Gå til innhold

Tips til rimelig, fuktighetsgivende dagkrem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en fuktigshetskrem til ansiktet jeg er veldig fornøyd med, men dessverre passer den ikke i budsjettet mitt lenger (Lush Gorgeous, 700kr). Jeg trenger en ny som er rimeligere i innkjøp. Jeg har tørr hud og trenger noe som er veldig fuktighetsgivende (jeg bruker en oljerens og hyaluric acid i tillegg). Helst parfymefri eller veldig mild duft. Helst som kan kjøpes i butikk så jeg kan lukte på den og prøve den.

Jeg er 35 år og blåser i anti-aging, rynker gjør meg ingenting.

Anonymkode: 7ef68...2bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Decubal Hydrating Night Cream kan fint brukes på dagtid også, inneholder masse gode ingredienser for tørr hud, er parfymefri, koster rundt kr. 200,- og fås kjøpt hos de fleste apotek.

Nuxe Rève de Miel Ultra Comforting Face Balm inneholder også mange gode ingredienser for tørr hud, bl.a. honning, planteoljer og propolisekstrakt. Lett parfymert, koster rundt kr. 350,- og fås også hos flere apotek. Den er på tilbud hos Apotek1 for tiden. 

La Roche-Posay Lipikar Balm er beregnet på svært tørr hud, parfymefri og fås hos apotekene. Kan brukes på kropp og ansikt, og koster rundt kr. 300,- for 400 ml, så dette er mye krem for pengene :) 

Når det gjelder hyaluronsyre, er det viktig å huske på at den må påføres fuktig hud, og at fuktighetskrem bør påføres så snart serumet har trukket inn i huden. Årsaken til dette er at HA (hyaluronsyre) ikke gir fukt i seg selv, men virker ved at HA-molekylene trekker fukt inn huden fra omgivelsene eller hudoverflaten. Dersom det ikke er nok fukt der, vil HA-molekylene i stedet trekke fukt fra de dypere hudlagene, og kan føre til at huden blir dehydrert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det er nok dessverre fortsatt over hva jeg har råd til nå, men skal holde et øye ut etter tilbud.

HA bruker jeg på måten du beskriver 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar! Det er nok dessverre fortsatt over hva jeg har råd til nå, men skal holde et øye ut etter tilbud.

HA bruker jeg på måten du beskriver 😊

LRP Lipikar Balm inneholder 400 ml, det tilsvarer omtrent 8 krukker av Lush-kremen (som inneholder ca 45 ml, de fleste krukker med ansiktskrem inneholder 50 ml). Da er du nede i en pris på i underkant av 40 kr. pr. krukke, og 8 krukker holder vel noen måneder, avhengig av hvor mye du bruker :) 

Dr. Greve Sensitiv er bra, den, men jeg er faktisk usikker på om den blir "rik" nok for din tørre hud. Jeg har selv kombinert hud som lett blir dehydrert på denne tiden av året, og bruker denne av og til, og opplever den ikke som spesielt fet.

Om du har en Normal-butikk i nærheten, kan du prøve den rosa dagkremen fra Pure & Care, tror den koster rund kr. 65,-. Dette er et dansk merke som har gode og rimelige produkter med gode ingredienser. 

Om du trenger noe til en ennå lavere pris, kan du prøve den klassiske Niveakremen i den blå boksen. De har den som regel på bl.a. Europris og Normal,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt La Roche Posay Toleriane Sensitive Riche Creme. Bruker dag og natt, god og rik krem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er åpen for å tenke utenfor boksen, ville jeg testet denne: https://www.felleskjopet.no/husdyr/storfe/ammeku/dyrepleie/spenefett-delaval-smooth-1l-47246341/

199kr for 1 liter, ekstremt drøy har hatt min i over 1 år og ikke brukt 1/3 en gang. Jeg bruker den i ansiktet og på hendene, da jeg lett får eksem og trenger noe huden min ikke reagerer på. På kvelden smører jeg tykkere lag, på morgenen smører jeg tynt lag. Kjøpes på Felleskjøpet. 😊 lukter ingenting.

Anonymkode: 7ef9c...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 7.11.2023 den 8.50):

LRP Lipikar Balm inneholder 400 ml, det tilsvarer omtrent 8 krukker av Lush-kremen (som inneholder ca 45 ml, de fleste krukker med ansiktskrem inneholder 50 ml). Da er du nede i en pris på i underkant av 40 kr. pr. krukke, og 8 krukker holder vel noen måneder, avhengig av hvor mye du bruker :) 

Dr. Greve Sensitiv er bra, den, men jeg er faktisk usikker på om den blir "rik" nok for din tørre hud. Jeg har selv kombinert hud som lett blir dehydrert på denne tiden av året, og bruker denne av og til, og opplever den ikke som spesielt fet.

Om du har en Normal-butikk i nærheten, kan du prøve den rosa dagkremen fra Pure & Care, tror den koster rund kr. 65,-. Dette er et dansk merke som har gode og rimelige produkter med gode ingredienser. 

Om du trenger noe til en ennå lavere pris, kan du prøve den klassiske Niveakremen i den blå boksen. De har den som regel på bl.a. Europris og Normal,

Jeg setter kjempepris på tipsene og skal helt klart prøve den LRP når jeg har bedre råd! Akkurat nå er jeg i litt krise med 1500kr på kontoen for de neste to ukene og helt tom fuktighetskrem 😅 var innom Normal i dag og plukket opp pure&care for nå! Tusen takk 🩷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg setter kjempepris på tipsene og skal helt klart prøve den LRP når jeg har bedre råd! Akkurat nå er jeg i litt krise med 1500kr på kontoen for de neste to ukene og helt tom fuktighetskrem 😅 var innom Normal i dag og plukket opp pure&care for nå! Tusen takk 🩷

Skjønner at det er litt krise da, ja:klem3: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en fra garnier på lokal matbutikk en gang jeg var helt tom. I en periode hvor huden trengte ekstra mye fukt. Kjøpte denne fra Garnier -og det var overraskende god! Huden hold seg tydelig fuktet i lang tid (hele dagen) og dermed noe mer fast og finere hud med litt mer glød også. Utrolig god å smøre på, trekker raskt inn og beroliger tørr og irrtert hud.

Betalte vel rundt 60 kr for denne, og den holdt en god periode også. Har kjøpt ny, og bruker den hver gang jeg kjenner at huden trenger mer fukt - feks  før og etter lang arbeidsdag foran PC i nå knusktørt og elendig inneklima - en lifesaver!

https://oda.com/no/products/25869-garnier-moisture-aloe-vera/

Anonymkode: d2a47...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 23.33):

Hvis du er åpen for å tenke utenfor boksen, ville jeg testet denne: https://www.felleskjopet.no/husdyr/storfe/ammeku/dyrepleie/spenefett-delaval-smooth-1l-47246341/

199kr for 1 liter, ekstremt drøy har hatt min i over 1 år og ikke brukt 1/3 en gang. Jeg bruker den i ansiktet og på hendene, da jeg lett får eksem og trenger noe huden min ikke reagerer på. På kvelden smører jeg tykkere lag, på morgenen smører jeg tynt lag. Kjøpes på Felleskjøpet. 😊 lukter ingenting.

Tetter porene..

Anonymkode: cb038...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.11.2023 den 23.33):

Tetter porene..

Anonymkode: cb038...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...