Gå til innhold

Ny baby når man har større barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 14åring og 9 åring, nå vurderer vi å få en siste. Hvordan har det gått for dere andre med barn i veldig forskjellige aldersgrupper? Eller dere storesøster som har mye yngre søsken, hvordan var det for dere?

Anonymkode: 22d45...da6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 12 år yngre enn eldste bror, han kjenner jeg knapt - han flyttet hjemmefra da jeg var 6 år. 

Anonymkode: 12580...264

• Liker 3
Skrevet

Fikk en lillebror da jeg var tretten (hadde to til brødre, jeg er eldst). Elsket det! Nå som jeg har fått egne barn har jeg også innsett hvor utrolig nyttig det var med søsken som var mye yngre enn meg, jeg hadde jo øvd masse på en baby som ikke var min😊 Jeg og minibror (kaller ham det selv om han nå er voksen) er veldig gode venner som voksne og. 

Anonymkode: de934...ae3

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Min 2 eldste var 7 og 8 når tredjemann kom. Veldig koslig og masse småhjelp fra søsken. Når sistemann kom var de eldste 17,16 og 8. Det var også veldig koslig. De har et nært bånd alle søsken seg i mellom uansett alder og kjønn🙂 De finner på ting sammen på kryss og tvers.
Det finnes ikke noe fasit svar på perfekt aldersforskjell. Tror det blir mye kos for dine med en baby hjemmet🥰

Endret av Urwa
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har 14åring og 9 åring, nå vurderer vi å få en siste. Hvordan har det gått for dere andre med barn i veldig forskjellige aldersgrupper? Eller dere storesøster som har mye yngre søsken, hvordan var det for dere?

Her har vi en på 3, søsken er 13,15,17,24. hun er en solstråle, elsker søsknene sine, dem har vært på fra første stund. Gutta har vært mest ivrig faktisk, og hun sjarmerer dem hver dag. Litt rart og starte på nytt, men har ikke angret en dag. Jeg så gleden dem hadde av henne når hun kom til verden, og ennå har. 

Anonymkode: 63f3d...350

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg fikk søsken når jeg var 11 og 14. Hadde ikke noe imot det men hadde minimal interesse for dem. Nå som alle er voksne så har vi ett OK forhold men vi snakkes ikke så ofte. Ses av og til på jul. 

Tror foreldrene mine forventet at jeg skulle være mer på og engasjert når de var små. 

Anonymkode: b7685...ad6

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Jeg er syv år yngre enn i søster, hun hadde liten interesse for meg. Helt greit forhold idag. Men er nærmere mine venner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fikk en lillebror da jeg var tretten (hadde to til brødre, jeg er eldst). Elsket det! Nå som jeg har fått egne barn har jeg også innsett hvor utrolig nyttig det var med søsken som var mye yngre enn meg, jeg hadde jo øvd masse på en baby som ikke var min😊 Jeg og minibror (kaller ham det selv om han nå er voksen) er veldig gode venner som voksne og. 

Haha minibror! Det var veldig søtt! 

Skrevet

Kommer godt overens med min 16 år yngre bror, selv om jeg ikke syns det var så kjekt at mor «begynte på nytt». Jeg merket jo at min mor hadde mindre tid og ork til oss større barna, som ikke var rart med nattevåk og slik. Jeg fikk egne barn med 1,5 år mellom, og skal kun ha de to, da jeg ønsker å ha barn som er lik alder. 

Anonymkode: eccdb...c99

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Haha minibror! Det var veldig søtt! 

Ja, han er kjempesøt! 😍 I mine øyne da - han selv himler med øynene når jeg kaller ham det, men innerst inne syns han det er litt koselig😁 Han kaller meg mamma nr 2, og det var jeg jo. Elsker alle brødrene mine, men vi alle har litt ekstra hjerte for minibror😊

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er 12 år yngre enn eldste bror, han kjenner jeg knapt - han flyttet hjemmefra da jeg var 6 år. 

Anonymkode: 12580...264

Her er det helt annerledes, jeg er 13 år yngre enn min storebror og vi har alltid hatt et supert forhold 🥰 Helt fra jeg var baby har han elsket å være sammen med meg, nå er vi voksne og snakkes ukentlig og møtes jevnlig. 

Anonymkode: 9c9e5...fdf

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk yngste når eldste var tenåring, det har gått helt fint. 

For oss foreldre har det vært mer utfordtende. Vi har vært i småbarnsbobbla i alt for mange år, og var lei småunger når vi fikk barnebarn :( 

Anonymkode: eb285...cbf

Skrevet

I tillegg til aldersforskjell er det vesentlig om det er samme foreldre eller halvsøsken. Og samvær med forelderen som får barnet. 
Tror mange som får vesentlig yngre halvsøsken lett får et distansert forhold, spesielt om man ikke bor fast sammen med halvsøskenet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er hhv 9 år og 7 år eldre enn mine tre søsken. ELSKET det. 

Har selv enb datter som var 8 og 10 da hun ble storesøster, og det går veldig fint. 

Anonymkode: bfdfc...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...