AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år og 9 mnd. Han hadde da vært singel i flere år og hatt mange partnere. Jeg kom fra et fast forhold. Nå mistenker jeg kjønnssykdom og har testet meg idag. Hvis den slår ut, er det da mulig at han har tatt dette med seg inn i forholdet vårt? Kan man gå så lenge uten symptomer? Noen med erfaring her? Anonymkode: 2aa33...cd3
Numii Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Testa dere ikke for slikt da dere fant ut at dere skulle droppe kondom? 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 Du får vente på hva testen viser, og konfrontere han da hvis testen er positiv. Legg den foran han og vent på reaksjonen. Vær obs på at enkelte har gått med en kjønnssykdom i lengre tid uten å vite det. Kommer seff an på hvilke sykdom det er Anonymkode: 87416...7f3 1
Million Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Man kan ha vært smittet av f.eks herpes i mange år uten utbrudd, før man brått kan få et uventet utbrudd...når man er flere år inne i et nytt forhold. Så ja, det er mulig. Det er også mulig for kvinner å ha klamydia uten symptomer i lang tid. Dette er litt synd, for klamydia kan gi sterilitet hos kvinner i verste fall, om det går ubehandlet veldig lenge. Det kan forsåvidt være din eks (forrige forhold) som var utro og smittet deg med herpes, om det er det du finner ut at du har. Eller det kan være din nåværende som har det, uten å vite det selv og uten å ha hatt noe utbrudd selv. Det å teste seg for alle de vanlige kjønnssykdommene er virkelig noe ALLE bør gjøre før de begynner å ha sex uten kondom i et nytt forhold. SÆRLIG om man har hatt både en og to og tre sexpartnere i forveien uten testing i mellom. Test dere begge to, men sannsynligvis har dere samme sykdom siden dere har sex jevnlig. Det er umulig å vite hvem av dere som bragte sykdommen inn i forholdet, men oddsen er jo at det er han, siden han har hatt flest partnere. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Det kan være flere alternativer: * man kan få sykdommen, og kanskje ikke ha symptomer før årevis etterpå. Kanskje aldri. Kanskje du selv har hatt det lenge før du traff han. Eksempel; Herpes. Her hjelper kondom bare litt. * det kan være en sykdom som man får symptomer med en gang, alltid, og enten har han fått det nå, eller fått det før dere ble sammen (eller imens) og unnlatt å fortelle deg det. Du kan spørre legen hvordan sykdommen du evt får positivt resultat på, fungerer. Og så må kjæresten din ta test også. Tenk hvis du har kjønnssykdom og ikke han Anonymkode: 49fc5...1cb
AnonymDame95 Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Spørs veldig.. Testa dere før dere hadde sex for første gangen da?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 AnonymDame95 skrev (2 minutter siden): Spørs veldig.. Testa dere før dere hadde sex for første gangen da? Jeg testet meg rett før og hadde ingen i mellomtiden .. tror ikke han har gjort det .. var ikke opptatt av prevensjon overhodet når vi traff hverandre og da tror jeg ikke han har testet seg heller Anonymkode: 2aa33...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå