AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Her i landet er vi flink til å feire andre kulturers høytid. Vi feirer både skotske all hollows eve (aka halloween) og takkgiverske (thanks giving). Nå står en ny høytid på trappene. Nemlig black friday (svartfredag). Det som kategoriserer denne høytiden er at butikkene later som de setter ned prisene, sånn at vi blir lurt til å kjøpe mere. Og folk biter på. Nye rekorder hvert år blir slått. Feirer du og din familie svartfredag? Anonymkode: d0a28...cdd
kissmequick Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Jeg feirer hver eneste fredag 😅 Men shopper ikke den fredagen eller uken etter.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her i landet er vi flink til å feire andre kulturers høytid. Vi feirer både skotske all hollows eve (aka halloween) og takkgiverske (thanks giving). Nå står en ny høytid på trappene. Nemlig black friday (svartfredag). Det som kategoriserer denne høytiden er at butikkene later som de setter ned prisene, sånn at vi blir lurt til å kjøpe mere. Og folk biter på. Nye rekorder hvert år blir slått. Feirer du og din familie svartfredag? Anonymkode: d0a28...cdd Feirer ikke, men markerer allehelgensdag med lys på gravsted, og høsttakkefest med en god middag. Gamle kirkedager, så ingen importert feiring. Anonymkode: 6b685...a26
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Nå er vel ikke Black Friday noe man feirer. Kjøpe? Tjaaa har prisjakttallene på de større tingene jeg kommer til å kjøpe til jul og blir det gode Black Friday tilbud kommer jeg til å bruke dem. Blir det ikke så kjøper jeg heller nærmere jul. Anonymkode: e898a...67b 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Hvis du leter etter et norskt navn på thanksgiving, så er det høsttakkefest Anonymkode: 6b83e...baf 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis du leter etter et norskt navn på thanksgiving, så er det høsttakkefest Anonymkode: 6b83e...baf Språket utvikler seg naturlig hele tida. Bare i dette landet her at folk på død og liv skal rette på alle.... Anonymkode: d0a28...cdd
sommermor Skrevet 7. november 2023 #8 Skrevet 7. november 2023 En tur innom butikker blir det nok før jeg drar. Men vet ikke om jeg skal handle noe. Det kommer an på hvilke tilbud som gjelder,og når på dagen tilbudene er.
Jdz Skrevet 7. november 2023 #10 Skrevet 7. november 2023 Tror det er ganske uvanlig å feire thanksgiving i Norge. Folk feirer thanksgiving av ulike grunner og til ulike tider av året i de landene hvor dette feires, hvilken er det i så fall vi feirer i Norge?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Skrevet 7. november 2023 Jdz skrev (4 minutter siden): Tror det er ganske uvanlig å feire thanksgiving i Norge. Folk feirer thanksgiving av ulike grunner og til ulike tider av året i de landene hvor dette feires, hvilken er det i så fall vi feirer i Norge? Høsttakkefest i Norge er vanligvis i slutten av september, når avlingen er høstet. Anonymkode: 6b685...a26
Sølvpilen Skrevet 7. november 2023 #12 Skrevet 7. november 2023 Jeg treffer kusinene mine denne dagen. Vi tar turen til et kjøpesenter, spiser middag og så handler vi litt julegaver. Vi har det alltid like kjekt. Blitt en fast tradisjon 🙂.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #13 Skrevet 7. november 2023 Om tilbudene er gode, så handler jeg. Er forberedt, og har en liste klar. Anonymkode: f49ca...ed7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #14 Skrevet 7. november 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Høsttakkefest i Norge er vanligvis i slutten av september, når avlingen er høstet. Anonymkode: 6b685...a26 Så da er det uansett noe helt annet enn amerikansk thanksgiving som uansett hadde blitt merkelig å feire utenfor USA da den er så spesifikt knyttet til amerikansk historie. Anonymkode: e898a...67b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #15 Skrevet 7. november 2023 Feirer ikke svartfredag, men har et par ganger gjort et godt kjøp på en vare vi har ønsket oss lenge. Anonymkode: 503f6...a8a
Arkana Skrevet 8. november 2023 #16 Skrevet 8. november 2023 Nei, feirer ikke. Pleier ikke handle noe den dagen heller, men uansett er det lett å finne prishistorikk på varer slik at man kan se om prisen faktisk er lav eller om den bare ble satt opp en måned før og så ned til vanlig pris.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #17 Skrevet 8. november 2023 Jeg har aldri trengt noe spesielt på akkurat den dagen før, så nei. Men om jeg ser et godt tilbud i år, så slår jeg selvfølgelig til. Anonymkode: ee0c1...1e9
MarianneE Skrevet 8. november 2023 #19 Skrevet 8. november 2023 (endret) Vil jeg ha noe så kjøper jeg uavhengig av dagen. Denne fredagen skal jeg jobbe i butikken og stå og motta klager på at det er ikke billig nok, at hele dagen er lureri, at hvorfor skal man på død og liv handle bare fordi det er billig osv.. Dessuten bruker de fleste butikker en slik dag til å prøve å bli kvitt litt gamle salgsvarer uansett. Endret 8. november 2023 av MarianneE
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #20 Skrevet 8. november 2023 Kan vel ikke si jeg verken feirer eller markerer på noe vis Jobber i butikk og det er en av de verste dagene å være på jobb. Det beste med dagen er når den er over. Anonymkode: cbbae...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå