AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Jeg og samboer ble vekt i dag tidlig av uteleier som kom for å si at en elektriker var der og skulle gjøre noen ting. Først skulle noen ting utenfor huset fikses og etterpå skulle han fikse noe inne i sikringsskapet vårt. Men elektrikeren skal ringe på ringeklokken vår slik at vi kunne slippe han inn når han var klar til å begynne med sikringsskapet. Det fikk vi beskjed om i dag tidlig. Vi ventet lenge på at elektrikeren skulle inn å fikse på det skapet, og trodde nesten at det ikke ble noe av siden ingen hadde banket på eller ringt på (og vi hadde hørt det fordi ringeklokken ringer høyt og vi har hund som bjeffer når den ringer eller hvis noen banker på) Og nå ista skulle mannen min dra ut for å på jobb. Vi sier hade til hverandre og han drar ut. Han låser ikke siden han vet jeg er hjemme. Kanskje såvidt et minutt senere hører jeg døra gå opp og tenker det er mannen min som har glemt noe, men når jeg går for å spørre han hva han har glemt så skvetter jeg til som F, fordi da sto det jo en helt ukjent mann i gangen vår. Det var elektrikeren som "skulle ringe på". Han ringte ikke på, han banket ikke, han sa ingenting da han gikk inn. Han bare snek seg inn omtrent etter mannen min hadde dratt. Jeg sa til han "unnskyld, men går det ikke an å banke på før du bare går inn hos noen?" han kikket rart på meg og så bare "Hæ" så jeg gjentok meg i kanskje en litt streng tone. Han bare mumlet et eller annet og ignorerte meg mens han gjorde et eller annet med noen brytere og så dro han ut igjen. Er dette virkelig riktig? At fagfolk bare buser inn og begynner å gjøre ting uten å ringe på, banke på eller si hallo i det minste? Han hadde jo fått beskjed om at vi skulle slippe han inn når han ringte på også tar han seg liksom friheten til å bare gå inn når samboeren min ikke låste døra bak seg. Syns slikt er uhyggelig. Har noen andre opplevd sånt? Vil gjerne høre fra folk som er elektrikere også, om dere virkelig driver på slik når dere skal inn og jobbe i hjemmet til noen.... Anonymkode: 46f37...b64
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 De jeg har hatt her har ringt på når de kommer om morgenen, men etterpå har de gått ut og inn uten å ringe på. Som regel sier de fra hvis de blir borte ei stund (lunsj, hente noe e.l) og når de går for dagen. Anonymkode: a3f6e...058
katties Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 (endret) Nei, det er uhøflig. Samme er det når håndverkere antar at de bare kan gå inn med utesko på - dårlig folkeskikk. Endret 6. november 2023 av katties 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 Kanskje han traff mannen din da han gikk, og at de veksler noen ord, og at hand derfor trodde han kunne gå inn? Anonymkode: 2cd6f...1ad 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 Elektrikeren håpte vel han skulle få et glimt av TS uten nattkjole. 😀 Anonymkode: 8307a...999
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 Spesielt. Her har de ringt i forveien på telefon "nå er jeg på vei", og da har jeg sagt at døra er åpen, bare å komme inn. De kommer da selvsagt inn uten sko hvis de skal lengre inn enn yttergangen Anonymkode: 5c096...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje han traff mannen din da han gikk, og at de veksler noen ord, og at hand derfor trodde han kunne gå inn? Anonymkode: 2cd6f...1ad Snakket med samboer og ja han hadde snakket med elektriker som var på tur inn. Elektrikeren spurte om det var noen andre hjemme, og min samboer hadde sagt "samboeren min er hjemme, bare ring på døra så kommer hun og åpner for deg". Anonymkode: 46f37...b64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå