Gå til innhold

Ville du fått barn i dagens samfunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle tatt valget her og nå; ville du fått barn sånn som samfunnet er nå?

Anonymkode: 43c10...d14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner på at jeg er glad jeg valgte vekk barn, ingen bekymringer for noen etter meg.

Anonymkode: 5035d...a04

• Liker 3
Skrevet

Gjerne kom med begrunnelse for at dere tenker som dere gjør 😊

Skrevet

Har barn, og ville valgt det igjen. Hva skulle der være u dagens samfunn som gjør det være å få barn i enn tidligere?

Anonymkode: 057e2...1ec

Skrevet

Nei, men det har ingenting med samfunnet å gjøre. Samfunnet er mye bedre nå enn slik det var før. Det eneste unntaket jeg kan komme på er klima.

Anonymkode: 0a2cf...d30

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt lyst på barn (og det har jeg ikke), hadde jeg fått det. Jeg tror at om man først har det ønsket, eller behovet, er det sterkere enn noen som helst logisk argumentasjon mot. Hadde nok vært veldig bekymret for barn/barnebarn om jeg hadde hatt slike i dagens samfunn. 

Anonymkode: 174f1...87d

• Hjerte 1
Skrevet

Er bekymret for fremtiden, jorda pg dyr sin pga menneskene også ikke bare mennekser sin. Men tror ikke det er derfor jeg ikke ønsker barn noe særlig, tror det er på grunn av livstilen familier har, klarer ikke ønske den. 

Anonymkode: 45bc0...4da

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymkode: 1f283...714

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ha barn uansett samfunn. Det er min plikt ovenfor mine vikingforfedre å spre mine gener videre. Ingen samfunn hadde klart å forhindre meg fra det...

Anonymkode: aa0af...ed9

Skrevet

Ja, vi lever jo i den beste og tryggeste tiden ever

• Nyttig 1
Skrevet

Dessuten "there's no such ting as society". Jernkvinnen Maggie Tatcher var inne på noe der.

Skrevet

Det har aldri vært noe tryggere samfunn noe sted, så hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg tenkte sånn før, men ikke nå. Ønsker meg barn, og har troa på at jeg og partner kan oppdra et godt menneske, ved å gi kjærlighet, faste rutiner, struktur og grenser. 

Anonymkode: 69ac9...aee

Skrevet

Hadde jeg hatt lyst på barn så ja, vi lever i den beste tiden nå. Det virker kanskje som om det skjer mer dritt nå, men det er bare fordi vi har dokumentasjonen og større tilgang til globale nyheter.

Anonymkode: fda27...251

• Liker 1
Skrevet

Ville jeg fått barn som 20 åring i dag? Nei. Ikke pga samfunnet generelt men mer at dagens barn skal vokse opp uten oppdragelse. Når jeg ser hvordan barnehager og skoler er i dag kontra for 20 år siden så blir jeg bekymret. Jeg ser stadig disse nye foreldrene og hvordan de dikker og snakker til barna sine. Vi skal ikke si nei, barna skal ta valg de ikke har begreper om å kunne ta og alt er lov.

Anonymkode: a6487...133

• Liker 3
Skrevet

Nei. Ikke utelukkende pga samfunnet, men jeg syns verdenen vi lever i og menneskene i det, er for slitsomt til at jeg kunne tenkt meg å videreføre mine gener. 

Anonymkode: 6c130...be0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du skulle tatt valget her og nå; ville du fått barn sånn som samfunnet er nå?

Nei ikke snakk om.

Anonymkode: 20774...9d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal ha barn uansett samfunn. Det er min plikt ovenfor mine vikingforfedre å spre mine gener videre. Ingen samfunn hadde klart å forhindre meg fra det...

Ja hvorfor bryr seg om barna? Det viktigste er å spre genene sine…

Anonymkode: 20774...9d7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått barn i dagens samfunn, de er 10 uker og en på 3 år.

Valgte å få barn fordi vi ønsket oss en familie, så egoistisk som det. Ingen vet hvordan verden vil være om 20 år, kanskje den er bedre? Verre? Lik? Hvem vet, jeg angrer hvertfall ikke på barna mine.

Anonymkode: 85749...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...