AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Skrevet 6. november 2023 Jeg har eggløsning neste helg, og vurderer en ny runde botox/filler denne uken, som jeg tar ca. 2 ganger i året. Liker å piffe opp litt før juelbordsesong:) Før jeg blir kalt forfengelig, egoistisk og what not, så lurer jeg på om noen har erfaring med å ta botox/fillers tett på eggløsning og deretter graviditet? Ønsker ikke minke sjangser eller at det skal være skadelig for en evt spire.🌸 Anonymkode: 3212b...56c
Tusjpenn Skrevet 6. november 2023 #2 Skrevet 6. november 2023 Du er ikke gravid enda og vet heller ikke hvor lang tid det eventuelt kan ta. Lev livet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Skrevet 6. november 2023 Nei! nei nei om du prøver å bli gravid, dropp nervegift dropp alkohol ta deg sammen Ærlig talt Anonymkode: df35e...4e4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Skrevet 6. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei! nei nei om du prøver å bli gravid, dropp nervegift dropp alkohol ta deg sammen Ærlig talt Anonymkode: df35e...4e4 Nå synes jeg verken botox eller fillers er spesielt verken lurt eller pent, men jeg blir veldig overrasket om det har noe å si når man forsøker å få barn. Jeg har aldri hørt om at det er noen som helst advarsler mot det, og det pleier å være advarsler og nærmest forbud der hvor det er en mistanke om at det kan være farlig fordi man har sett indikasjoner på at kanskje det er en skadelig effekt i laboratoriedyr som ble utsatt for helt hinsides mengder med stoffet. Hadde det vært noe som helst indikasjon, ville det vært kampanjer mot det, og vi ville hørt om det. Anonymkode: 16a30...bb5 2
katties Skrevet 6. november 2023 #5 Skrevet 6. november 2023 (endret) Nei, har ikke erfaring, meeeeeen, det er jo i muskel og ikke i blodet botoxen skal. Hadde den havna mye i blodet ditt, så hadde du UANSETT hatt et stort problem. Ellers brukes det faktisk mot noen tilstander også under graviditet. Det har derfor vært studier på nettopp botox under graviditet, uten at noen problemer forbundet med det er funnet. Botox ser ikke ut til å krysse placenta, og når studier på kvinner som opplevde botulisme fra mat eller annet var gjort, ser det ikke ut som det oppsto noe negativt med fosteret: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3828093/ Fillere.... det ville jeg vært mer skeptisk da kroppen under graviditet kan reagere på uventede måter på ting som ellers er helt normale for deg. Ikke helt sikker her, altså. Edit: flere fillers brukes som adjuvanter (stoffer som gjør at kroppen reagerer kraftigere ved vaksiner), så bør ikke brukes ved autoimmune sykdommer. Når det gjelder Botox, ville jeg generelt anbefalt å spørre om Xeomin, som man ikke så lett blir immune mot. Endret 22. juli 2024 av katties 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei! nei nei om du prøver å bli gravid, dropp nervegift dropp alkohol ta deg sammen Ærlig talt Anonymkode: df35e...4e4 Hysterisk. Anonymkode: d2b44...478
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå synes jeg verken botox eller fillers er spesielt verken lurt eller pent, men jeg blir veldig overrasket om det har noe å si når man forsøker å få barn. Jeg har aldri hørt om at det er noen som helst advarsler mot det, og det pleier å være advarsler og nærmest forbud der hvor det er en mistanke om at det kan være farlig fordi man har sett indikasjoner på at kanskje det er en skadelig effekt i laboratoriedyr som ble utsatt for helt hinsides mengder med stoffet. Hadde det vært noe som helst indikasjon, ville det vært kampanjer mot det, og vi ville hørt om det. Anonymkode: 16a30...bb5 Tror ikke du vet hvordan de fant ut av Botox🙈🙊🙉 sier litt Anonymkode: df35e...4e4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #8 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hysterisk. Anonymkode: d2b44...478 Likegyldig mor Anonymkode: df35e...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Skrevet 6. november 2023 https://www.nrk.no/livsstil/det-du-ikke-vil-vite-om-botox-1.8329156 Anonymkode: df35e...4e4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #10 Skrevet 6. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke du vet hvordan de fant ut av Botox🙈🙊🙉 sier litt Anonymkode: df35e...4e4 Altså. Jeg vet at botulisme er farlige greier. Nå er det jo litt forskjell på wild type og hva man finner i naturen i sin rene form, og tilberedte legemidler. Men forstår du hvor lite som skal til for å bli frarådet medikament for gravide? Det er lov å sette seg ned og lese 😊👍🏻 Anonymkode: 16a30...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #11 Skrevet 6. november 2023 Jeg bare lurer: hvis barnet får dine lepper, hvordan skal du da forklare at du valgte å operere dem siden du ikke synes dine naturlige var fine nok? Anonymkode: 58750...b1a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #12 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså. Jeg vet at botulisme er farlige greier. Nå er det jo litt forskjell på wild type og hva man finner i naturen i sin rene form, og tilberedte legemidler. Men forstår du hvor lite som skal til for å bli frarådet medikament for gravide? Det er lov å sette seg ned og lese 😊👍🏻 Anonymkode: 16a30...bb5 Jeg har vært gravid 3 ganger, 3 sunne barn, har nok lest mitt for å beskytte mine barn, kaffe lakris, koffein div… og Botox bruker jeg ikke, er fin jeg😃 Anonymkode: df35e...