Gå til innhold

Lyst til å prøve å lage hjemmelagede kjøttkaker for første gang, men har ingen foodprosessor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bare bruke helt vanlig kjøkkenmaskin?

Anonymkode: c398f...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig, trenger du ikke apparater til dette.

Du skal bare blande alt inn i kjøttdeig, og det kan gjøres for hånd, med sleiv, eller kjøkkenmaskin..

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Du trenger da ikke foodprosessor eller kjøkkenmaskin til dette. Kjøp vanlig kjøttdeig og bland dette med krydder, potetmel og egg. Kna dette godt inn i deigen. Bruk hendene.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du trenger ikke maskiner for å lage kjøttkaker,  rør med ei sleiv eller bruk hendene.

Anonymkode: e5fd9...f91

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan jeg bare bruke helt vanlig kjøkkenmaskin?

Anonymkode: c398f...596

Du trenger ikke det engang. Både min oldemor og min tippoldemor (og sikkert hennes mor også) laget supergode kjøttkaker lenge før disse maskinene var oppfunnet. 

Anonymkode: 3567a...b50

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Om du ikke skal lage helt fra bunnen, og kverne kjøttet selv trenger du ingen maskin

Anonymkode: 0acee...742

Skrevet

Har aldri brukt noen maskiner for lage kjøttkaker… 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har laget kjøttkaker i årevis, aldri brukt maskin.  Kna med hendene 

Anonymkode: 14c1c...b5f

Skrevet

Eller bruk en vanlig håndmikser.

Anonymkode: 0847b...e6c

Skrevet

Kjøttkaker av både svin og storfe kjøttdeig er best. Da blir de saftige😋 Litt ingefær, kardemomme, salt og pepper. God gammeldags oppskrift. 

Kna med hendene

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du trenger ikke det engang. Både min oldemor og min tippoldemor (og sikkert hennes mor også) laget supergode kjøttkaker lenge før disse maskinene var oppfunnet. 

Anonymkode: 3567a...b50

Selvsagt gjorde de det. Alle kvinner lagde all mulig mat helt fra bunnen av før alt av kjøkkenutstyr ble funnet opp. Egentlig trenger man bare ild og et spisst redskap man kan skjære med. 

Anonymkode: d04ac...931

Skrevet
Honey Dew skrev (5 timer siden):

Du trenger da ikke foodprosessor eller kjøkkenmaskin til dette. Kjøp vanlig kjøttdeig og bland dette med krydder, potetmel og egg. Kna dette godt inn i deigen. Bruk hendene.

Glemte løk og muskatnøtt/pulver kan godt bruke maisenna mel også 😀 

Skrevet

Har plasthansker i kjøkkenskuffa for kjøttkake-laging :) Synes det er ekkelt både med lange negler nedi kjøttet, og kjøttet under neglene etterpå.

Anonymkode: a457f...6d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Selvsagt gjorde de det. Alle kvinner lagde all mulig mat helt fra bunnen av før alt av kjøkkenutstyr ble funnet opp. Egentlig trenger man bare ild og et spisst redskap man kan skjære med. 

Anonymkode: d04ac...931

Å blande inn krydder, egg etc. i kjøttdeig for hånd er ikke helt i klasse med å lage mat på spidd over bål, altså. Ikke er det vanskelig, ikke er det tidkrevende og ikke er det spesielt tungt arbeid. 

Anonymkode: 1905e...611

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...