot nyere varianter?

Noen anbefales jo ny dose, det vil si, de som står i fare for å dø dersom de blir alvorlig koronasyke. Det gir vel mening i og med at det vaksinen i hovedsak gjør er å beskytte mot alvorlig sykdom. Hvis alvorlig sykdom ikke er noen særlig trussel for en så har en ikke noe særlig nytte av vaksinen. Jeg vil tippe det er slik.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 0.07):

Jeg ble nærmest under tvang trippelvaksinert fordi jeg jobber innen helse.  Er det helt ute av kroppen nå og har ingen beskyttelse nå?

Anonymkode: 20e42...e88

Jeg har kun 3 doser,de to siste rundene med vaksinering så var jeg syk. 

Jeg har time til uka for å få en oppfriskningsdose.  Jeg tror effekten av vaksinene avtar, i tillegg til at viruset endrer seg. Jeg mistenker at covidvaksinering  blir like  vanlig som influensavaksinering. Ser ikke bort fra at det blir en runde årlig.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 20.59):

Men? Men? Virker ikke vaksinen da?

Anonymkode: 6aec4...586

Jo, den virker, men den gjør ikke at du aldri får covid. Blir du smittet, blir du ikke så syk.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Skrevet

Har fått det. Forrige runde smakte alt kloakk, håper jeg slipper det nå

Anonymkode: 7c833...e53

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet positiv i dag.

Har hatt noen dager med sinnsykt vondt i hodet og feber på 38-39, deretter kom tett nese, uggen form, småkvalm og ganske svimmel, samt at det kjennes ut som at pulsen/hjertet tar helt av. Og puster ganske tungt. 

Bergen her, og kjenner til endel som er/har vært syk.

Anonymkode: c2461...2bc

Skrevet

Jeg skal ta vaksinen, selv om jeg ikke dør av covid.

Anonymkode: 59ff3...bdf

Skrevet

Har corona for første gang, kjennes som en mild influensa i starten. Men nå etter litt under en uke føler jeg at jeg blir dårligere. Jaja, har 3 vaksiner, men er jo en stund siden siste ble satt 

Anonymkode: 3db35...8f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 20.59):

Men? Men? Virker ikke vaksinen da?

Anonymkode: 6aec4...586

Du har fått med deg at den bare virket ca 4-6 mnd? Og var beregnet på en helt annen variant enn den vi har i dag? Noen mener en boost med covid vaksine hindrer at man blir alvorlig syk, men det finnes egentlig ingen bevis på. For det er jo stort sett bare de som er 65+ og som tar flere boostere som blir lagt inn på sykehus…

Anonymkode: af06d...be7

• Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (10 timer siden):

Jo, den virker, men den gjør ikke at du aldri får covid. Blir du smittet, blir du ikke så syk.

Min søster på 43 år ble skikkelig syk tross 3 doser. Kun 2 måneder etter tredje dose Hun var i en periode daglig i kontakt med helsevesenet og ble vurdert å legge henne inn. Var sykemeldt i 6 uker. Hun har ingen underliggende sykdommer. 

Anonymkode: af06d...be7

Skrevet

Jeg og samboer er syke med covid nå. Andre gangen dette året med den dritten 🤢Har mister smaksans, hodepine, feber, verk i kroppen og hoste til man kaster opp. 

Anonymkode: 6475d...dfc

Skrevet
bvp skrev (På 6.11.2023 den 20.56):

Det er mye nå, jeg hadde covid i september, min mor fikk og ble lagt inn på sykehuset og der lå det mange på gangen på lungeavdelingen, lungene hennes var helt ødelagt og hun gikk bort for 4 uker siden.

Kondolerer så mye! 🥀❤️

Skrevet

Både samboer og jeg har korona nå. Aldri hatt det før. Første halve uken hadde vi høy feber, ellers verket i kroppen, tett nese, vondt i hodet og svimmel. Har i tillegg betalt 17.000 for å ta opp fag for å forbedre karakter, kjempefint å få dette en uke før eksamen.... 

Fremdeles veldig svimmel og kvalm.

Anonymkode: a3b4d...ae4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...