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #13 Skrevet 6. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har vært gravid 3 ganger, 3 sunne barn, har nok lest mitt for å beskytte mine barn, kaffe lakris, koffein div… og Botox bruker jeg ikke, er fin jeg😃 Anonymkode: df35e...4e4 Haha altså, som jeg skrev i mitt første innlegg her - jeg er overhodet ikke tilhenger av botox. Men godt å høre 🥰 Anonymkode: 16a30...bb5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #14 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): https://www.nrk.no/livsstil/det-du-ikke-vil-vite-om-botox-1.8329156 Anonymkode: df35e...4e4 Denne artikkelen er 11 år gammel, jeg vil tro det har blitt gjort litt mer research siden den tid:) Anonymkode: 3212b...56c 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #15 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bare lurer: hvis barnet får dine lepper, hvordan skal du da forklare at du valgte å operere dem siden du ikke synes dine naturlige var fine nok? Anonymkode: 58750...b1a Bare å lure i vei! Fillers er ikke en "operasjon" men en injeksjon man sprøyter inn i leppene, som avtar med tiden. Det varer i ca 6 mnd. Om jeg er så heldig å får barn så tipper jeg fillers i leppene ikke lenger er en prioritet, men akkurat nå er jeg en kvinne i slutten av 20-årene med en god jobb, som kan tillate meg å bruke penger på forfengelige ting som dette, da det får meg til å føle meg vel😄 Anonymkode: 3212b...56c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #16 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Denne artikkelen er 11 år gammel, jeg vil tro det har blitt gjort litt mer research siden den tid:) Anonymkode: 3212b...56c Sikkert, håper det. eller om de skjuler tallene for dødsfall om en skal vær ekstra dramatisk (siden vi har land som Russland og Kina som lyver om covid dødsfall, og land som Japan som lyver om selvmordstall, eller Norge som lyver om ALT!) Anonymkode: df35e...4e4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #17 Skrevet 22. juli 2024 katties skrev (På 6.11.2023 den 16.25): Nei, har ikke erfaring, meeeeeen, det er jo i muskel og ikke i blodet botoxen skal. Hadde den havna mye i blodet ditt, så hadde du UANSETT hatt et stort problem. Ellers brukes det faktisk mot noen tilstander også under graviditet. Det har derfor vært studier på nettopp botox under graviditet, uten at noen problemer forbundet med det er funnet. Botox ser ikke ut til å krysse placenta, og når studier på kvinner som opplevde botulisme fra mat eller annet var gjort, ser det ikke ut som det oppsto noe negativt med fosteret: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3828093/ Fillere.... det ville jeg vært mer skeptisk da kroppen under graviditet kan reagere på uventede måter på ting som ellers er helt normale for deg. Ikke helt sikker her, altså Har ikke tatt Botox siden Januar. Må si jeg savner det ekstremt mye. Kan ikke noen bare fortelle meg at det er trygt å ta det som gravid😭😭😭 Når kan jeg begynne med det igjen? Anonymkode: 86d61...f97
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #18 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke tatt Botox siden Januar. Må si jeg savner det ekstremt mye. Kan ikke noen bare fortelle meg at det er trygt å ta det som gravid😭😭😭 Når kan jeg begynne med det igjen? Anonymkode: 86d61...f97 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke tatt Botox siden Januar. Må si jeg savner det ekstremt mye. Kan ikke noen bare fortelle meg at det er trygt å ta det som gravid😭😭😭 Når kan jeg begynne med det igjen? Anonymkode: 86d61...f97 Ser at bloggere som Sofie Elise og andre er helt rette i trynet både under og rett etter fødsel. Er tydligvis en del som tar det under graviditet og amming. Jeg har ikke turt der da. Anonymkode: 86d61...f97
katties Skrevet 22. juli 2024 #19 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har ikke tatt Botox siden Januar. Må si jeg savner det ekstremt mye. Kan ikke noen bare fortelle meg at det er trygt å ta det som gravid😭😭😭 Når kan jeg begynne med det igjen? Anonymkode: 86d61...f97 Er i alle fall helt greit etter fødsel, selv ved amming: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK501400/
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #20 Skrevet 22. juli 2024 katties skrev (11 minutter siden): Er i alle fall helt greit etter fødsel, selv ved amming: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK501400/ Ok, prøve å holde ut til amming. Så pumper jeg ut melken og gir den sånn i noen dager. Anonymkode: 86d61...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå