AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Jeg lurer på en ting... hvordan ser menn på kvinner som har blitt dårlig behandlet i tidligere forhold? Har inntrykk av at menn ser annerledes på kvinner hvis de får vite noe sånt, og at det er en deal-breaker i dating eller til og med når man er i et forhold som får mannen til å trekke seg unna. Ser menn virkelig annerledes på kvinner hvis de får vite noe sånt? Ser de på henne som 'ødelagt' eller 'dårlig' og mister respekten for henne? I så fall - hvorfor? Anonymkode: 9d152...25e 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Jeg ville ikke fortalt det. Tror du kan trekke til deg usunne menn som tenker at de kan behandle deg dårlig Anonymkode: 6eb6e...53f 6 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 Tror mer det handler om at også nye kjæresten ofte er litt samme type, som blir provosert av svakhet og trigger trang til å skade - eventuelt provosert av at vedkommende ikke lenger er villig til å være et offer. En annen ting kan være timing. Hvis man forteller om traumene sine første uka, er man kanskje ikke på et bra sted for å date? Anonymkode: ae78b...fc2 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Erfaringsmessig- ja. Først sier dem at det er grusomt at noen kan gjøre sånn mot deg som er så bra dame. Også bruker dem det som en unnskyldning til å behandle deg dårlig senere og legger det over på deg at du er grunnen til å bli dårlig behandlet. Har fortalt alle mine tidligere kjærester om tidligere erfaringer med menn, kommer aldri til å gjøre det igjen. Den ene etter den andre har toppet den forrige. Og Gud forby at du har stått opp for deg selv, da har du ikke bare vært et offer men også hevngjerrig i deres øyne. Anonymkode: f1bf2...f5e 6 7 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Hvis man har vært i 8 forhold, og hun ble behandlet som dritt i alle, så sier det litt om henne og hennes dømmekraft ja. Ekstremt lite sannsynlig det er tilfeldig at det skjer så mange på rad Anonymkode: fbd5c...76f 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man har vært i 8 forhold, og hun ble behandlet som dritt i alle, så sier det litt om henne og hennes dømmekraft ja. Ekstremt lite sannsynlig det er tilfeldig at det skjer så mange på rad Anonymkode: fbd5c...76f Tilfeldig er det neppe. Med 99 % sikkerhet handler det om en dårlig barndom og at hun ikke har lært hjemme hva sunne forhold er. Anonymkode: ae78b...fc2 8 3 1
Fjellmannover190 Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 (endret) Jeg tror du fint kan vente med å prate om det til det blir litt mer seriøst. Jeg liker ikke at de jeg møter eller chatter med prater negativt om sine tidligere forhold, men kan godt få høre om det etterhvert. Tidlig i et forhold tenker jeg at jeg hadde satt spørsmål om du trengte meg for å bearbeide det du har vært gjennom, og selv om jeg prater om alt, så ville det vært litt vanskelig. For min egen del så vil det ikke være en dealbreaker om jeg kjenner deg, då jeg kjenner flere venninner som har gjennomgått noe av det samme. Jeg ville vist deg empati om vi var følelsesmessig koblet. M-46 Endret 6. november 2023 av Fjellmannover190 5 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tilfeldig er det neppe. Med 99 % sikkerhet handler det om en dårlig barndom og at hun ikke har lært hjemme hva sunne forhold er. Anonymkode: ae78b...fc2 Ja, og er ganske naturlig at man blir vurdert etter slik bagasje. Kjæresten min har opplevd dårlige menn, men jeg hadde nok ikke klare å blitt sammen med henne om hun knapt hadde møtt en snill mann før, for da er det stor bagasje med Anonymkode: fbd5c...76f 1
LadeJarl Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ser de på henne som 'ødelagt' eller 'dårlig' og mister respekten for henne? Nei. I så fall har du kommet over en du burde kvitte deg med asap. 1 4
LadeJarl Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Erfaringsmessig- ja. Først sier dem at det er grusomt at noen kan gjøre sånn mot deg som er så bra dame. Også bruker dem det som en unnskyldning til å behandle deg dårlig senere og legger det over på deg at du er grunnen til å bli dårlig behandlet. Har fortalt alle mine tidligere kjærester om tidligere erfaringer med menn, kommer aldri til å gjøre det igjen. Den ene etter den andre har toppet den forrige. Og Gud forby at du har stått opp for deg selv, da har du ikke bare vært et offer men også hevngjerrig i deres øyne. Anonymkode: f1bf2...f5e Tror du må se litt inn i deg selv ..og endre en smule på kriteriene du velger menn etter 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tilfeldig er det neppe. Med 99 % sikkerhet handler det om en dårlig barndom og at hun ikke har lært hjemme hva sunne forhold er. Anonymkode: ae78b...fc2 Kan bare snakke for meg selv, men jeg har hatt en veldig god og stabil oppvekst med foreldre som fortsatt er sammen og som aldri har kranglet foran meg og mine søsken. Så det er veldig lettvint å si det. Heller ikke snakk om 8 forhold som noen nevner, di aller fleste med dårlig forhold bak seg er ikke så kjappe med å gå inn i ett nytt forhold og er gjerne litt skeptisk til nye partnere. Jeg er selv veldig tolerant og ønsker å se det beste i andre, og tror desverre det er en god inngangsbillett for å bli tråkket på. Anonymkode: f1bf2...f5e 1
Com4t Skrevet 6. november 2023 #13 Skrevet 6. november 2023 Jeg personlig unngår damer med mye bagasje og traumer fra tidligere forhold. Det er enorme røde flagg. De stoler ofte ikke på menn, er bitre og tar det ut på deg. Jeg gidder ikke å være psykolog. Det er også veldig uattraktivt fordi det viser mangel på selvrespekt når en aksepterer dårlig behandling og ofte ender i sånne relasjoner. 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #14 Skrevet 6. november 2023 Com4t skrev (7 minutter siden): Jeg personlig unngår damer med mye bagasje og traumer fra tidligere forhold. Det er enorme røde flagg. De stoler ofte ikke på menn, er bitre og tar det ut på deg. Jeg gidder ikke å være psykolog. Det er også veldig uattraktivt fordi det viser mangel på selvrespekt når en aksepterer dårlig behandling og ofte ender i sånne relasjoner. Gud Anonymkode: 95218...d08 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #15 Skrevet 6. november 2023 Com4t skrev (7 minutter siden): Jeg personlig unngår damer med mye bagasje og traumer fra tidligere forhold. Det er enorme røde flagg. De stoler ofte ikke på menn, er bitre og tar det ut på deg. Jeg gidder ikke å være psykolog. Det er også veldig uattraktivt fordi det viser mangel på selvrespekt når en aksepterer dårlig behandling og ofte ender i sånne relasjoner. Her har du svaret ditt TS. Dette er desverre tankegangen til di fleste menn. Hvis en dame blir behandlet dårlig har hun ingen selvrespekt, og hun er ofte bitter og stoler ikke på menn. Selv om denne damen kanskje har valgt å stole på sin mann til tross for at magefølelsen har vært uenig, og deretter finner ut at han har utnyttet hennes tillitt og vært utro - da mangler hun selvrespekt. Ergo er det lettere for den mannen som velger å bli sammen med henne etter en slik erfaring å tenke at det er greit at han faller for fristelsen og er utro mot henne. Anonymkode: f1bf2...f5e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #16 Skrevet 6. november 2023 Takk for alle svar. Finner det likevel merkelig at så mange svar fokuserer på hvordan offeret brakte frem situasjonene der hun (eller han, det kan jo gjelde menn også) og hvordan og hvorfor hun fant seg i det. Er det ingen som tenker på rollen til den som gjør noe galt, at man faktisk selv velger hvordan man behandler andre mennesker? Jeg har møtt sårbare menn, og har likevel valgt å behandle dem bra. Og hadde jeg valgt å behandle dem dårlig, ser jeg på det som mitt ansvar, og ikke deres, fordi de var sårbare. Anonymkode: 9d152...25e 7 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #17 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for alle svar. Finner det likevel merkelig at så mange svar fokuserer på hvordan offeret brakte frem situasjonene der hun (eller han, det kan jo gjelde menn også) og hvordan og hvorfor hun fant seg i det. Er det ingen som tenker på rollen til den som gjør noe galt, at man faktisk selv velger hvordan man behandler andre mennesker? Jeg har møtt sårbare menn, og har likevel valgt å behandle dem bra. Og hadde jeg valgt å behandle dem dårlig, ser jeg på det som mitt ansvar, og ikke deres, fordi de var sårbare. Anonymkode: 9d152...25e Legg merke til at det er menn som legger skylden over på den sårede part. Vi jenter prøver ofte å reparere skadene etter forrige kjæreste, å være en bedre partner for dem, og synes det er vondt å tenke på at dem har blitt såret tidligere.. Anonymkode: f1bf2...f5e 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #18 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ...Er det ingen som tenker på rollen til den som gjør noe galt.... Anonymkode: 9d152...25e Jo, men men at drittsekker har dårlig oppførsel får vi vel ikke akkurat gjort så mye med? De bryr seg ikke og søker ikke råd for hvordan leve et bedre liv. De finner ofre og er fornøyd med det. Anonymkode: ae78b...fc2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #19 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for alle svar. Finner det likevel merkelig at så mange svar fokuserer på hvordan offeret brakte frem situasjonene der hun (eller han, det kan jo gjelde menn også) og hvordan og hvorfor hun fant seg i det. Er det ingen som tenker på rollen til den som gjør noe galt, at man faktisk selv velger hvordan man behandler andre mennesker? Jeg har møtt sårbare menn, og har likevel valgt å behandle dem bra. Og hadde jeg valgt å behandle dem dårlig, ser jeg på det som mitt ansvar, og ikke deres, fordi de var sårbare. Anonymkode: 9d152...25e Victim blaming vettu. Anonymkode: 95218...d08 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #20 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her har du svaret ditt TS. Dette er desverre tankegangen til di fleste menn. Hvis en dame blir behandlet dårlig har hun ingen selvrespekt, og hun er ofte bitter og stoler ikke på menn. Selv om denne damen kanskje har valgt å stole på sin mann til tross for at magefølelsen har vært uenig, og deretter finner ut at han har utnyttet hennes tillitt og vært utro - da mangler hun selvrespekt. Ergo er det lettere for den mannen som velger å bli sammen med henne etter en slik erfaring å tenke at det er greit at han faller for fristelsen og er utro mot henne. Anonymkode: f1bf2...f5e Nei det er det ikke, se disse Menelaos skrev (1 time siden): Nei LadeJarl skrev (1 time siden): Nei. I så fall har du kommet over en du burde kvitte deg med asap. Fokuser på de hyggelige mennene, glem de andre, det er veien å gå her i livet for å få det bra. Anonymkode: cb5cb...a17 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå